Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet er jeg kunden og irriterer meg over ineffektiv ansatt på XXL.

Det er to køer og jeg stiller meg i den som er kortest. Problemet er jo at hun som jobber i kassa er så sykt treg, at den andre køen kunne fordobles, og likevel bli ferdig først. Jeg skulle bare handle noen treningshansker, men det tok meg 10 min, når jeg var nr 3 i køen. Da var ikke jeg en eksemplarisk god kunde heller fordi jeg sukka og så irritert bort på henne.

Lenke til kommentar

Jobbet på Clas Ohlson i litt over to år og opplevde mye rart, men spesielt en hendelse husker jeg godt:

 

Det var på en lørdag like før jul så da er det nesten alltid mye kø i kassene. Jeg satt i kassa da en mann i 50-60 årene skulle betale. Han dro kortet og opp kom en melding om at kortet var ikke støttet. Da ba jeg om å få se bankkortet hans og det viste seg at han hadde American Express. Da forklarte jeg han at vi ikke støttet American Express, så med mindre han hadde kontanter eller et annet bankkort var det desverre ingenting jeg kunne gjøre. Dette ble tydeligvis alt for mye for mannen. Han må ha hatt en jævlig dag. For plutselig fyrte han noe voldsomt opp og KREVDE at jeg skulle REPARERE kortterminalen. Uansett hvor mye jeg beklaget og prøvde å forklare han at det var absolutt ingenting jeg kunne gjøre så var han fast bestemt på at dette MÅTTE jeg kunne fikse. Det var jo som sagt kø og de andre i køen begynte å forsvare meg. Men denne mannen ga seg ikke. Til slutt måtte jeg ringe sjefen som trakk han til side. Vet ikke hva han gjorde, men mannen forlot etterhvert butikken rasende og skrek at han skulle ordne det slik at både jeg og sjefen min fikk sparken. Og da svarte sjefen min: Lykke til med det og god jul! Også jublet alle de andre kundene som sto i kø! :!:

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Kassa i lokal dagligvare på valgdagen.

En av stedets alkiser kommer snurt til kassa og syter om at ølsalget er stengt. Jeg er drittlei av å høre om det, for dette var vel 5-6 timer ut i arbeidsdagen min. Kunden bak var også en stamkunde, en jeg faktisk ofte har tenkt at sikkert har stupt litt lenger inn i medisinskapet enn nødvendig. Hun spør da alkisen om det egentlig gjorde noe at han ikke fikk øl i dag. Han ville ikke helt svare på dette, men ho ga seg ikke. Spør igjen, klarer han seg ikke uten øl? Har ikke kroppen kanskje litt godt av å ikke drikke en dag? Så møter hun blikket mitt, og gjett om jeg hadde vondt for å holde maska. Mistenker at det er den største moroa ho har hatt i 2009... :p

Lenke til kommentar

Jeg jobber på 7eleven, og en liten tid tilbake hadde Narvesen eller Mix et pølsetilbud. Husker ikke hvilken av de det var. Uansett. Det kommer en eldre, litt småfurten dame inn i butikken. Hun skal ha pølse til 19kr. Jeg smiler og sier at det har vi ikke, desverre. Vi hadde hatt tilbud på pølser tidligere, men det gjaldt ikke nå lenger. Hun ble enda mer furten, og gjentok at hun skulle ha pølse for 19kr. Jeg sa at hun måtte gå til nevnte kiosk som hadde dette tilbudet, og at dette var 7eleven, ikke Narvesen eller Mix. Dog, det var tydeligvis for ille for denne damen å gå de 50 meterene til nermeste Narvesen.. Pølse kjøpte hun til sist hvertfall.

