Gå til innhold

Nye Klipsch høyttalere


Anbefalte innlegg

Heisann.. Ettersom skattepengene rant inn og endel regninger er betalt så ser jeg også på nye høyttalere.

 

Har fra før av RX-V1500 fra Yamaha (Surroundreceiver) med 7*120 Watt(Eller var det 110?). Er fult klar over at den ikke yter så mye som det står men det gir likevel en liten veiledning her.

 

Nå har jeg kikket på følgende alternativer som supplement til mine aldrende Klipsch RB-35 (bokhylle høyttaler med 8" basselement)

 

Så da har jeg sett på Klisch RF-82 som er gulvstående høyttalere eller en Klipsch RSW-10d som er en subwoofer.

 

Men jeg sliter litt med å bestemme meg for hvilket alternativ jeg skal gå for.

 

Noen tips?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Et meget godt valg, jeg skulle til å foreslå disse. Receiveren din kommer til å drive disse høyttalerne helt greit, da de er rimelig lettdrevne i utgangspunktet.

I fremtiden kan du allikevel vurdere enn effektforsterker for å virkelig få ut potensialet som bor i disse høyttalerne. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hva man liker er en smakssans. Rotel og Klipsch er populært blant mange, men Vincent og Klipsch skal visst nok være supert; spesielt Vincent SP-331

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve Vincent ja, endel av dem har rør i ene delen av effektforsterkeren. Har hørt rør skal være helt herlig på Klipsch, og har hørt at Yamaha skal være bra på Klipsch de også, så om jeg bytter til ny Yamaha receiver (mer oppdatert med hdmi etc) og med vincent effektrinn så burde det vel i grunn bli ganske bra? :)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, det er oppskriften på et vellykket anlegg!

 

Jeg har selv Yamaha-receiveren i boks, men effektrinnet er fra NAD og høyttalerne fra Klipsch mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...