Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har mye aggresjon og lager bråk, hvordan beherske?


Anbefalte innlegg

For å være ærlig utfra det jeg leser så virker du som (selv om du har gode.."intensjoner") en person som det er skikkelig dølt å være med på fest på kan se for meg at du er sånn typisk person som virkelig skaper dårlig stemning ute på byen/fester og er sånn typisk som fucker alt til, folk må få lov til å krangle/diskutere/knuffe eller what not med hverandre uten at det skal bare komme en random fyr å banker driten ut av de.

 

No offence da..jeg vil ikke ha bank :(

 

Jeg stepper ikke opp for folk jeg ikke kjenner, dude! Om to karer eller to jenter eller det ene eller andre kjønn står å krangler og roper og diskuterer uansett, så er det ikke jeg som lager dårlig stemning det er dem. Jeg lar jo ikke det ødelegge kvelden min, men om folk spør etter meg er jeg der.. men spm mitt er jo egentlig om jeg tar lit for hardt i på begynnelsen, ikke hvem jeg gjør dette for.. Jeg pleier jo å prøve å be dem backe unna. Og seff, jeg hadde også fått et sånt inntrykk om jeg hadde lest dette her, men dette er bare en liten del av meg, ikke livet mitt.. så nei jeg vil ikke si at jeg er en som lager dårlig stemning, og fucker alt til, jeg stepper som regel inn når det ikke er stort mer å fucke opp :p

 

Du går ikke tilfeldigvis på anabole steroider?

 

Nei, jeg gjør ikke det altså :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pleier jo å prøve å be dem backe unna. Og seff, jeg hadde også fått et sånt inntrykk om jeg hadde lest dette her, men dette er bare en liten del av meg, ikke livet mitt.. så nei jeg vil ikke si at jeg er en som lager dårlig stemning, og fucker alt til, jeg stepper som regel inn når det ikke er stort mer å fucke opp :p

Siden dette virker som et vedvarende problem som skjer ofte (siden du lager en råd om at det er ett problem) kan det være noe i at venninnene dine burde skjerpe seg litt? Når jeg er ute med dama, har hun ofte med seg masse av venninnene sine. Tror jeg enda har tilgode å oppleve situasjoner der jeg føler jeg må true folk med bank. Enten overdramatiserer du, eller så er det endel bråkebøtter i vennegjengen din. Hva tenker du om det?

Lenke til kommentar
Siden dette virker som et vedvarende problem som skjer ofte (siden du lager en råd om at det er ett problem) kan det være noe i at venninnene dine burde skjerpe seg litt? Når jeg er ute med dama, har hun ofte med seg masse av venninnene sine. Tror jeg enda har tilgode å oppleve situasjoner der jeg føler jeg må true folk med bank. Enten overdramatiserer du, eller så er det endel bråkebøtter i vennegjengen din. Hva tenker du om det?

 

Mulig det, men ingen av venninnene mine er bråkebøtter, kompisene min er pysete som faen, (ser tilbake på den delen av tråden hvor kompiser spør om jeg kan bli med om det skulle skje noe) det er ikke venninnene mine som lager bråk det er alle andre, venninnene mine kjenner jenter som kjenner andre som lager bråk, er blitt en vane :p

Lenke til kommentar
Så hold dere unna de som pleier å lage bråk, burde ikke det være mulig? Spesielt siden det er venner av venner og bekjente det er snakk om.

 

Sant, men det er sånn det er rundt oss.. men jeg kan jo prøve det, om jeg ikke får gjort det, tror du det er en eventuell løsning å prøve å la være å steppe inn, bare la kompiser/venninner holde på med sitt selv om jeg er der og de kan bli stygt?

Lenke til kommentar
Siden dette virker som et vedvarende problem som skjer ofte (siden du lager en råd om at det er ett problem) kan det være noe i at venninnene dine burde skjerpe seg litt? Når jeg er ute med dama, har hun ofte med seg masse av venninnene sine. Tror jeg enda har tilgode å oppleve situasjoner der jeg føler jeg må true folk med bank. Enten overdramatiserer du, eller så er det endel bråkebøtter i vennegjengen din. Hva tenker du om det?

 

Mulig det, men ingen av venninnene mine er bråkebøtter, kompisene min er pysete som faen, (ser tilbake på den delen av tråden hvor kompiser spør om jeg kan bli med om det skulle skje noe) det er ikke venninnene mine som lager bråk det er alle andre, venninnene mine kjenner jenter som kjenner andre som lager bråk, er blitt en vane :p

 

Lurer på a) hvor gammel du og dine venner er, b) hvilken landsdel/bytype du holder til i og c) hvilken festmiljø du holder deg i.

