Gå til innhold

Lyst på sommerjobb, hvor skal jeg lete?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lyst på en sommerjobb så jeg kan tjene litt penger. Er 16 år og har lett lappen. Hadde vært morsomt og jobbet som bud, kunne jo fått sidevesker til sykkelen :p

 

Men hvor skal jeg lete? Sett litt på finn.no osv. Men må jo være 18 år på de fleste jobbene der :(

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde nok vært ute en tre-fire måneder tidligere om du skulle fått deg sommerjobb, spesielt når du er under 18 år og mest sannsynlig ikke har veldig med arbeidserfaring. Men du får nesten bare fortsette å lete, det beste er å prøve å ordne det gjennom bekjente, det kan også fungere å gå innom butikker å spørre om arbeid. Men de vil nok stille det samme spørsmålet jeg stiller, hvorfor har du ikke ordnet dette før? Ellers så har du sider som NAV og finn, men som sagt de fleste utlyste jobber er for folk over 18 år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje litt sent svar, siden sommeren snart er over. Men for det første, så bør du begynne å se deg om litt tidligere.. I lokalaviser søker de ofte etter sommervikarer, samme med NAV sine nettsider. Er plasser der man må være 18 for å jobbe, som i kassa på matvarebutikker eller i helsevesenet, men når du er 16 år, skal det sikkert ikke være så vanskelig å få seg en sommerjobb. Regner med det er behov for det de fleste plasser. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...