Gå til innhold

CS? på vei ut?


Anbefalte innlegg

CS er og blir et bra spill :woot:

Gameplayen i CS kan ikke sammenlignes med f.eks UT2003. Jeg spiller en del CS, og liker måten alle spillets "komponenter" spiller sammen på. Våpnene, oppdragene og den virkelighetsnære utformelsen av våpnene og hitpoints er jo genialt. I andre spill tåler man vanvittig mye, -enda man blir skutt med syke fantasi-våpen.

 

Å spille klan-match er jo helt unikt. Når vi bruker Ventrilo/TS og samarbeidet går bra får jeg ståpels på armene. :D

 

Grafikken er jo ikke den beste idag, men den holder mål. Enkel og fin.

 

Og antall cheatere er oppskrytt, -innse at noen er bedre enn andre... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(diffust svada)...virkelighetsnære utformelsen av våpnene og hitpoints er jo genialt. I andre spill tåler man vanvittig mye, -enda man blir skutt med syke fantasi-våpen.

 

*host*

Se for deg en fyr bli perforert med en Glock18, en annen fyr setter 20 kuler gjennom hele beinet hans fra tærne og opp til kneskåla...

 

Gjør dette i CS og se hvordan mr. såkalt Sårbar halter, sleper beinet etter seg, vrir seg i smerte og lager utålelige skrik og grynt...

 

Eller for å sette det i et annet lys; se for deg hvordan en fyr i virkeligheten - med samme behandling - løpehoppedukkeløpedukkestrafer bortover samtidig som han fjellstøtt sikter med MP5'en sin (den veier vel ti melkekartonger eller noe) uten å vise det fnugg av konsentrasjonssvikt...

 

Asså, neste gang kan du kanskje legge et lite lokk på begeistringen din, eller i alle fall sjekke logikken i det du skriver?

Lenke til kommentar

hvis man spiller public, går man fort lei cs pga. alle fjortissene som whiner (og ja, det er en stor del av cs-miljøet som består av småunger).

men spiller man kamper (pcw, cw etc) blir det artigere. da føler man at man er med på et lag og da blir det straks artigere. men jeg blir også lei cs fra tid til tid, men jeg fortsetter å spille det. tipper cs lever i 2 år til, da kommer det sikkert et anna spill som tar over. men tror ikke det blir så mange som slutter med cs bare pga. versjon 1.6 som kommer ut, det ble sagt om 1.4 og 1.5, fortsatt så spilles det verden over.

men skulle ønske grafikk-motoren til hl ble oppgradert, da grafikken i hl/cs ikke er all verden, men gameplayet er i hvertfall bra.

men battlefield er også litt kult, kanskje fler begynner å spille det og ?

Lenke til kommentar
(diffust svada)...virkelighetsnære utformelsen av våpnene og hitpoints er jo genialt. I andre spill tåler man vanvittig mye, -enda man blir skutt med syke fantasi-våpen.

 

*host*

Se for deg en fyr bli perforert med en Glock18, en annen fyr setter 20 kuler gjennom hele beinet hans fra tærne og opp til kneskåla...

 

Gjør dette i CS og se hvordan mr. såkalt Sårbar halter, sleper beinet etter seg, vrir seg i smerte og lager utålelige skrik og grynt...

 

Eller for å sette det i et annet lys; se for deg hvordan en fyr i virkeligheten - med samme behandling - løpehoppedukkeløpedukkestrafer bortover samtidig som han fjellstøtt sikter med MP5'en sin (den veier vel ti melkekartonger eller noe) uten å vise det fnugg av konsentrasjonssvikt...

 

Asså, neste gang kan du kanskje legge et lite lokk på begeistringen din, eller i alle fall sjekke logikken i det du skriver?

 

si meg ET spill som er mer virkelighetsnært en CS?

f.ex i ut2003 våpnene der er jo enda større og kraftigere en i cs, men der tåler folkene enda mer, men de fortsetter å hoppe rundt i kilostunge drakter..... :shrug:

Lenke til kommentar

CounterStrike vil enda vare noen år til. Man ser jo store organisasjoner og ligaer vokser frem i utlandet, f.eks. CPL og SEL. I Korea fins det jo folk som lever av å spille CS(og RTS selvfølgelig). Nå som det blir mer og mer penger og berømmelse involvert i spillet, vil det bare bli enda større. Jeg tror vi bare ser begynnelsen på eSports her, der CS har tatt det første steget.

 

Angående Half-Life 2, hvis de porter CS > HL2 og skaper en rimelig bra atmosfære, vil det bare vare enda lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har også stor tro på ca kommer til leve en stund til.

Men det er jo det at nå kommer jo halflife 2, vil det da bli lagd en cs mod til den da? hvis dette hadde skjedd så hadde det ivertfall blitt litt feter grafikk på cs :D

Husk at noe av grunnen til CS sin suksess er de lave systemkravene de fleste maskiner kan kjøre. Også den 300 mhz maskinen familien kjøpte for fem år siden. Half-Life 2 vil nok kreve det nyeste av hardware, så jeg tror ikke en ny CS til dette vil drepe den gamles suksess.

Lenke til kommentar
(diffust svada)...virkelighetsnære utformelsen av våpnene og hitpoints er jo genialt. I andre spill tåler man vanvittig mye, -enda man blir skutt med syke fantasi-våpen.

 

*host*

Se for deg en fyr bli perforert med en Glock18, en annen fyr setter 20 kuler gjennom hele beinet hans fra tærne og opp til kneskåla...