 

I begynnelsen av tråden står du frem og beskriver noe du lurer på om er et problem eller en uting, så når du får svar skriver du "skylden" over på "alle andre". Av personlig erfaring kan jeg bekrefte det stikk motsatte, de aller fleste er greie folk på fest og byn som bare vil ha det gøy, en og annen bråkemaker som oppfører seg som en 14 år gammel gutt som nettop har begynt testosteronproduksjon finner du her og der men de holder alle seg unna (untatt de som selv ønsker bråk, kansje derfor du alltid "dulter borti de" ? ) Mine veninner kan ta vare på seg selv, mine kompiser kan ta vare på seg selv og kommer ikke i bråk og har selv til gode å komme i bråk med untak av et spesialtilfelle. Det er derfor jeg lurer på de 3 spørsmålene ettersom slik du beskriver utelivet/festliv høres det nesten ut som du sier at bråk venter rundt hver eneste sving og bak hver eneste kar.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Om det er stor fare for at vennene dine kan bli slått ned må du jo selvfølgelig steppe inn mener jeg. Det er derimot om det kun er diskusjon/småkrangling det ikke alltid er nødvendig og brette opp skjorta og komme med hevet knyttneve. La de ordne opp selv, om de roper på deg eller du ser at dette ikke vil løse seg av seg selv burde du gå rolig bort. Og be de behersket om å slappe av, ikke virk for truende med en gang. Da er det endel som slår seg vrange og det kan bli mer bråk enn nødvendig.

 

Du hjelper selvfølgelig venner i "nød" om det er nødvendig, men men trenger ikke fyre opp situasjonen med å true med vold med den gang.

Lenke til kommentar
Lurer på a) hvor gammel du og dine venner er, b) hvilken landsdel/bytype du holder til i og c) hvilken festmiljø du holder deg i.

 

I begynnelsen av tråden står du frem og beskriver noe du lurer på om er et problem eller en uting, så når du får svar skriver du "skylden" over på "alle andre". Av personlig erfaring kan jeg bekrefte det stikk motsatte, de aller fleste er greie folk på fest og byn som bare vil ha det gøy, en og annen bråkemaker som oppfører seg som en 14 år gammel gutt som nettop har begynt testosteronproduksjon finner du her og der men de holder alle seg unna (untatt de som selv ønsker bråk, kansje derfor du alltid "dulter borti de" ? ) Mine veninner kan ta vare på seg selv, mine kompiser kan ta vare på seg selv og kommer ikke i bråk og har selv til gode å komme i bråk med untak av et spesialtilfelle. Det er derfor jeg lurer på de 3 spørsmålene ettersom slik du beskriver utelivet/festliv høres det nesten ut som du sier at bråk venter rundt hver eneste sving og bak hver eneste kar.

 

a) er 18 vennene mine varierer fra 16-20, b) Oslo, c) festmiljø kan variere, drar dit jeg blir dratt med, jeg mener ikke at min venninner og kompiser aldri har laget bråk som må stoppes, men av sånne situasjoner blir jeg lett dratt med.. uansett, som regel menes det ikke noe med det, regner med at de fleste vet hvor fort en tense situasjon kan oppstå av altfor lite, men jeg blir lett dratt med, og tolker situasjonen helt feil.. det er vel her jeg trenger litt selvbeherskelse..

Lenke til kommentar
Om det er stor fare for at vennene dine kan bli slått ned må du jo selvfølgelig steppe inn mener jeg. Det er derimot om det kun er diskusjon/småkrangling det ikke alltid er nødvendig og brette opp skjorta og komme med hevet knyttneve. La de ordne opp selv, om de roper på deg eller du ser at dette ikke vil løse seg av seg selv burde du gå rolig bort. Og be de behersket om å slappe av, ikke virk for truende med en gang. Da er det endel som slår seg vrange og det kan bli mer bråk enn nødvendig.

 

Du hjelper selvfølgelig venner i "nød" om det er nødvendig, men men trenger ikke fyre opp situasjonen med å true med vold med den gang.

 

Det er det jeg gjør, jeg er ikke så dum i hodet at jeg ikke klarer å se når en situasjon baserer seg på kun diskusjon/krangling (enkelte mener vel at jeg er så dum :p) men endel pleier å si ifra til meg selv før jeg er klar over at det skjer noe, de vil ikke at jeg skal hoppe inn å angripe, men de mener som regel at det er lurt at jeg er i nærheten om det skulle skje noe, jeg roer meg som regel ned når de ber meg om det.. men som jeg har sagt flere ganger her inne, så ber jeg rolig, men litt bestemt at vedkommende må backe unna, det funker ikke alltid like bra, den er ikke helt oppbrukt.. men derfra om ikke personen tar hintet tar det ikke lang tid før lunten min er gått..

