Gå til innhold

Bærbar PC til 12 år gammel jente. Lett spilling; Sims 3.


Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å finne en bærbar PC til søsteren min. Det blir ikke så mye spilling på den, men Sims 3 er populært. Trenger ikke ha max grafikk og perfekt flyt, men det må funke såpass at det ikke går utover opplevelsen.

 

Utenom det blir det vanlig bruk med skriving, surfing osv.

 

Er det mulig å få noe sånt til rundt 5-6000?

 

Hun så på en Compaq Presario til 3995,- som er på tilbud på Elkjøp nå, men den har et Geforce 8200m skjermkort og jeg tviler på det vil funke særlig bra til Sims 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for bra forslag. Jeg har også sett litt på denne.

 

Eneste jeg er litt usikker på er CPU. Den er vel en del dårligere enn på f.eks denne. Lurer på om det er bedre å satse på en bedre CPU. Så er det skjermkort.. hvor stor forskjell er det på Radeon HD 3650 512MB og Radeon HD 4570 512MB?

 

Håper flere kan komme med innspill. Jeg er helt grønn når det kommer til bærbar PC.

 

 

Den siste ASUS PC'en jeg ga link til der er forresten på ukens tilbud nå, og på lager. Godt kjøp? Hvordan er HD3650 til spilling?

Endret av toygard
Lenke til kommentar
Eneste jeg er litt usikker på er CPU. Den er vel en del dårligere enn på f.eks denne. Lurer på om det er bedre å satse på en bedre CPU. Så er det skjermkort.. hvor stor forskjell er det på Radeon HD 3650 512MB og Radeon HD 4570 512MB?

 

Ytelse på mobile grafikkort får du en indikasjon på her:

Sortert etter 3dmark2005

 

Når det gjelder 4570, har det 64 bit interface til minne. Er du først oppe i rundt 6000, ville jeg sterk vurdert denne med Radeon HD4650. Kortet har 128 bits interface til minne og er vesentlig bedre enn 4570.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...