 

Gjør dette i CS og se hvordan mr. såkalt Sårbar halter, sleper beinet etter seg, vrir seg i smerte og lager utålelige skrik og grynt...

 

Eller for å sette det i et annet lys; se for deg hvordan en fyr i virkeligheten - med samme behandling - løpehoppedukkeløpedukkestrafer bortover samtidig som han fjellstøtt sikter med MP5'en sin (den veier vel ti melkekartonger eller noe) uten å vise det fnugg av konsentrasjonssvikt...

 

Asså, neste gang kan du kanskje legge et lite lokk på begeistringen din, eller i alle fall sjekke logikken i det du skriver?

 

si meg ET spill som er mer virkelighetsnært en CS?

f.ex i ut2003 våpnene der er jo enda større og kraftigere en i cs, men der tåler folkene enda mer, men de fortsetter å hoppe rundt i kilostunge drakter..... :shrug:

 

Håper nesten at dette var ironisk ment :)

 

Alle Delta Force spillene, Rainbow six, Rouge Spear, Ghost Recon og Ikke minst Operation Flashpoint!

Dette var noen spill som er mer realistiske enn CS.

 

UT2003 stiller jo i en litt annen klasse da dette ikke har en virklighetsnær setting. Så her mener jeg det er lov med litt vassere våpen og mindre realisme.

Lenke til kommentar
om 15år så sitter jeg fortsatt og digger counter strike, tror ikke det er på vei ut, det er fortsatt en jevn strøm nybegynnere som ikke har spilt det før som begynner å spiller det og det er alltid en del noober på servere...

 

Ja, da er du vel ca. 25 år, så da er det vel på tide å begynne med noe nytt. :yes:

Lenke til kommentar

det er ingen her som er anti terrorister som har testet alle de forskjellige våpene i bruk, men i cs så finnes det faktisk noen realistiske ting og haugevis av urealistiske ting. jeg har ikke tenkt over det noe mere for jeg bryr meg ikke. men sniper våpene og glock tror jeg er de minst realistiske våpene.

Lenke til kommentar
si meg ET spill som er mer virkelighetsnært en CS?

f.ex i ut2003 våpnene der er jo enda større og kraftigere en i cs, men der tåler folkene enda mer, men de fortsetter å hoppe rundt i kilostunge drakter..... :shrug:

 

Jeg kan til og med gi deg modifikasjoner til HL; DoD og FireArms er begge nærmere realistisk enn hva CS prøver å være...

 

Ellers er jo de nevnte spilla ovenfor også mye mer realistiske... Å dra frem UT2k3 var jo litt unødvendig, da... Det er jo MENT som et arkadespill, CS bare BLIR det... :shrug:

Lenke til kommentar
(diffust svada)...virkelighetsnære utformelsen av våpnene og hitpoints er jo genialt. I andre spill tåler man vanvittig mye, -enda man blir skutt med syke fantasi-våpen.

 

*host*

Se for deg en fyr bli perforert med en Glock18, en annen fyr setter 20 kuler gjennom hele beinet hans fra tærne og opp til kneskåla...

 

Gjør dette i CS og se hvordan mr. såkalt Sårbar halter, sleper beinet etter seg, vrir seg i smerte og lager utålelige skrik og grynt...

 

Eller for å sette det i et annet lys; se for deg hvordan en fyr i virkeligheten - med samme behandling - løpehoppedukkeløpedukkestrafer bortover samtidig som han fjellstøtt sikter med MP5'en sin (den veier vel ti melkekartonger eller noe) uten å vise det fnugg av konsentrasjonssvikt...

 

Asså, neste gang kan du kanskje legge et lite lokk på begeistringen din, eller i alle fall sjekke logikken i det du skriver?

 

si meg ET spill som er mer virkelighetsnært en CS?

f.ex i ut2003 våpnene der er jo enda større og kraftigere en i cs, men der tåler folkene enda mer, men de fortsetter å hoppe rundt i kilostunge drakter..... :shrug:

 

Håper nesten at dette var ironisk ment :)

 

Alle Delta Force spillene, Rainbow six, Rouge Spear, Ghost Recon og Ikke minst Operation Flashpoint!

Dette var noen spill som er mer realistiske enn CS.

 

UT2003 stiller jo i en litt annen klasse da dette ikke har en virklighetsnær setting. Så her mener jeg det er lov med litt vassere våpen og mindre realisme.

 

for det første... i delte force spillene var det enda dårligere grafikk (bortsett fra black hawk down da) og ghost recon har ikke så alt for fasinerende gameplay på nettet. men rainbow six og operation flashpoint har jeg ikke spillt nok til å utale meg om. de største onlinespillene for tiden er SC BF og CS :woot:

Lenke til kommentar
for det første... i delte force spillene var det enda dårligere grafikk (bortsett fra black hawk down da) og ghost recon har ikke så alt for fasinerende gameplay på nettet. men rainbow six og operation flashpoint har jeg ikke spillt nok til å utale meg om. de største onlinespillene for tiden er SC BF og CS :woot:

Nå svarer du jo ikke på tiltale i det hele tatt, da... Her snakker vi (fordi du snakker) om realismen i spill, og så plutselig begynner du å dra frem andre punkter som ikke har det fnugg med saken å gjøre... Skal du ha frem poenget ditt uten at folk stusser på det du skriver så vil jeg anbefale deg å ligge unna quote-knappen i alle fall... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...