Gå til innhold

Leter jeg etter det umulige?


Anbefalte innlegg

Jeg vil nemlig kjøpe en bærbarpc som jeg kan spille den del spill på (som f.eks. FM), men som samtidig er lett og liten og ta med seg. Hadde også vært fint med en del lagrinsplass.

Budsjettet er opp mot 10 000.

 

Noen som har noen tips?

Endret av Number10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil nemlig kjøpe en bærbarpc som jeg kan spille den del spill på (som f.eks. FM), men som samtidig er lett og liten og ta med seg. Hadde også vært fint med en del lagrinsplass.

Budsjettet er opp mot 10 000.

 

Noen som har noen tips?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479517 ????

 

Nah, den der blir ikke riktig for hans bruk pga. grafikkchippen er absolutt ikke egnet for spill. Dette er en lett mobil kontormaskin med mulighet for grunnleggende 3D.

 

Her er link til test av den grafikkløsningen:

http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820

Som du ser er selv relativt lette spill som COD4 på lave instillinger uspillbart.

 

For å svare trådstarter så joda, det bør være mulig, men det avhenger nok mye av hvor lett og liten du egentlig må ha den. Kraft og størrelse er som regel litt "enten eller" situasjon, men det finnes jo masiner med gode skjermkort som ikke er veldig store. Ultraportabel spillmaskin derimot kan nok bli vanskelig.

 

Som sagt, om vi skal kunne hjelpe deg tror jeg du må spesifisere bedre hva slags vektklasse maskinen bør ligge i (i kilo).

 

EDIT: Etter litt rask søking så ser jeg at det er nesten ingen maskiner på 2kg og ned som har skikkelige skjermkot i det hele tatt - og de som har det har som regel ganske lowend kort sådan. Det ser ut for meg som du må beregne å opp i minst 2-3kg klassen for å få noe som har noe anstendig 3d ytelse (til den prisen ihvertfall).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Kraft og størrelse er som regel litt "enten eller" situasjon, men det finnes jo masiner med gode skjermkort som ikke er veldig store. Ultraportabel spillmaskin derimot kan nok bli vanskelig.

 

Som sagt, om vi skal kunne hjelpe deg tror jeg du må spesifisere bedre hva slags vektklasse maskinen bør ligge i (i kilo).

 

EDIT: Etter litt rask søking så ser jeg at det er nesten ingen maskiner på 2kg og ned som har skikkelige skjermkot i det hele tatt - og de som har det har som regel ganske lowend kort sådan. Det ser ut for meg som du må beregne å opp i minst 2-3kg klassen for å få noe som har noe anstendig 3d ytelse (til den prisen ihvertfall).

 

-Stigma

 

Tenker på 2-3 kilo klassen ja. Har en bærbar pc som veier over 4 nå og syntes det er alt for mye. Ønsker altså en pc som er rudnt den kilo klassen som heller ikke tar alt for mye plass (ønsker med andre ord ikke ha en alt for stor skjerm).

 

Skjønner også at det blir vanskelig med en vanvittig spillemaskin, men ønsker heller ikke det. Vil ha en maskin som gjør at man kan spille spill som Football Manager på en god måte og trenger ikke noe mer.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

 

Dell maskina virket som et meget interessant kompromiss når det gjelder ytelse, pris og vekt. 2,2 kg er klart akseptabel vekt. Særlig om man velger 9500m grafikkløsningen.

 

HP-en er nok noe for svak når det gjelder grafikkløsning.

Lenke til kommentar
Å spille på en 12" må vel suge noe inne i granskauen?

 

Nja.. nå begynner min i dra på årene. Men passet selv på å få en med noenlunde ok grafikkløsning, så kan ikke klage iallefall (men betalte også nærmere 15k for maskinen). Hjemme kan man alltids koble til en større skjerm dersom man plages med liten skjerm.

 

Jeg vet bare selv at det å ha en bærbar på 15,4" ofte ender opp med at du heller legger den fra deg. Slepbar er de de egentlig er, ofte med så dårlig batteritid at man må ta med seg et lass av strømforsyningsledninger i tillegg. Men dette er min personlige mening.

Lenke til kommentar

Har prøvd å sjekke litt mer om Del Studio XPS 13. Fant baln tannet en annemleldese her fra hardware:

 

Konklusjon

Dell Studio XPS 13 er et tydelig kompromiss mellom ytelse og portabilitet. Den har fått noe større muskler enn forgjengeren M1330, men veier også noe mer med sine 2,2 kg som kanskje er litt i overkant for en 13,3-tommer.

 

Maskinen har et lekkert utseende og design, og har også et solid og godt kabinett. Den har veldig gode tilkoblingsmuligheter, med det meste man kunne ønske, inkludert blant annet eSata, HDMI, Displayport, mini-firewire og Expresscard. Likevel må vi si at det er litt merkelig å få hele tre ulike skjermtilkoblinger, men bare to USB-porter.

 

Tastaturet har et svært godt tasteoppsett og er helt greit å skrive på. Skjermen er i det store og det hele svært bra sammenlignet med veldig mange andre, med særdeles god lysstyrke og kontrast. Oppløsningen på 1280x800 piksler er dog bare akkurat høy nok for skjermstørrelsen. Batteritiden på i underkant av 3 timer er godkjent, og det er også høyttalerne, selv om de som på mange andre bærbare i denne størrelsen, ikke er så mye å skryte av. .

 

 

Til tross for at Hybrid SLI-løsningen tilsynelatende sliter litt med optimal støtte i eldre spill, leverer den i nye spill og syntetiske tester ytelse som vi sjelden ser i maskiner med 13-tommers skjerm. Maskinen er definitivt ikke noen sinke når det kommer til andre ytelsesområder heller. Den tåler sammenligning med langt større og tyngre maskiner.

 

Vi kommer dessverre ikke utenom noen negative punkter. Touchpaden er kanskje en anelse for liten, og maskinen utvikler veldig mye varme ved tung bruk, noe som faktisk kan oppleves som et problem for dem som liker å ha maskinen i fanget. Sistnevnte er det avgjørende punktet som gjør at maskinen ikke får et anbefalt-stempel fra oss, selv om vi var litt i tvil.

 

Den nøyaktige konfigurasjonen vi har testet er ikke i salg hos Dell per nå, men med litt raskere prosessor (P8600) og en harddisk med 300 GB kommer den i skrivende stund på ca. 10500 kroner, inkludert operativsystem. Det er ikke småpenger, og man kan få langt mer ytelse for pengene med 15-tommere. Kombinasjonen av portabilitet og ytelse må man med andre ord betale for.

 

 

+ Skjerm med svært god kontrast og lysstyrke

+ Høy kontorytelse

+ Uvanlig høy spillytelse for størrelsen

+ Kurant batteritid

+ Godt tasteoppsett

+ Mange tilkoblingsmuligheter

 

- Mye varme

- Bare 2 USB-porter

- Liten touchpad

 

 

At den blir varm virker jo ikke positivt, men ellers virker det som en bra maskin som har få konkurenter. Tror jeg går for den. Er det et smart valg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...