 

Ellers, etter snart fire måneder i serviceyrket, har jeg blitt ganske observant på hvordan ansatte i andre butikker oppfører seg. Både min egen kjede og andres. Irriterer meg ganske mye når jeg er på butikken og handler, smiler og hilser. Og får et stygt blikk tilbake fra personen som sitter i kassa. Ikke noe hei, takk eller hade. Også er det jo lov å smile. :)

 

En annen ting som plager meg er når man må forklare folk, fra min egen kjede, hva de må gjøre på kassa for å få slått inn det jeg skal ha. Og nevnte jeg at jeg faktisk ville ha to stempel på kaffekortet mitt, siden jeg kjøpte to stykker?

 

Nei, det er lett å klage på kundene. Men jeg har sett bra mye dårlige ansatte også. :)

Lenke til kommentar

Joda, forsåvidt. Pleier egentlig ikke å være så alt for nøye på det. Men det er ikke veldig kult med ansatte som blir gretne når du spør om du kan få det ekstra stempelet. "Jammen det må du jo si at du skal ha" var svaret jeg fikk. Men ja, mulig det bare er jeg som henger meg opp i sånne ting.

 

Ellers skal det nevnes at det alltid er like gøy med kunder som kommer å skal klage på varer som ikke er kjøpt hos oss. Er nesten ille hvor frekke folk kan bli.

 

Den her er ikke selvopplevd, men det var en annen en på jobben som fortalte det.

 

 

Hadde kommet en kar innom med et her & nå fra uken før. Sa han bare hadde tatt det med seg dagen før, og hadde glemt å se på det om det var riktig nr. Så hadde han tydeligvis ikke oppdaget at det var "feil nummer" før han kom hjem. Karen bak kassen spurte når han var innom og slike ting. Viste seg at han "hadde vært innom og handlet" under skiftet til samme karen dagen før. Eneste var at han ikke hadde vært der. Godt jobbet, gamle mann med forige ukes her & nå. :)

Lenke til kommentar

Har to relativt nylig selvopplevde historier:

 

Ene var når det kommer inn en ganske snerpete frue som skal ha igjen radioen sin fra service, hentet da såklart radioen, og tok inn den radioen hun hadde fått låne av oss i mellomtiden.

 

Dette var en tivoliradio som koster over tusenlappen, og hadde en perlehvit farge. Denne fargen er noe spesiell, og det ser ut som den blir skitten relativt raskt. Da denne radioen som kom fra service hadde et par fingermerker, begynte denne fruen å klage HØYLYTT! Det kom ord fra henne som, "æsj, den er jo skitten" "å fy så vemmelig"...

 

Jeg tenkte jo mitt der og da, og sa beklager, jeg skal ta å vaske over den litt, og tok den med inn på bakrommet. Vasket over den grundig og tok den med tilbake, men dette var såklart ikke godt nok! Den var jo fortsatt skitten (dette var da pågrunn av hvordan den fargen oppfører seg, det kan lett se ut som at den er skitten)... Enden på visen ble at sjefen min kom ut, så på radioen et par sekunder, og sier følgende "hmm, personlig ser jeg ikke noe problemer med radioen, men kunden kan få pengene igjen"

 

Ble egentlig både sint og glad da, siden først fikk denne snerpete drittkjerringen pengene tilbake da hun ikke kunne kreve det, og glad fordi at da slapp jeg å ha noe mer med den kunden å gjøre.

 

Den andre hendelsen skjedde nå på Lørdag:

 

En kunde hadde en nintendo-ds som hadde vært på service for rundt en måned siden, og da hadde service-verkstedet funnet ut at den hadde en slagskade (det var en løs komponent fra hovedkortet inni konsollen), dette hadde kunden betalt for å få fikset (det var 600 kr for å få det fikset, og 350 kr for å få den tilbake ureparert). Etter at kunden hadde fått tilbake konsollen sin, hadde ungen (som konsollen tilhørte) brukt den i rundt en dag før den ikke lengre ville ta imot spill, konsollen i seg selv fungerte, men tok ikke imot noen spill.

