Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...

Et AMD-system:

Et eller annet nForce2-hovedkort etter ønske

-Athlon XP2500 Barton, kanskje høyere, har ikke sjekket priser.

-512MB Twinmos PC3200 med winbond

-Radeon 9700 Pro (f.eks)

-120GB harddisk eller mer, WD for ytelse, Seagate for lite støy

-Floppy (kan være greit å ha)

-CPU-kjøler avhengig av hvor mye penger du vil spandere på det, om du skal overklokke og hvor mye støy du kan akseptere

-Kabinett: Tja, Chieftec er jo billig og bra, hvis du kan leve med at alle har det samme kabinettet som deg

 

Vil tro at dette ligger godt under 12000.

Lenke til kommentar
og IBM for støy mellom WD og seagate og ytelse som slår begge

... ja ... helt til IBM'en tar kvelden, som mest sansynlig er ganske snart...

vær så snill og ikke kom med den kommentaren. Den er patetisk siden de nye IBM diskene ikke tar kvelden mer enn alle andre disker. Når du kommer med en settningen viser du din åpenbare mangel på informasjon om IBM's nye disker. Hvis jeg ikke husker feil så har IBM på enkelte disker MINDRE feilprosent enn WD og Seagate. Hvis du så absolut mener at IBM er dårlig så vennligst BEVIS at det tar kvelden mer enn de burde.

 

Edit: IBM's disk serie 60gxp og 75gxp er de ENESTE diskene som IBM har produsert som har tatt kvelden mer enn det de burde

Lenke til kommentar

Har ingen håndfaste bevis, bare min egen erfaring, der siste tillegg er at den sist kjøpte ibm-disken jeg brukte(ble kjøpt 2 dager før TG) etter 1 1/2 uke gjorde hele disken ulesbar samt gjorde at xp ikke ville starte!

 

GO IBM - Not, kommer ALDRI til å kjøpe ibm til meg selv! :grumpy:

Lenke til kommentar
Har ingen håndfaste bevis, bare min egen erfaring, der siste tillegg er at den sist kjøpte ibm-disken jeg brukte(ble kjøpt 2 dager før TG) etter 1 1/2 uke gjorde hele disken ulesbar samt gjorde at xp ikke ville starte!

 

GO IBM - Not, kommer ALDRI til å kjøpe ibm til meg selv!  :grumpy:

du har altså hatt EN dårlig erfaring med IBM og så banlyser du dem :roll: I følge din tankegang skal jeg altså banlyse Seagate fordi at de bråker siden jeg har hørt 2 tre år gamle Seagate disker bråke mer enn resten av systemet. Resten av systemet var ikke av det mest stille. Hater jeg alikevel Seagate? nei. En ting til: ALLE disker KAN streike, selv WD, Seagate osv. At IBM disker streiker mer enn alle andre er en myte, med unntak av seriene 60gxp og 75gxp. Har disken din streiket så er det selvsagt beklagelig, men det kan som sagt skje med alle disker. HUSK DET! :grumpy:
Lenke til kommentar
Tja...

Et AMD-system:

Et eller annet nForce2-hovedkort etter ønske

-Athlon XP2500 Barton, kanskje høyere, har ikke sjekket priser.

-512MB Twinmos PC3200 med winbond

-Radeon 9700 Pro (f.eks)

-120GB harddisk eller mer, WD for ytelse, Seagate for lite støy

-Floppy (kan være greit å ha)

-CPU-kjøler avhengig av hvor mye penger du vil spandere på det, om du skal overklokke og hvor mye støy du kan akseptere

-Kabinett: Tja, Seagate er jo billig og bra, hvis du kan leve med at alle har det samme kabinettet som deg

 

Vil tro at dette ligger godt under 12000.

 

Alt bra med det oppsettet, men jeg ville valgt radeon 9700non pro i stedet og da blir det også en del billigere (1000kr) selv om ytelsen synker minimalt.

Lenke til kommentar
Jobber du for IBM elns, ernie?
nei, men jeg er mektig lei folk som har en "jeg hadde EN dårlig erfaring, derfor synes jeg de som produserte det er tufser". Folk ser ikke ut til å fatte at alle disker KAN streike uannsett hvem som har produsert den. Vurdere sterkt å skrive en liten greie om det og klippe den inn hver gang den tåplige kommentaren "ikke kjøp IBM for de klikker" kommer.

Og ja, jeg har en IBM disk og den fungere toppers.

 

Edit: jeg tror det er endel som ikke har fått med seg at det bare er 60gxp og 75gxp som var elendig.

Lenke til kommentar
Jobber du for IBM elns, ernie?
nei, men jeg er mektig lei folk som har en "jeg hadde EN dårlig erfaring, derfor synes jeg de som produserte det er tufser". Folk ser ikke ut til å fatte at alle disker KAN streike uannsett hvem som har produsert den. Vurdere sterkt å skrive en liten greie om det og klippe den inn hver gang den tåplige kommentaren "ikke kjøp IBM for de klikker" kommer.

Og ja, jeg har en IBM disk og den fungere toppers.

 

Edit: jeg tror det er endel som ikke har fått med seg at det bare er 60gxp og 75gxp som var elendig.

 

 

Jeg er helt enig Ernie85, hvorfor den hetsen mot IBM disker? Har 2 stk. selv. Aldri noe problem, men jeg har hatt 2 stk. WD disker som har tatt kvelden. IBM disken er bra, rykter finns det nok av :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...