Gå til innhold

Import av HTC magic fra England


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Vurderer å importere en HTC magic fra England

 

googlet meg frem til dette "The HTC Magic is Vodafone-branded, but is not locked to Vodafone and can be used on any GSM network"

 

Er det noen som har erfaring med import av telefonen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg har selv en HTC Magic med Vodafone-brand fra Tyskland. Har selv aldri hatt feil på mine HTC-telefoner og dette er vel min 6. tror jeg.

Garanti er jeg ikke sikker på, men jeg tok sjansen hvertfall. :)

 

Er det noen spesielle ting jeg burde være obs på i forhold til import av HTC magic ? (utenom toll da)

 

Hvis det bare er til å importere telefonen og slenge i eget sim så er jeg frista til å gå for den løsningen

Lenke til kommentar
Jeg har selv en HTC Magic med Vodafone-brand fra Tyskland. Har selv aldri hatt feil på mine HTC-telefoner og dette er vel min 6. tror jeg.

Garanti er jeg ikke sikker på, men jeg tok sjansen hvertfall. :)

 

Er det noen spesielle ting jeg burde være obs på i forhold til import av HTC magic ? (utenom toll da)

 

Hvis det bare er til å importere telefonen og slenge i eget sim så er jeg frista til å gå for den løsningen

Var bare å sette i simkort for min del, så fungerte alt. :)

Lenke til kommentar
Ville ikke anbefalt dette. Da det er mye feil på HTC(Android minsker nok SW-feil), og de har et meget vrient reklamasjons- og service -system.

 

Greit å kunne stille seg bak norsk forbrukerkjøpslov.

Jaså? Min oppfatning og erfaring er at det er lite tull med HTC telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Thomas, lønte dette seg så veldig ifht å kjøpe den i norsk nettbutikk? Hvor mye kom din på?

 

Min ble kjøpt i går, sendes i dag.

2900 + frakt

 

Kan komme med en oppdatering når telefonen er kommet frem :)

Lenke til kommentar
Ville ikke anbefalt dette. Da det er mye feil på HTC(Android minsker nok SW-feil), og de har et meget vrient reklamasjons- og service -system.

 

Greit å kunne stille seg bak norsk forbrukerkjøpslov.

Jaså? Min oppfatning og erfaring er at det er lite tull med HTC telefoner.

Syntes ikke HTC har noe mere feil enn andre merker, men det med reklamasjons systemet er jeg enig i. Men tror dette kommer til og bli bedre ettersom HTC Norge blir mer og mer etablert.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Thomas, lønte dette seg så veldig ifht å kjøpe den i norsk nettbutikk? Hvor mye kom din på?

 

Min ble kjøpt i går, sendes i dag.

2900 + frakt

 

Kan komme med en oppdatering når telefonen er kommet frem :)

Dvs. du sparer ca. 1000,- kr (inkl. porto og MVA).

Hvilken nettbutikk har du bestilt tlf. fra?

Lenke til kommentar
En tusenlapp spart - ca 300- i toll 700,- samt ikke norsk meny jeg fatter ikke poenget og man sitter med ballene i kverna hvis den får problemer....

Er ikke Magic kun ute med engelske menyer, også her i Norge?

Jo, norsk meny kan man se langt etter enda selv ved kjøp i Norge. Når det kommer vil jeg tro oppdateringen fungerer like fint til Vodafone-brandet telefon som en HTC-brandet telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg sliter med valg av operatør

 

Har Onecall abo, men når jeg søker på nettverk så får jeg bare opp telenor og netcom, ingen av de får jeg tillatelse til å koble meg til

Lenke til kommentar
Ville ikke anbefalt dette. Da det er mye feil på HTC(Android minsker nok SW-feil), og de har et meget vrient reklamasjons- og service -system.

 

Greit å kunne stille seg bak norsk forbrukerkjøpslov.

Det med at det er mye feil på HTC må du backe opp med noe facts ellers blir du lite troverdig. Kjenner flere som har HTC uten at de noensinne har hatt feil på telefonene, og har selv nylig kjøpt en HTC Magic som funker utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...