Gå til innhold

Hvilke muligheter har man med PSP?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe meg en PSP, men er ikke så kjent med alle mulighetene man har med den. Har tenkt til å ha den med på lange flyturer,bilturer osv.

 

Er det mulig å legge inn programmer, media osv? Om noen har linker eller vet litt om hvilke muligheter man har med denne lille dingsen blir jeg veldig glad!

 

På forhånd takk! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill, musikk, film, bilder og nettleser. Er vel det den kan :)

Sånn helt basic, altså i den formen den kommer når du kjøper den, så er det dette den kan. Det som er så fantastisk med PSP er at du kan kjøpe en hel haug med div. gadgets til den, som kamera og GPS-mottaker.

Tror også du kan få kjøpt språkprogrammer til den også..

Har psp(den første utgaven) selv, og er kjempehappy med den. Den har reddet meg fra å kjede meg i hjel MANGE ganger i bilen, på flyet(bare slå av wlan-bryteren) og på hytteturer, så kan anbefale maskinen!

Lenke til kommentar

PSP bruker UMD-plater til spill og film. Det er mulig å unngå å måtte bruke UMD-ene, men da må du laste det ned fra nettet eller rippe over filmen til pc-en og så ta det over på PSP-en.

 

Men PS3 tar flere filformater enn PSP hvis jeg ikke tar helt feil. Hadde noen filmer som virket på PS3-en men ikke PSP-en. Men det er bare å konvertere de :)

Lenke til kommentar
PSP bruker UMD-plater til spill og film. Det er mulig å unngå å måtte bruke UMD-ene, men da må du laste det ned fra nettet eller rippe over filmen til pc-en og så ta det over på PSP-en.

 

Men PS3 tar flere filformater enn PSP hvis jeg ikke tar helt feil. Hadde noen filmer som virket på PS3-en men ikke PSP-en. Men det er bare å konvertere de :)

 

Følger det med koverteringsprogram?

Gjør sikkert ikke det, en virker som den har litt forskjellige muligheter og det er vel det er det jeg se etter.

Endret av Libra1988
Lenke til kommentar
Nei. Men det finnes mange gratis på nettet :)

 

Og ikke kjøp fra PIXmania. Det er umulig å returnere defekte varer der.

 

Nei, ikke si det a :p burde vel klare å finne noen sider som matcher de bundle pakkene de har der.

 

Hvordan er det med batterilevetiden? greit å ha to batterier?

Lenke til kommentar
Ingen som kan si noe om batterilevetiden, om det er enkelt å bytte batteri sånn at man kan 2 stk?

 

Er det fungerer det med et memory stick pro duo på 16GB, eller blir dette for stort?

Batteriene varer en god stund ved spilling om du har lysstyrken i skjermen på den laveste innstillingen, men om du har planer om veldig lange opphold uten strømtilførsel ville jeg absolutt anbefalt deg å ha 2 batterier. Og, ja, det er chill å bytte batteri!

Størrelsen på minnebrikken kommer jo halt ann på hva du skal ha på maskinen. Skal du ha mye film og musikk ville jeg faktisk ha prøvd å se etter en større( eventuelt kjøpt en ekstra der du f.eks. kun har musikk)

Håper det var litt til hjelp ;)

Lenke til kommentar

hei.

 

Jeg vurderer en PSP 3000.

 

Jeg ser at den, i forhold til dennye PSP Go!, bruker UMD. Er det mulig å overføre spill fra en slik plate til minne på PSPn? Slik at jeg slipper å ha med an hau av plater her og der?

 

Eller må jeg laste ned fra PS Store online?

 

Jeg kommer til å bruke min PSP til 4 spill: Wipeout Pure+Pulse, og FF Dissidia og den andre FF spilelt ejg ikke husker navnet på i farten. Hadde vært gull om jeg kunne ha de fire inn på PSPn hele tiden (med downloadable content for Wipeout spillene) uten å måtte bytte disker.

 

Noen som vet om dette er mulig?

