Gå til innhold

N79 som "carputer"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt meg en Nokia N79, og har et lite prosjekt som jeg ønsker å gjennomføre - dersom det er teknisk mulig.

 

Ønsker å koble til en 7" LCD-skjerm til telefonen (gjerne touch), og bruke mobilen som en carputer. Kan tenke meg at det kan være mulig ved å installere et carputer-program på telefonen.

 

Bruksområder vil være

- GPS

- Musikkavspilling

- Se filmer

- Internett (mobilt bredbånd)

osvosvosv :)

 

Er det noen som har peiling på om dette er mulig?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror nok du bare må gi opp tanken på å koble mobilen opp mot en touchscreen. Dette har jeg aldri hørt om at noen ha gjort før i alle fall.

 

men du skal kunne koble opp mobilen mot lydanlegget i bilen enkelt.

 

skal du ha en fullverdig carputer så må jeg nok anbefale deg å kjøpe en itx basert maskin heller

Lenke til kommentar

Kan vel helt fint bruke den med en vanlig skjerm, å kunne benytte touchfunksjonalitet går nok ikke, ettersom den både ikke er laget for det, og det ikke finnes en inngang for touch-kontrollene i den. Du kan imidlertid kjøpe et bluetooth-keyboard og bruke sammen for lettere å skrive inn ting.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke skjermutgangen en inndata port?

Nettopp.

 

Derfor måtte skjermen vært programmert slik at inndataene den samler inn tolkes og oversettes til tastaturkommandoer som sendes via blåtann til mobilen.

 

Nettopp derfor blir dette temmelig vanskelig å få til i praksis, men neppe umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...