Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spøk som gikk litt langt - Forstyrrelse av politietterforskning?


toth

Anbefalte innlegg

Hehe . bra joke men du burde kjent kameraten din litt bedre :)

 

 gikk jo litt galt. hehehe

Kjenner ham ut og inn, og visste det var fair sjans for at han ville anmelde. Men innbrudd+tyveri fra bil blir i 99% av tilfellene henlagt, så feilen vi gjorde var å ikke ta med historikken i beregninga. Anmeldelsen fra kompisen min ble selvsagt trukket med en gang vi avslørte oss, "problemet" ble at politiet selv angivelig anmeldte oss.

 

Men foreløpig har vi ikke hørt noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, dere skjønte vel at når interiøret hans forsvant, så ville han umiddelbart anmelde det?

Dere burde stått der da han oppdaget det, og vært sikker på at han ikke rakk å ringe politiet, før dere avslørte spøken.

 

At dere lot det gå så langt at han rakk å ringe politiet, ER å kaste bort tiden deres. Selv om dere trodde det ville bli henlagt.

Lenke til kommentar

Les skikkelig da: JA, vi regnet med han ville anmelde det. HANS anmeldelse var ingen overraskelse. Den er trukket, og ville uansett blitt henlagt, det er håpløst å finne igjen stjålne seter montert i en annen bil.

Det vi ikke regnet med var koblingen mot gullsmedranet.

Lenke til kommentar

Politiet hadde ikke kastet bort tid om ikke koblingen til annen sak ble gjort. Jeg har noe utstrakt erfaring med å anmelde tyveri fra bil, og politiet lar i all hovedsak forsikringsselskapene ta seg av slikt. dvs, man går på stasjonen, fyller ut anmeldelsen selv, leverer den, den blir sendt til en politijurist som gløtter på den, ser "innbrudd i bil", og sender deg så og si automatisk et brev om at saken er henlagt grunnet bevisets stilling.

Totale ressurser brukt beløper seg dermed ikke til mange minuttene.

Tror du meg ikke kan du ringe å spørre stasjonen i hvilken som helst storby.

 

Dog, jeg forsvarer selvsagt ikke det vi gjorde, eller prøver å rettferdiggjøre det. Vi var fullstendig klar over at det var galt av oss, men valgte å gjøre det likevel. Blir det konsekvenser, tar vi derfor dem uten å mukke, og tenker at den som er med på leken må tåle steken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...