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ønsker å løse problemet, hvor laget du egentlig denne tråden da?

 

Jeg vil ikke løse det fullstendig, kun få noen tips om hvordan jeg kan ta det litt roligere til å begynne med sånn at jeg ikke truer med en gang, jeg vil jo kunne være der for venner..

Lenke til kommentar

Har du prøvd og utredde deg for ADHD eller ADD? jeg har ADD, eller de vet ikke sikkert men de prøvde meddesiner for og se om det funkerte. Jeg går på konserta og jeg kjenner folk som bruker det og folk blir mere rolig, når det gjeller sloss ogsånn... jeg vet ikke sikkert på meg selv men jeg trur det har gikk meg mere hjelp til og tenke før jeg gjør ting :). Men hvis du er klar over at det er noe du må beherske mer, så kan det hende du bare har opplevd vonde ting i livet ditt.. ikke vet jeg men..

 

prøv og tenk på det at det hjelper ikke og sloss, det eneste den persjonen du banker lærer er at han kommer til og gjøre det samme som deg når han er i dine sko. Og du får ikke respekt du gjør bare den persjonen mere sinna.

 

Hvis du ikke klarer og trekke deg unna så kan du heller bare si ting som gjør at den persjonen trekker seg unna og ikke klarer og si noe i mot.

90% av det du trur skjer, skjer ikke så jeg ville heller bare forsvart meg hvis jeg hadde førlt meg onkelig truet, så hvis du sier at du forsvarer venninene dine og de vil ha med deg for at du skal forsvare dem, så ville jeg tenkt at det er jo greit men trur du det at alle jenter liker gutte som skal banke alle som er frekke og er ute etter bråk? du får mere respekt hvis du holder deg og venninene din tilbake, og du får mere selvtillit når du klarer det og tenker tilbake på at: hmm jeg kan faktisk forsvare venninene mine og ikke havne i bråk.

 

Jeg trur det at det plager deg sikert etter at du har gjort noen dumt som du ikke klarer og kontrolere. Nå er jo ikke jeg deg og jeg kjenner ikke deg men jeg trur du får litt nerver etter og ha pumpet adrenalin, og har sikkert mye vondt inni deg.

 

Selv så har jeg vært mye oppe i det og klart og roe meg ned nå, jeg har tenkt på at det hjelper ikke en dritt og slå..

 

Jeg vet ikke om jeg har sakt noe nyttig men jeg ble litt revet med :p

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Har du prøvd og utredde deg for ADHD eller ADD? jeg har ADD, eller de vet ikke sikkert men de prøvde meddesiner for og se om det funkerte. Jeg går på konserta og jeg kjenner folk som bruker det og folk blir mere rolig, når det gjeller sloss ogsånn... jeg vet ikke sikkert på meg selv men jeg trur det har gikk meg mere hjelp til og tenke før jeg gjør ting :). Men hvis du er klar over at det er noe du må beherske mer, så kan det hende du bare har opplevd vonde ting i livet ditt.. ikke vet jeg men..

 

prøv og tenk på det at det hjelper ikke og sloss, det eneste den persjonen du banker lærer er at han kommer til og gjøre det samme som deg når han er i dine sko. Og du får ikke respekt du gjør bare den persjonen mere sinna.

 

Hvis du ikke klarer og trekke deg unna så kan du heller bare si ting som gjør at den persjonen trekker seg unna og ikke klarer og si noe i mot.

90% av det du trur skjer, skjer ikke så jeg ville heller bare forsvart meg hvis jeg hadde førlt meg onkelig truet, så hvis du sier at du forsvarer venninene dine og de vil ha med deg for at du skal forsvare dem, så ville jeg tenkt at det er jo greit men trur du det at alle jenter liker gutte som skal banke alle som er frekke og er ute etter bråk? du får mere respekt hvis du holder deg og venninene din tilbake, og du får mere selvtillit når du klarer det og tenker tilbake på at: hmm jeg kan faktisk forsvare venninene mine og ikke havne i bråk.

 

Jeg trur det at det plager deg sikert etter at du har gjort noen dumt som du ikke klarer og kontrolere. Nå er jo ikke jeg deg og jeg kjenner ikke deg men jeg trur du får litt nerver etter og ha pumpet adrenalin, og har sikkert mye vondt inni deg.

 

Selv så har jeg vært mye oppe i det og klart og roe meg ned nå, jeg har tenkt på at det hjelper ikke en dritt og slå..

