Gå til innhold

Hvorfor er det så mange rasister i Østfold?


Anbefalte innlegg

Varför så många rasister i just østfold? Av egna erfarenheter : Fredrikstad, Sarpsborg och Halden. ( är inte invandrare själv, bara svensk :) )

 

Verkar som om åsikterna häromkring kommer med morsmelken. Trodde jag själv var lite anti invandrare, efter 10 år i Oslo. Men här är folk 10ggr mer rasister utan att själva upplevt nånting ?

 

Är detta fenomenet just i østfold ? eller i hela norge? ( ej Oslo )

 

En sak till ...

 

Är inte 100% innsatt i norsk politik, men hur kan en låg/medel inkomsttagare rösta på FRP??

Blir inte det som att skjuta sig själv i foten? Trodde missnöjespartiernas tid var förbi.

 

Summan av kardemumman : Enligt mig e det inte nått fel att ogilla andra kulturer, men då ska du ha upplevt det själv. Att tro på troll och häxor blir för dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Varför så många rasister i just østfold? Av egna erfarenheter : Fredrikstad, Sarpsborg och Halden. [...]

 

Mmmmm... Halden :

 

 

Ellers er dte vel ganske naturlig at den ubegrunnede rasismen er størst blandt de som ikke ha møtt så mange fremmedkulturelle...

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Varför så många rasister i just østfold? Av egna erfarenheter : Fredrikstad, Sarpsborg och Halden. ( är inte invandrare själv, bara svensk :) )

 

Verkar som om åsikterna häromkring kommer med morsmelken. Trodde jag själv var lite anti invandrare, efter 10 år i Oslo. Men här är folk 10ggr mer rasister utan att själva upplevt nånting ?

 

Är detta fenomenet just i østfold ? eller i hela norge? ( ej Oslo )

 

En sak till ...

 

Är inte 100% innsatt i norsk politik, men hur kan en låg/medel inkomsttagare rösta på FRP??

Blir inte det som att skjuta sig själv i foten? Trodde missnöjespartiernas tid var förbi.

 

Summan av kardemumman : Enligt mig e det inte nått fel att ogilla andra kulturer, men då ska du ha upplevt det själv. Att tro på troll och häxor blir för dumt.

 

har jobba sammen med utlendinger, og jeg kan skrive under på at det må være NOE som er annerledes. og jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være så positivt å kræsje to kulturer sammen.

 

Jeg snakket med en mann her en dag, og han sa at da han var ung, visste dem ikke hva narkotika var for noe en gang.

 

Jeg spurte om han ville stemme på FrP, og han det lot han meg vite at han hadde tenkt til. Jeg har ikke oversikten om narkotika kom til gata i norge på grunn av innflytelse fra andre kulturer, men heroin kommer stort sett fra midtøsten, afghanistan, pakistan og sør-østasia. så har de fleste av oss sett narkomane på gata.......... for å få bukt med smugling, burde antagelig alle utlendinger inn til landet bli undersøkt.

Lenke til kommentar
Jeg spurte om han ville stemme på FrP, og han det lot han meg vite at han hadde tenkt til. Jeg har ikke oversikten om narkotika kom til gata i norge på grunn av innflytelse fra andre kulturer, men heroin kommer stort sett fra midtøsten, afghanistan, pakistan og sør-østasia. så har de fleste av oss sett narkomane på gata.......... for å få bukt med smugling, burde antagelig alle utlendinger inn til landet bli undersøkt.

 

 

rofl.

 

Vel. Heroin kommer omtrent 100% av fra Afghanistan. Dog det med utlendinger undersøkt, du har vel hørt om jentene i sør-amerika for tiden? Badeferie i Brasil med en liten utstikker.

 

Dessuten et lite moment. Narkotika var det i dette land før de fæle stygge utlendingene kom for å gjøre livet ditt surt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dessuten et lite moment. Narkotika var det i dette land før de fæle stygge utlendingene kom for å gjøre livet ditt surt.

 

Lita bygd på 5000 folk her i gården, kom asylmottak for et par mnd siden. Innen en uke etter det kom ble en av de j**lene tatt for å dele ut dop til 13-åringer. Matbutikkene i området vet ikke hva de skal gjøre da de kommer i grupper sent på kvelden og nasker det de har. Seneste for et par uker siden jagde bikkja vår vekk et par av dem som prøvde å robbe postkassa vår av alle ting.

