Gå til innhold

Canal Digital Kundeservice


Anbefalte innlegg

Har en 20 Mbit/s internett linje hos Canal Digital. Linja var nede når jeg kom fra jobb på tirsdag. Feilmeldte problemet og fikk på onsdag beskjed om at modemet måtte byttes og ville bli sendt i posten og at leveringstid var 5-10 dager!! Jeg forklarte at jeg ikke kunne vente så lenge og ble satt videre og videre, men fikk hele tiden det samme svaret. Ingen ekspress levering eller annet var mulig. Modemene lå på et lager i Sverige.

 

Trodde ikke at seriøse aktører drev feilretting/kunderservice på denne måten i 2009?

 

Jobber selv med drift av servere/nett og her skifter vi normalt utstyr på noen timer eller neste dag hvis vi må bestille nytt av leverandør.

 

Er dette vanlig praksis fra bredbåndsleverandørene? At det tar hele 5-10 dager å få nytt modem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg finner ut at jeg vil betale dobbel pris pr mnd så skal jeg benytte meg av tipset ditt!

 

Inntil videre vil jeg bare vite om Canal Digitals enormt trege håndtering av dette simple problemet er normal praksis i markedet eller om jeg kan være tjent med å bytte til en annen leverandør i samme prisgruppe. Det er ikke snakk om noen stor-utskiftning ala tordenvær scenarioet ditt, det har CD selv bekreftet.

 

Mao, hvor lang tid har det tatt for dere andre her å få nytt modem osv?

Lenke til kommentar

5-10 dager er vel et standardsvar de fleste bedrifter har.

Årsaken til dette er vel at det dukker i postkassen din innen disse dagene uansett hvor "trege" posten skulle være.

 

Som regel (om det er ringt inn før 12) så blir det sendt samme dag, og tar som regel 1-3 dager avhenging av sendested og mottakersted.

Ellers går det som regel ut på neste virkedag.

 

NORMAL postgang for utsending av modem er 3-5 virkedager (som jeg er vant til)

 

Igjen: Om du får oppgitt at det tar 5-10 dager over telefon, og du etter 2 dager får mottatt et modem, så blir du jo positivt overrasket?! :)

 

Er vel mer at en kundebehandler ikke kan garantere for andres jobb, slik at svaret blir slikt

 

(Er da mitt synspunkt).

 

Edit: Skriveleif

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Takk for innspill.

 

I mitt tilfelle tok det 1 døgn fra jeg meldte feilen til de opplyste at modemet antagelig var defekt. De skulle da sende fra lageret i Sverige, Canal Digital har visstnok ikke noe på lager i Norge. Derfor det tok så lang tid antageligvis. De sa at de oppgav 5-10 dager, men at det plaeide å ta 5-6 dager. Synes 5-6 dager, dvs totalt 6-7 dager er lenge å vente.

 

Men, men... Nå var jeg så heldig å få låne et modem av en noen eldre naboer som ikke brukte internett (internett er inkludert i Canal Digital Komplett pakka) så jeg er ihvertfall online igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...