Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Innboforsikring som kun forsikrer verdisakene dine


Anbefalte innlegg

Skal ha innboforsikring nå som jeg har flyttet for megselv. Leiligheten jeg leier er forsikret av huseieren, men jeg skulle gjerne hatt forsikret verdigjenstandene mine (tv, data, hvitevarer, osv) mot ihvertfall tyveri og brann.

 

Hvor får man tak i sånt? Hvilken type forsikring er det?

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha innboforsikring nå som jeg har flyttet for megselv. Leiligheten jeg leier er forsikret av huseieren, men jeg skulle gjerne hatt forsikret verdigjenstandene mine (tv, data, hvitevarer, osv) mot ihvertfall tyveri og brann.

 

Hvor får man tak i sånt? Hvilken type forsikring er det?

 

Det er innboforsikring det :) alle forsikringselskaper har dette. Det som varierer, er hvor store verdier du skal forsikre, men det koster normalt ikke så mye mer å forsikre innbo for 1.000.000 i forhold til 500.000. Ring ett, eller gjerne flere selskaper, og be om tilbud.

Lenke til kommentar
Det er innboforsikring det :) alle forsikringselskaper har dette. Det som varierer, er hvor store verdier du skal forsikre, men det koster normalt ikke så mye mer å forsikre innbo for 1.000.000 i forhold til 500.000. Ring ett, eller gjerne flere selskaper, og be om tilbud.
Var det jeg trodde også, men selve innboet skal ikke forsikres, men gjenstandene. Tipper verdier på ca 40.000kr

 

Du er ikke fagorganisert? LO har innbo- og reiseforsikring fra Sparebank 1.
Nei, ikke foreløpig Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Var det jeg trodde også, men selve innboet skal ikke forsikres, men gjenstandene. Tipper verdier på ca 40.000kr.

 

Som sagt, så er det nettopp det en innboforsikring dekker: Alt du har inne i leiligheten din (og noe du har utenfor, som f.eks. sykkel), men ikke selve huset. PC, TV, stereo, bokhylle, bøker, klær, Donald-samlinga, etc. Koster ikke så alt for mye i året heller, så det er neppe noe poeng å å bare forsikre enkelte dyre gjenstander. Det siste heter i så fall verdisak/verdigjenstand-forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...