 

Jeg vet ikke om jeg har sakt noe nyttig men jeg ble litt revet med :p

 

Lykke til

 

Thanks man, du har nok rett, men jeg prøver å holde andre unna bråk ved å la meg gå inn for det i stedet, men alt jeg klarer å si der og da blir: La dem være, du vil ikke lage noe bråk nå! eller noe lignende... som regel hjelper det, men ikke alltid, ettersom det ikke ender når jeg går.. men jeg gjør mitt beste og jeg vet at det jeg gjør ikke er noe smart, men som du ble, blir jeg revet med... og vil være der for de... jeg har ikke noe spess vondt inni meg, ikke noe som plager meg nå hvertfall.. men som regel når jeg vite noe som plager meg over eller noe, så trener jeg det bort.. det pleier å hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Er ellers også, men jeg hisser meg ikke opp og skriker, men går ganske bestemt bort til vedkommende og ber han trekke seg unna uansett.. men om det ikke funker så går det dårlig, med mindre en venninne eller kompise skyter inn..

 

Blir ikke hissig om noen ser på hun, men om hun sier: Oi, han blunket til meg! Haha :p og hun tar det morsomt, er det ikke alltid jeg gjør det, hvertfall ikke om han gjør det flere ganger.

 

Dette hørres ut som om du er misunnelig, seriøst, du kan vel ikke bestemme hva disse venninnene dine gjør på fest. Du kan ikke styre dem. Om du blir sint av noe sånnt har du et alvorlig problem. Du burde finne deg noe å gjøre på fritiden for å få ut aggresjonen. Begynn med boksing, hvis treneren din ser du er sint før trening, så kan du antakelig ta deg en runde med ham, og jeg lover deg, all aggresjon vil være ute av kroppen din på et blunk :D

Lenke til kommentar
Jeg tror dette ordner seg selv. Du får vel lært leksa når du skal ta en liten spinkel gutt som viser seg og ha tre svære kompiser.

 

Haha, små spinkle gutter pleier ikke kødde :p

 

Dette hørres ut som om du er misunnelig, seriøst, du kan vel ikke bestemme hva disse venninnene dine gjør på fest. Du kan ikke styre dem. Om du blir sint av noe sånnt har du et alvorlig problem. Du burde finne deg noe å gjøre på fritiden for å få ut aggresjonen. Begynn med boksing, hvis treneren din ser du er sint før trening, så kan du antakelig ta deg en runde med ham, og jeg lover deg, all aggresjon vil være ute av kroppen din på et blunk :D

 

Jo, i en dating sammenheng kan jeg lett bli sjalu, men når jeg ser på personen som "prøver seg" at han gjør det for å plage meg, blir man jo provosert.. hvertfall jeg :p

Lenke til kommentar
Jeg tror dette ordner seg selv. Du får vel lært leksa når du skal ta en liten spinkel gutt som viser seg og ha tre svære kompiser.

 

Haha, små spinkle gutter pleier ikke kødde :p

 

Om det er en liten spinkel gutt eller en stor bjør som kødder er det egentlig irellevant, hvorfor egentlig skal folk "ta" en fyr som kødder seg litt. Det står i mine øyne mye mer respekt av å kunne heve seg over noe sånt. Be folk bestemt om å roe seg/sjerpe seg holde seg unna eller hva enn det er, og hev deg om nødevnedig over en spydig eller frekk respons som "skal jeg banke deg utenfor din pingle/tør du ikke sloss mot meg mammagutt". Det står både mye mer respekt av og er mye mer "mann" i mine øyne å vise at en har sterk selvbeherskelse og disiplin. Dersom det oppstår en konflikt der ene parten banner, skriker "jeg skal faen meg ta deg azz" mens andre parten f eks rolig og behersket sier "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre, gå din vei så går jeg min vei", da er det ikke noe tvil om hvem som er mest moden og hvem som har sterkest selvbeherskelse. Mens den ene vil for en tredjepart fremstå som sikker, rolig og selvbehersket, mens han andre fremstår som en som lar armene og munnen styres av impulsive følelser og hormoner, og som så lett lar seg provosere.

 

Et ordtak jeg syntes er fint er: Kontroler følelsne dine, ikke la følelsne kontrollere deg

 

Dersom en fyr går bort til deg, drar til deg i tryne uten at et ord er vekslet er en helt annen sak, da slår man igjenn, jeg sier ikke at en skal legge seg flat for å trakkes på av alle, finn den gyldne middelvei. Selv om sistnevte situasjon er svært sjeldent, så kan det skje, har skjedd meg en gang i mitt 4 år lange byen/utested-liv og bortset fra den ene gangen har jeg aldri vært i bråk, dersom en ikke regner med ungdomskole og lavere barneslossing.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Jeg tror dette ordner seg selv. Du får vel lært leksa når du skal ta en liten spinkel gutt som viser seg og ha tre svære kompiser.