 

Kunden kommer da inn til meg, og slenger den på bordet, forklarer hendelsesforløpet, og sier at dette må nesten vi ta oss av, han sier også at dette nekter han å betale for om verkstedet finner ut at det er som følge av den tidligere slagskaden. Det som skjer ved en slagskade, er at all garanti frafaller produktet, jeg informerte kunde om dette og sier at jeg ikke kan ta imot produktet om han nekter å signere på papirene ( som det står på at han godtar at det er en mulighet for at han må betale om dette ikke går på garanti). Kunden blir da fly forbannet og skjeller meg ut, og går i protest..... Rett opp i butikken og får fatt i en selger. Selgeren forklarer han det samme som jeg har sagt, men sier at han kan alltids reklamere på reparasjonen, og sier at kunden kan alltid "sno seg unna" regningen, dette godtar kunden og stiller seg nok en gang i service-køen som jeg betjener. Jeg holder da på med en ny kunde og gjør meg ferdig med de, han kommer fram, sier følgende "Ja her har du meg igjen, du blir nok ikke kvitt meg så lett", jeg ser på klokken, som viser 17.01 (skiftet mitt var over kl 1700) sier "mhm", og går...

 

Muligens litt dårlig forklart, ble litt mye på en gang :p

Endret av Demonican
Lenke til kommentar

Hadde en vietnameser innom på Obs her om dagen.

Hadde en handlepose med minst 50 kvikklunch han prøve å snike med seg.

Enten så er det stor gevinst i å drive salg av kvikklunch, eller så var han utrolig glad i sjokolade?

Værste kunden er den gammle dama som kjefter og smeller om at jeg ikke vet prisen på uruguyansk indrefilet utenatt.

humoristen er også en klassiker: "Nemen ska du ha betalt i dag og ja?." Eller så har vi utlendingen, "hvorfor ska du se i min pose? er det fordi jeg er svart?" (nei jeg er pålagt i å se i alle handleposer som blir brakt med inn i butikken)

Lenke til kommentar
Værste kunden er den gammle dama som kjefter og smeller om at jeg ikke vet prisen på uruguyansk indrefilet utenatt.

Har funnet ut at iløpet av mine tre år (pluss) i butikk at gamle damer/kjerringer som kjefter ikke er noe å bry seg om. De blir ALDRI fornøyde er min oppfatning når de først er missfornøyde så skulle du tru at du hadde drept katta dems :roll:

kom ellers på en ting jeg opplevde for en stund siden. en som jobber på lagerer står og kødder med en selger. (intern humor. og derav så var det noe tulling internt etter noen hadde sett tangerudbakken bortettslag)

 

Kunden- Er det verna bedrift eller ( Merk kunden er med på spøken og sier det med ironi)

Kollega: Ja ossen det har du tenkt å søke?

 

Kunden går omtrent ned i knestående i latter :D

 

Morro med kunden som ikke er så forbanna høytidlige.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på 7-eleven, og har stadig vekk gamle kunder som kjøper masse varer. Jeg var akkurat ferdig på jobb og var på vei hjem, da en eldre mann med full bærepose spurte om en stol fordi han følte seg svimmel. Selvsagt hjalp jeg han, og tilbød han noe å drikke. Han fortalte meg at han hadde akkurat operert inn en pacemaker, og var ikke helt i form enda. Jeg tilbød å følge han hjem, dersom det ikke var så langt unna (Han hadde jo kommet seg dit). Han bodde i bygningen som lå 20 meter unna. Jeg leide den haltende mannen til bygningen, og inn heisen. Vel fremme i 3.etasje så jeg masse eldreleililigheter. Han bodde i et av dem. Da jeg låste opp hos han for å legge varene på plass og legge han i sofaen, ble jeg møtt av en horribel stank. Viste seg at leiligheten ikke hadde vært vasket på flere uker. Boksershorts med brune flekker lå spredd overalt. Laken og dynetrekk neddynket i urin. Matrester og avfall lå spredd over hele. Selv om jeg fikk brekninger av menneskelige årsaker fikk jeg plassert han i sin godstol. Jeg lurte på om han trengte hjelp med å legge på plass varene (håpet han skulle si nei, sånn at jeg kunne komme meg ut). Han sa det var ikke noe problem. Han må ha sett grimasene mine. Jeg løp ut i friskluft og pustet ut.

