Gå til innhold

Nforce2 chipset drivere


chaOs

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått itl innkjøp av et barebone system, SN41G2 fra Shuttle for å være presis. Denne maskinen har Nforce2 chipsett, og jeg lurer på hvilke chipset drivere jeg burde bruke.

 

På shuttle siden ligger det noen drivere til maskinen, men de tar over 50mb, noe som er rundt 40mb mer en de driverene på nvidia.com.

 

Så hva er forskjellen på disse to driverene? Tenker det følger med mye ekstra greier i den driver-pakken fra shuttle, men det er vel ikke noe du må ha?

 

Skal også flashe hovedkortet med ny bios, men jeg har ikke diskettstasjon, er det mulig å lage en bootcd? Eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva er forskjellen på disse to driverene? Tenker det følger med mye ekstra greier i den driver-pakken fra shuttle, men det er vel ikke noe du må ha?

Det er jo egentlig nvidia som har produsert chipsetet, så hva du vil bruke kan vel være hipp som happ.

Shuttle sine drivere er vel som oftest modifiserte utgaver av nvidia sine drivere, så jeg ville vel ha valgtl shuttle-driverene.

 

Skal også flashe hovedkortet med ny bios, men jeg har ikke diskettstasjon, er det mulig å lage en bootcd? Eventuelt hvordan?

Det kan du gjøre er å bruke ahead nero til å brenne en bootable cd-rom.

Det er en egen meny for akkurat det. Så legger du bare til de driverene/BIOS filene på cd-rom'en og flasher via cdromen.

Lenke til kommentar
Skal også flashe hovedkortet med ny bios, men jeg har ikke diskettstasjon, er det mulig å lage en bootcd? Eventuelt hvordan?
Det er fullt mulig å lage en boot-CD men du må enten ha en boot-diskett eller et image av en boot-diskett først. Sjekk www.bootdisk.com

 

Om du har en Win95/98/Me-CD fra før kan du boote fra den. Da kan du kjøre flash-filene fra harddisken (FAT32) eller en annen CD. Husker ikke hvordan det var med 2000 og XP-CD'n. Selv har jeg alltid bare brukt Win98'CD'n.

Lenke til kommentar

På nvidia sin side så jeg at du kan laste ned 2 versjoner av nforce driverne, én på 10.4mb og én på 29.5mb... forskjellen var at den på 29.5mb er en internasjonal versjon og kommer med støtte for 29 forskjellige språk....

 

Ikke vet jeg, men kansje er den versjonen du så på hjemmesidene til shuttle, en internasjonal versjon... Tror ikke du får med noe spesielt ekstra :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...