Lenke til kommentar
Ingen som kan si noe om batterilevetiden, om det er enkelt å bytte batteri sånn at man kan 2 stk?

 

Er det fungerer det med et memory stick pro duo på 16GB, eller blir dette for stort?

Batteriene varer en god stund ved spilling om du har lysstyrken i skjermen på den laveste innstillingen, men om du har planer om veldig lange opphold uten strømtilførsel ville jeg absolutt anbefalt deg å ha 2 batterier. Og, ja, det er chill å bytte batteri!

Størrelsen på minnebrikken kommer jo halt ann på hva du skal ha på maskinen. Skal du ha mye film og musikk ville jeg faktisk ha prøvd å se etter en større( eventuelt kjøpt en ekstra der du f.eks. kun har musikk)

Håper det var litt til hjelp ;)

 

Takk for svar=)

 

snakker vi opptil 5 timer med spilling(regner med at det er det som bruker mest strøm)?

 

Tenkte mer på det om spilleren takler større kort =P, ser at det er en maks grense for hvor stort kortet kan være på veldig mange mobiler og slikt. Men på det du svarte så virker det som at det går bra.

Lenke til kommentar
Jeg ser at den, i forhold til dennye PSP Go!, bruker UMD. Er det mulig å overføre spill fra en slik plate til minne på PSPn? Slik at jeg slipper å ha med an hau av plater her og der?

 

Det er ikke mulig å overføre de fra UMD-platene. Men det er mulig å laste de ned fra nettet og så spille de fra minnekort.

 

Hvordan må du finne ut selv, det er det ikke lov å fortelle hvordan en kan piratkopiere spill osv. på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt meg PSP 3004, har kommet så langt at jeg har skrudd den på og logget meg på nettverket hjemme. Når jeg prøver å oppdatere systemprogramvaren får jeg opp denne feilmeldingen: A connection to the server could not be established(80431068), når jeg trykker på sign up for playstation network får jeg denne feilmeldingen: A connection error has occurred(805F0007). Når jeg går inn på nettleseren og søker på en side så logger den seg på nettverket, men det skjer ikke noe mer.

 

Jeg har testet forbindelsen og det ser ut som at alt er akkurat som det skal, det står ihvertfall at det er internettforbindelse.

 

Er det noe jeg har glemt å gjøre? noen tips? hjelp =S

Lenke til kommentar
Jeg ser at den, i forhold til dennye PSP Go!, bruker UMD. Er det mulig å overføre spill fra en slik plate til minne på PSPn? Slik at jeg slipper å ha med an hau av plater her og der?

Det er ikke mulig å overføre de fra UMD-platene.

Jeg kan personlig garantere at det du sier ovenfor ikke gjelder for majoriteten av titlene som Sony har slupppet til PSP.

 

Da har jeg kjøpt meg PSP 3004, har kommet så langt at jeg har skrudd den på og logget meg på nettverket hjemme. Når jeg prøver å oppdatere systemprogramvaren får jeg opp denne feilmeldingen: A connection to the server could not be established(80431068), når jeg trykker på sign up for playstation network får jeg denne feilmeldingen: A connection error has occurred(805F0007). Når jeg går inn på nettleseren og søker på en side så logger den seg på nettverket, men det skjer ikke noe mer.

 

Jeg har testet forbindelsen og det ser ut som at alt er akkurat som det skal, det står ihvertfall at det er internettforbindelse.

 

Er det noe jeg har glemt å gjøre? noen tips? hjelp =S

Så vidt jeg vet støtter PSP 3004 i likhet med de fleste andre kun 802.11 b.

Har du dette aktivert i routeren din?

 

Mens vi er inne på det: Hvilken firmware kjører din PSP?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Jeg kan personlig garantere at det du sier ovenfor ikke gjelder for majoriteten av titlene som Sony har slupppet til PSP.

 

Det er selvfølgelig mulig, men du setter den ikke bare i PC-en og kopierer til minnebrikke. Da er det mye lettere å laste ned spillet fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...