Gå til innhold

1 TB HDD er bare 8GB.. [LØST]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.. altså.

Jeg har 2 stykker hardisker med 500 GB Hver i PCen, i tillegg 1 150MB raptor og en cdrom.

 

Hvorfor den nye 1TB harddisken kun viser 8 GB vet jeg ikke..

Prøvde å formatere de 8GB. Men kom ikke noe mere av den grunn.

Høyreklikk på "min datasmaskin", velg "behandle". så går du på disk management og oppretter en partisjon på den harddisken.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendig å høre med dem.

 

Du har lastet ned ES Tools, ikke sant?

 

Kan du da kontrollere hva det vises i informasjon om disken?

 

Dvs i MB oh ellers i LBA.

 

Har du feil verdier der, noe du sikkert har, så kan du bruke noen valg som handler om Max adressering.

 

Hvis ikke det bringer disken til native størrelse er bare å sende tilbake.

Lenke til kommentar

Har du mulighet å kople fra stømmen fra de andre disken, kople data kabel fra disken du bruker til OS (slik at den er koplet til kontoller som garantert fungerer) og kople på den 1 TB disken.

 

Dvs ikke annet tilkoplet enn 1 disk og cdrom, og prøve igjen.

 

 

 

verdien I MB er relatert til LBA, LBA skal være et dtor antall sectorer. Se der du kan lese (det skal egentlig vises i samme bilde) og si i fra, slik at vi ser hva den sier før du forandrer.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Da var det bare "reboot som var nødvendig". Du hadde forandret på max address allerede.

 

Men for å snu opp ned alt det du opplever med den:

 

-Hvis du hadde en veldig gammel maskin, (her kommer Bios i tillegg med sine begrensninger) og ønsket å installere windows 98 feks., på den, ville du få diverse problemer.

 

Men med å bruke ES Tools, du kunne justere disken via LBA justering, slik at den ville ikke detekteres som mer enn 2GB, og ellers udma mode ned til 150. (tenker da at man hadde brukt overgang fra ide til sata sata koplingen.)

 

Veldig grovt forklart, men du forstår kanskje at hindringer kan og være fordeler i diverse sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...