 

Haha, små spinkle gutter pleier ikke kødde :p

 

Enkelte spinkle gutter kan bli voldsomt frekke hvis de er i lag med venner som er glad i å sloss. Sist jeg opplevde et eksempel på det, så endte det med masseslagsmål og at folk ble kastet inn i et par kommandobiler.

Lenke til kommentar
Gjest hasjer

Røyker du hasj? Jeg blir alltid aggresiv av kombinasjonen hasj/alkohol og oppfører meg som en jævla kuk i følge venner. Dette er ikke bare mens jeg er rusa, men stoffene henger jo igjen i kroppen. Tar humoristiske kommentarer personlig og slenger dritt tilbake.

 

Nå har jeg holdt meg helt vekk fra alt sånn i 2 måneder og er mye roligere på byen. Jeg hevder ikke at du driver med noe sånt, så du trenger ikke svare. Dette kan jo på den annen side være en grunn. Folk reagerer forskjellig på blandingsrud. :)

 

Poster anonymt ettersom jeg ikke vil ha dette knyttet til brukeren min. Har kjente her.

Lenke til kommentar
Om det er en liten spinkel gutt eller en stor bjør som kødder er det egentlig irellevant, hvorfor egentlig skal folk "ta" en fyr som kødder seg litt. Det står i mine øyne mye mer respekt av å kunne heve seg over noe sånt. Be folk bestemt om å roe seg/sjerpe seg holde seg unna eller hva enn det er, og hev deg om nødevnedig over en spydig eller frekk respons som "skal jeg banke deg utenfor din pingle/tør du ikke sloss mot meg mammagutt". Det står både mye mer respekt av og er mye mer "mann" i mine øyne å vise at en har sterk selvbeherskelse og disiplin. Dersom det oppstår en konflikt der ene parten banner, skriker "jeg skal faen meg ta deg azz" mens andre parten f eks rolig og behersket sier "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre, gå din vei så går jeg min vei", da er det ikke noe tvil om hvem som er mest moden og hvem som har sterkest selvbeherskelse. Mens den ene vil for en tredjepart fremstå som sikker, rolig og selvbehersket, mens han andre fremstår som en som lar armene og munnen styres av impulsive følelser og hormoner, og som så lett lar seg provosere.

Sant, men jeg pleier å prøve det, som sagt har jeg skrevet det i en del innlegg her, at jeg prøver å be dem backe unna og at de ikke burde prøve å lage noe bråk nå... jeg prøver virkelig.. og det er jo et av problemene, at jeg lar meg lett provosere..

 

Sånn som i kveld, var jeg på fest, en venninne kom bort til meg å sa at en grabba hu drit hardt, det syns jo ikke jeg noe om, og spurte hun hvem det var, hun sa det ikke, og jeg spurte igjen, hun sa det aldri, det eneste hun sa var at hun skulle fikse det, og da lot jeg det gå, de trodde jeg jeg var flink altså :p MEN så kom det enda en jente og sa at han var frekk mot hun osv. og drev og tok sånn respektløst på hun, da fikk jeg jo veldig lyst til å ta en prat med han, men jeg holdt meg unna og lot jentene fikse det som de ville, det var da en "start" syns nå jeg...

 

Et ordtak jeg syntes er fint er: Kontroler følelsne dine, ikke la følelsne kontrollere deg

Joda høres ut som et greit ordtak det, men jeg blir noen ganger revet med av situasjonen, og tenker ikke og skjønner ikke hvordan andre kan være så respektløse og på trynet, selv om jeg ikke gjør akkurat det dem andre gjør, vet jeg at jeg ikke er hakket bedre på en annen part...

 

Dersom en fyr går bort til deg, drar til deg i tryne uten at et ord er vekslet er en helt annen sak, da slår man igjenn, jeg sier ikke at en skal legge seg flat for å trakkes på av alle, finn den gyldne middelvei. Selv om sistnevte situasjon er svært sjeldent, så kan det skje, har skjedd meg en gang i mitt 4 år lange byen/utested-liv og bortset fra den ene gangen har jeg aldri vært i bråk, dersom en ikke regner med ungdomskole og lavere barneslossing.

Hm, ja om det hadde skjedd meg hadde jeg garantert slått igjen, jeg som blir så lett provosert verbalt, kan de fleste være enig i at en som gjør noe sånt, ber hvertfall om bråk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...