 

Jeg har stor respekt for hjelpepleiere, og jeg vet at jobben de gjør er veldig viktig. Men jeg klarte altså ikke å holde ut. Følte meg dårlig der og da fordi jeg ikke oppførte meg anstendig foran han. Men i ettertid vet jeg at jeg ikke er skapt for et slikt yrke.

 

Ringte husverten (Sykehuset som forvaltet bygget), og meldte ifra. Håper han er tatt hånd om.

Lenke til kommentar

Hehe, mye morsomt her:D

OT: Stod i kø i kassen på jobb her om dagen for å kjøpe mat til pausen min, hadde da 3 varer.

Det var ganske store køer og hvertfall 14 kasser åpne, og de fleste skulle handle til hele uka(virket det som da de kom med både en og to handlevogner. Kan også legge til at jeg jobber på et relativt stort varehus, type smart club.)

Da jeg kom bak ei dame som stod forran i køen så hun på meg og sa, du kan komme forbi meg siden du skal ha så mye, men da jeg kom frem og skulle betale trakk jeg frem navneskiltet mitt og sa at kassereren måtte skrive under kvitteringen samt scanne mitt medlemskort som jeg da får gratis. Kassereren var fra et vikarbyrå og sa at medlemskortet mitt ikke var gyldig da det ikke hadde "gyldighetsmerke" og jeg forklarer at jeg har det gratis som annsatt her. Damen bak meg begynte jo da og skrike etter meg og bad meg ta med varene bak henne igjen, FORDI jeg jobbet her, og hun var ikke imponert med servicen vår. Da stod jeg allerede med kortet i terminalen og trykket inn pin koden min. Kassereren beklagde at hun ikke likte servicen vår, men ble avbrutt før hun ble ferdig med at: ÅFFER SKAL BARE HAN FÅ GRATIS KUNDEKORT HER AA?? JEG HAR HANDLA HER TROFAST I MANGE ÅR SÅ JEG FORTJENER GRATIS KUNDEKORT JEG OGSÅÅ!

 

Jeg snur meg da rundt og forklarer henne at dette er bare for annsatte, veldig hyggelig at du handler her ofte, men det er ikke noe vi kan gjøre noe med, desverre. Når jeg står her og skal betale kan man heller ikke avbryte kjøpet når man har slått inn varene heller(tok en spansk en) og hun sier da: hvordan vet du det? jobber du kanskje i kassa? Jepp, det gjør jeg:)

 

Betalte ferdig og gikk derfra og hørte hun stod og skreik til kassereren :p

 

 

En annen fin en er jo alle de som skal ha alkohol etter ølsalget har stengt. Glad kassa nekter meg å slå inn øl for jeg ser aldri på klokken når jeg står i kassa.

Kunden skulle absolutt ha de 2 sixpackene med øl siden jeg hadde brukt så lang tid på forrige kunde pga trøbbel med bank terminalen. Beklager, men jeg kan ikke selge øl etter kl. 8, gjør jeg det får jeg mest sannsynlig sparken, og dessuten vil ikke kassen slå inn øl etter klokken 8. Neivell, dette skulle han ta opp med varehus sjefen. Uhørt var dette. Da han snakket med skiftlederen som kom bort dro skiftleder opp et hefte med lover som gjelder butikker fra lommen og viste han at dette faktisk er en lov i boken Norske Lover. Kunden hisser seg opp og sier at det der er ikke hele boka Norske lover, så de er falske. Skiftleder henter så boka Norske Lover og blar opp og viser kunden. Kunden tror dette er plagiat og gikk ut av butikken med forbrukerombudet på telefonen. Har ikke sett han siden :p

Endret av iKent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...