Gå til innhold

GTX 295 Problemer


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg Gainward GeForce GTX 295 1792MB, men har problemer med å få det til å virke

Har prøvd flere operativsystem men windows XP er d eneste som skjermkortet funker i (men bare 1 gpu). Alle operativsystem finner begge GPUene. Får Code 43 i Windows Vista / 7 (begge 64bit), og bare 1 gpu som funker i Xp(32bit) + 1 gpu feilCode 10..

Alle drivere er oppdatert inkludert bios. Og har sjekket alle instillinger i bios (SLi og slikt)

Av annen hardware har jeg: Asus P5N32-E SLi, 8gig ram, Core 2 Quad Q9300, Mist 800w PSU (60amp på 12V)

Alle temperaturer er fine.

 

Det virker som en driver feil siden ene gpuen funker i XP, men har prøvd alle mulige drivere helt fra forceware 182.

 

Jeg lurer også på om det kan være compability med 680i chipsettet som er problemet så kanskje jeg burde oppdatere resten av hardwaren og?

 

Og sist men ikke minst lurer jeg på om jeg kan ha kobla feil fra PSU, såvidt jeg ser er d ikke merker for noen linjer bak på den så jeg bare plugga inn i første og beste. Er d slik +12V1,2,3,4 på Mist 800W og?

 

 

Takker for alle svar!

Endret av sveinbrand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kobla begge PCIe kablene (6 og 8pin), kobla dem slik jeg har fått beskjed fra netshop om og men til ingen nytte.

Så da er d ikke stømforsyningen..

Syns det er litt rart at 1 gpu funker i Xp men ingen i verken Vista elle 7.

Endret av sveinbrand
Lenke til kommentar

Ok har nå lest meg til at chipsettet ikke støtter SLI på 1 PCIe spor..

 

Fra Asus sin FAQ om P5N32-E SLi:

"I am not able to detect both GPUs or enable SLI mode with EN7800GT Dual on this motherboard.

Is there anything I can do to enable this motherboard to detect both GPUs and enable its SLI support?

 

Answer

Due to chipset limitation of not being able to divide one PCIex16 slot into two sets of PCIex8, this motherboard is not able to detect both GPUs nor enable SLI using this card."

 

EN7800GT og GTX 295 kjører vel samme "sandwich" prinsippet regner jeg med, så da bestiller jeg nytt hovedkort

Lenke til kommentar
Ok har nå lest meg til at chipsettet ikke støtter SLI på 1 PCIe spor..

 

Fra Asus sin FAQ om P5N32-E SLi:

"I am not able to detect both GPUs or enable SLI mode with EN7800GT Dual on this motherboard.

Is there anything I can do to enable this motherboard to detect both GPUs and enable its SLI support?

 

Answer

Due to chipset limitation of not being able to divide one PCIex16 slot into two sets of PCIex8, this motherboard is not able to detect both GPUs nor enable SLI using this card."

 

EN7800GT og GTX 295 kjører vel samme "sandwich" prinsippet regner jeg med, så da bestiller jeg nytt hovedkort

og selger meg det gamle for 300 spenn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...