Gå til innhold

klokking av gf3ti200 (i rett forum)


Trondr

Anbefalte innlegg

Har tenkt å presse litt mer ut av mitt nye gf3 ti200 skjermkort. Har lastet ned powerstrip, lest litt, og ser at det er en del kort som tar kvelden...

 

Hmm.. Er det veldig vanlig at de går til hel... etter en stund med overklokking,(innenfor rimelighetens grenser selfølgelig, noen mhz her og der).

 

Jeg har et gf3 fra creative, og kjølingen er original. Vil denne være god nok, eller må man til med kraftigere lut?

 

Har noen hatt er kort som er oc lengre en et 1/2 år??

 

Vil jeg kunne ødelegge andre komponenter en skjermkortet?

 

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil alltid være en viss fare for å ødelegge komponenter når man kjører dem hardere enn de er beregnet for. Du kan ødelegge minnet på kortet, gpu`en og annen drit. Men personlig har jeg aldri ødelagt et kort pga overklokking. Bruk heller NvMax, (bedre program) last det ned på http://www.ocshoot.com

Når du har installert det er det bare å klokke ivei til maskina låser seg. Så går du litt ned og kjører noen tester. (3dmark 2001 O.l.)

Lenke til kommentar

Bruker NVMax selv, RAMen på ASUS v8200Ti2 går fint over 500MHz. Har ikke klokket GPU så mye ennå, det blir neste steg.

At RAMen er klokket for høyt merker man fort, da grafikken i windows får prikker og tull, jo mer man over-overklokker, jo verre blir det. Men tempen pleier ikke å være et problem. Det virker som #D-apps er mer følsomme for RAM-klokking enn 2D, fx 3DMark ville ikke kjøre selv om win gikk OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...