Gå til innhold

Det heter metal, ikke metall.


Korka

Anbefalte innlegg

Det her er vel i grenselandet hvor diskusjonen Mettalica/Metallica befinner seg.

 

Er man mer opptatt av begreper enn musikk, har man funnet feil band, imho. Ren nytelse tillater ikke flisespikk, imho.

 

"You can't spell gaming without gay"

 

Hvorfor er engelske begreper så respektert som titler på subkultur? Er man et annet menneske om man er "gamer" enn "dataspiller"?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Mettalica" er bare ein skrivefeil og blir noko heilt anna, har ingenting med diskusjonen å gjere.

 

Folk må bare innsjå at "metal"/metall kan ha fleire betydninger på begge språk, både "metal" og metall brukast i industri.

Så alle argument av typen: "Metal = sjanger, metall = grunnstoff" er verdilause.

 

Oversettelesen av "rock" i musikksamanheng (verb) blir forsåvidt "riste", hadde nokon sagt at dei høyrer på riste-musikk måtte eg sannsynlegvis tenkt meg om eit augeblikk, menmen.

Å oversette "rock" med sten fortjener bare eit spark i ansiktet for dårlig språkforståelse.

Lenke til kommentar

Altså altså altså!

 

For min del vil begreper som "metal" (engelsk uttale) virke kunstige.

 

Kids som skal kjøpe en livsstil osv osv osv....

 

Noen definerer rock som "musikk med sjel", andre hører Venom og tenker "lol wtf".

 

Musikk er musikk. "Rock" er vel kanskje den største sjangeren av dem alle. Det blir litt som å snakke om sex i offentlig sammenheng. Uansett hva du sier, så tråkker du på tærne til noen. Uansett hvordan type sex du disser i offentlig sammenheng, så vil noen se på deg som en trangsynt taper ;)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Altså altså altså!

 

For min del vil begreper som "metal" (engelsk uttale) virke kunstige.

 

Kids som skal kjøpe en livsstil osv osv osv....

 

Noen definerer rock som "musikk med sjel", andre hører Venom og tenker "lol wtf".

 

Musikk er musikk. "Rock" er vel kanskje den største sjangeren av dem alle. Det blir litt som å snakke om sex i offentlig sammenheng. Uansett hva du sier, så tråkker du på tærne til noen. Uansett hvordan type sex du disser i offentlig sammenheng, så vil noen se på deg som en trangsynt taper ;)

 

Men, det er ikkje det vi diskuterar her.

Lenke til kommentar
"Mettalica" er bare ein skrivefeil og blir noko heilt anna, har ingenting med diskusjonen å gjere.

 

Folk må bare innsjå at "metal"/metall kan ha fleire betydninger på begge språk, både "metal" og metall brukast i industri.

Så alle argument av typen: "Metal = sjanger, metall = grunnstoff" er verdilause.

 

Oversettelesen av "rock" i musikksamanheng (verb) blir forsåvidt "riste", hadde nokon sagt at dei høyrer på riste-musikk måtte eg sannsynlegvis tenkt meg om eit augeblikk, menmen.

Å oversette "rock" med sten fortjener bare eit spark i ansiktet for dårlig språkforståelse.

Det er ingen ting galt med å oversette "rock" til sten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...