 

Er forøvrig ikke hudfargen jeg har problemer med, er oppførselen. Hudfargen er bare et kjennetegn på trøbbel. Akkurat som med sykdommer, ingen som holder seg unna folk fordi de har utslett, de holder seg unna pga sykdommen som skjuler seg bak utslettet. Det er heller ikke alle utslett som er pga sykdom, med normalt vett gjør at folk holder seg unna uansett. Point being, kast ut hele pakket samme om de faktisk har gjort noe. Urettferdig for de som er ok? Ja, men som de sa på lydboka jeg hører på, "seperating the pony from the manure is a life long job".

 

Rasisme er et idiotisk ord å bruke da folk ikke liker innvandrere pga oppførsel, ikke hudfarge. De kan være rosa med grønne prikker for min del, men når de deler dop, robber butikker og raner postkasser skal de være sabla glad jeg ikke har hagle

Lenke til kommentar
rofl.

 

Vel. Heroin kommer omtrent 100% av fra Afghanistan. Dog det med utlendinger undersøkt, du har vel hørt om jentene i sør-amerika for tiden? Badeferie i Brasil med en liten utstikker.

 

Dessuten et lite moment. Narkotika var det i dette land før de fæle stygge utlendingene kom for å gjøre livet ditt surt.

 

Når skal rasister slutte å lukke øynene for og latterligjøre hvor mye den prinsippløse innvandringspolitikken vår ødelegger for landet?

 

"For narkotikakriminalitet ble det straffet 3,8 pr. 1 000 innbyggere blant ikke-vestlige innvandrere, mens det var 2,3 straffede pr. 1 000 nordmenn. Når det gjelder vestlige innvandrere ble disse straffet sjeldnere enn nordmenn for de fleste typer kriminalitet, herunder vinnings-, volds- og narkotikakriminalitet." (år 2002 og sikkert enda værre idag)

 

Vi kan ikke bestemme hvem som blir født her i landet men vi kan så absolutt bestemme hvem som skal få komme inn! Det at vi slipper inn og forsvarer ødeleggende elementer fra midt-østen, mens vi er rasistiske mot de positive elementene fra vestlig innvandring viser hvor rasistiske enkelte her som skal forsvarer alt på bakgrunn av en snill kompis eller lignende.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Vi liker dem bare ikke.

 

Det var selvsagt en spøk.

 

 

Men det kan jo kanskje ha med at det er en del "rånere" her og de (ok da.. "vi") har den innstillingen at vi bare ikke liker dem.. Noen god grunn har de ikke annet enn at de unge innvandrerne som man ser i byen her kun er slike som har fete Mercedeser som tilogmed foreldrene våre bare kan drømme om. Hvor får dem pengene fra? De eller foreldrene har jo ingen fast jobb.

 

Nå skal jeg ikke sette alle i en bås for jeg er klar over at mange eller flesteparten er "normale" som oss andre, men for noen så er den prosenten vi ser i byen nok til å mene at "alle" er sånn og.

 

 

Til info så kjenner jeg flere innvandrere og har ikke noe problem med det.

Kjenner også en neger som er fostret opp i et norsk hjem. Han er så norsk så det går an å bli, faktisk er han på grensen til å være rasistisk mot andre innvandrere :)

 

Mmmmm... Halden :

Hæhæ, stemmer det :p

Endret av W202
Lenke til kommentar

Skal sies at de som har bodd i norg hele sitt livv av innvandrer bakgrund faktisk er rolige og oppfører seg men de som kommer i litt eldre alder skal ha det for seg altså...

 

 

Får inntrykk av at det fåregår sånn at de flykter til krigsfrie soner fra krigsområder og så er det nesten FOR rolig får dem så de blir helt gæærne og lager sin egen lille gjeng krig...

 

Tror nok at mye av "sinne" dems er krigs relatert, mange av de midøsterene har nok opplevd mye felt. Men dette er fortsatt ingen grunn til og lage bøll og dritt her i norge !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...