Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Heisann! Jeg har et Zotac Geforce 9300-ITX WIFI med tydeligvis innebygget Geforce 9300 grafikk. Dette finner jeg svakt og har lyst til å oppgradere. Jeg ser to muligheter: - Bang for the Buck med et godt ATI Radeon kort - Noe dårligere Nvidia, men i tillegg bruke hybridsli med grafikkprosessoren på hovedkortet. (Hvilke grafikkort begrenser dette meg til?) Jeg har følgende krav og begrensninger: - Maks 1200 ,- - Ikke ha mer enn en 6-pin strømkontakt - Stillegående (har pc-en 40-60 cm unna hodet) - Best grafikk for pengene såklart. Anyone?
EmilHen Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 Tror ikke du får så mye bedre en det du har for 1200,-
CorporalClegg Skrevet 29. juni 2009 Skrevet 29. juni 2009 ^Å joda. Poenget med hybrid sli er ikke mer ytelse, men at det 9300 tar over når det kraftigere kortet ikke trengs. (For å spare strøm) Sats på et HD 4870. Kjøp den billigste utgaven.
Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Skrevet 29. juni 2009 4870 trenger to 6-pins strøminput, jeg har bare 1. Følger det med adapter fra Molex til 6-pin?
CorporalClegg Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Kommer an på hvilken produsent du velger å kjøpe fra, les reviews av kortene- der er det nesten alltid korrekt liste over tilbehør. Når det er sagt så følger denne overgangen med nesten alle nye kort som benytter seg av 6-pins.
Khaffner Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Skrevet 11. juli 2009 Endte opp med denne, fornøyd så langt. Måtte wrestle den inn i mitt lille mini-itx-kabinett og ofre en vifte og en harddiskplass, men nå sitter'n Har dog litt problemer med Catalyst i Ubuntu Linux, men det tar jeg ikke i denne tråden. Har også begynt med Folding @ Home
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå