Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Er i jobb, skal starte på skole- Hva nå?


JensIvar

Anbefalte innlegg

For tiden jobber jeg i butikk, noe som jeg har gjort siden slutten av januar 2009.

Der jobber jeg cirka 80%(står 50% i kontrakten)

 

Kontrakten skreiv jeg i slutten av februar.

 

Til høsten starter jeg på siste år av videregående(har hatt et friår).

Så hvordan burde jeg gjøre det nå? Jeg kan jo ikke jobbe like mye som jeg gjør i dag, men jeg vil jobbe et par dager i uken når jeg starter på skole.

Burde jeg bare si det til sjefen, eller må jeg levere oppsigelse, så da skrive ny kontrakt hvis jeg får mer jobb? Eller er det mulighet for å endre kontrakten?

 

Setter pris på svar(Har aldri gjort dette før, derfor kan jeg ingenting angående dette).

En annen ting, fra når går prøveperioden? Fra tiltredelse i jobb, eller datoen kontrakten ble signert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det nå som at det lureste for meg er å snakke med sjefen, så eventuelt levere en oppsigelse, men da er det vel ganske usikkert om jeg får fortsette, men er det noen andre gode muligheter, da?

 

Må forresten da levere oppsigelse denne måneden, siden jeg starter på skole i starten av august.

Lenke til kommentar
For meg virker det nå som at det lureste for meg er å snakke med sjefen, så eventuelt levere en oppsigelse, men da er det vel ganske usikkert om jeg får fortsette, men er det noen andre gode muligheter, da?

 

Må forresten da levere oppsigelse denne måneden, siden jeg starter på skole i starten av august.

Om det er en jobb du kan tenke deg å gå tilbake til etter skoleåret, kan du jo be om å få permisjon fram til skolen er ferdig? Eventuelt å gå ned i redusert stilling i perioden.

Om du får gjennomslag for permisjon har du krav på å få tilbake jobben når permisjonen går ut.. :)

Ikke sikkert det er så aktuelt, men det kan være verdt å tenke på.

Lenke til kommentar
Det jeg helst ønsker er å jobbe noen dager i uken neste skoleår. Etter det er det helt uaktuelt for meg å fortsette i jobb der. Er da eneste mulighet da å endre kontrakt og oppsigelse?

 

Det er jo bare å snakke med sjefen din og spørre om han vil ha deg noen dager i uka. Hvis ikke, sier du opp. Vil han ha deg, sier du ikke opp (og dere endrer kontrakten).

 

Hvis du ikke vil jobbe der når skolen er ferdig, ja, da sier du opp jobben når skolen er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...