Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]problemer med kobling av TV til data

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har koblet min HTPC til tven med HDMI kabel til receiver, med HDMI kabel fra receiver til tv.

Det går forsåvidt greit, men skjermen står og hopper. Dette er hovedsaklig midt på skjermen. Både i toppen og i bunnen er den sånn som den skal være.

Det står at den jobber på 60hz, kan dette være feilen?

Eller eventuelt hva annet kan gjøre sånn at det er slik, og hvordan kan jeg fikse det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg
Skrevet (endret)

Du må finne ut hvilken hertz og native oppløsning som TV´en din jobber med. Ved full HD kan det gjerne være så lavt som 30hz. Jeg regner med at pcen selv ikke kan finne ut hvilken oppløsning og hertz som passer best sammen med tven siden du kobler via en reciever.

Bla litt gjennom tv-manualen til du finner en side som kan fortelle hvilke signaler tv-en ønsker å ta imot. (Du vil mest sansynlig finne en liste i tvens manual som viser støttede format via de forskjellige inngangene)

Når du har funnet ut akkurat hvilken oppløsning og hvilken hertz tv-en din vil ha, så må du inn i skjermkortinstillingene på pcen og velge samme format. (Du må kanskje til og med tvinge det formatet og den hertzen tven trenger)

Ps: Noen Samsung tver kan ikke ta imot HD (720p, 1080i, 1080p) fra en pc, og må derfor jobbe ved oppgitt nativ pc-oppløsning. (Ofte 1024x768)

Endret av Slettet-rOwOH6vg
Skrevet

Har du forsøkt å koble pcen direkte til tven med hdmi-kabel? er feilen der da?

har du gått over alle innstillinger på forsterker og tv(gjerne med brukermanual i hånd) for å se om de må justeres til noe spesifikt eller kan stå på "auto"

hva slags oppløsning er det du sender fra pcen?

Skrevet

Takk for svar :)

Har finni det ut, hjalp med riktige drivere til skjermkortet og at jeg leita meg litt fram til noen innstillinger som funker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...