Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Marskina fryser tilfeldig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey folkens. Nå skal dere få lese.

På fredag så døde den ene av de tre HDD'ene i maskina mi. Denne HDD hadde boot-filene til Bios, mens OS lå på den andre HDD-en. Disse filene fikk jeg ikke gjenoppretta, så jeg smalt inn en linux live-cd og kopierte over de viktige filene mine fra den andre HDD-en med OS'et til den tredje. Etter det så starta jeg innstallasjonen for Vista x64 SP1 på den HDD nr.2

Etter at jeg hadde gjort alt dette og fått filene på plass igjen og oppdatert drivere, så begynte maskina og fryse helt tilfeldig (ved fryse mener at maskina henger seg helt uavhengig av hva jeg gjør. Eneste måten å starte opp igjen på er reset-knappen på kabinettet). Dette er noe den aldri har gjort før, og er veldig irriterende. I tillegg så ville ikke av en eller annen merkelig grunn Office la seg installere. Så nok en gang tok jeg og installerte Vista på nytt, og den frosner fortsatt.

Noen som har noen gode idèer hva dette kan være?

Noen drivere som kan gjøre dette, eller er det noe annet hardware som også er på vei til å dø i maskina mi?

Maskina har jeg bygd selv og fungert feilfritt foruten en rambrikke som røyk for litt siden i 1 1/2 år.

Oppsett:

Asus M2A-VM HDMI - Hovedkort

Corsair 4 GB ( 2stk ) - Ram

Geforce 8800 GT - Skjermkort

650 PSU (husker ikke produsent) - Strømforsyning

1 stk. HDD 500GB - Drifter OS

1 stk. HDD 1TB - Filmer og tv-serier + backup

DØD - 1 stk. HDD 320 GB HDD - Driftet bootfiler for bios / tidligere windows installasjon.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen gode tips?

Har til nå rensa hele maskina for støv, installer OS to ganger og fortsatt henger ting seg. =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...