Gå til innhold

Løpetid etter 6 år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er svært unormalt at en tispe ikke får løpetid. Hvorfor har du ikke sjekket dette med veterinæren før?

Kan det være at hunden har hatt løpetid og du ikke har sett det selv, pga tispa har vært flink å vaske seg? og nå med alderen, kansje dette har avtatt, slik at du har lagt merke til det?

En tispe får løpetid senest ved 2 år, etter det, er det noe galt, og man må sjekke det ut med vetten.

Lenke til kommentar

ja har hørt at det hjelper hvis en annen har det, men hun har hatt det flere ganger(den andre hundene altså) og hun har aldri hatt løpetid.

 

tenkte hvis vi skal få valper på henne om at det er større sjangse for skader eller noe annet farlig på valpene siden det har tatt så lang tid? om dette er try6gt osv.

Lenke til kommentar

Neinei, du har misforstått. Det handler ikke om at det hjelper at en annen tispe har det - Det handler om at dersom to friske tisper bor under samme tak, hender det gjerne at de synkroniserer løpetiden sin.

 

Og nei, tanken om valper skal du slå fra deg med en gang. Det er uforsvarlig å ha valper for første gang på en tispe som er 6 år gammel. Det kan være svært farlig for tispa og NKK anbefaler det ikke.

Lenke til kommentar
Neinei, du har misforstått. Det handler ikke om at det hjelper at en annen tispe har det - Det handler om at dersom to friske tisper bor under samme tak, hender det gjerne at de synkroniserer løpetiden sin.

 

Og nei, tanken om valper skal du slå fra deg med en gang. Det er uforsvarlig å ha valper for første gang på en tispe som er 6 år gammel. Det kan være svært farlig for tispa og NKK anbefaler det ikke.

 

okey har hørt at siden en hadde det "dro" den med seg den andre hundene til løpetid.:)

men har noen peiling på hva dette kan være? ingen jeg har snakket med som har peiling på hva det kan være.

bare håper det ikke tar 6 år til neste gang da;)

Lenke til kommentar
Du sier jo selv at hun er veldig stor og "hannhundaktig". Det er jo ikke lurt å avle på ei lite feminin tispe heller? ;)

 

nei kanskje ikke, men er en EKSTREMT god jakthund så dumt hvis vi ikke får valper på henne:)

 

Setter en tier på at hun har hatt løpetid før også bare at dere ikke har lagt merke til dette jeg da.

Dette er ikke unormalt og kjenner flere som aldri ser noe blod ved løpetid da hunden enten blør veldig lite, eller er flink å vaske seg selv.

 

nei ganske sikker på at hun ikke har det. siden vi har sett etter dette ganske mye, fordi vi gjerne ville ha valper på henne.

Lenke til kommentar

Kjære trådstarter: Jeg skriver med større bokstaver jeg, slik at du ser det jeg har prøvd å si i flere innlegg:

 

DERSOM TISPA ER OVER 6 ÅR OG ALDRI HAR HATT VALPER FØR MÅ DU ALDRI I VERDEN FINNE PÅ Å PARRE HENNE. DET ER FARLIG FOR TISPA OG NKK ADVARER MOT DET.

 

Så, god jakthund eller ikke, det hadde vært veldig veldig dumt å sette valper på henne.Det vil være å gamble med tispas liv og i verste fall kan hun dø.

Lenke til kommentar
Jeg håper veterinæren din klarer å banke litt vett inn dere slik at dere slår fra dere tanken på å ha valper på henne noengang. Jeg gir opp.

 

hva faen?!

jeg har jo sagt nei og at vi får høre med de først!

hold kjeft hvis du skal kritisere her, kanskje litt lettere for en veterinær å si noe enn deg på en pc langt unna?

eller kanskje bare du kan komme med uttalelser uten å ha sett hunden.

 

så hva mener du da eksperten? bare drite i alt? ikke gå til veterinæren bare høre på deg å aldri ha valper på hunden?

Endret av vofferud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...