Gå til innhold

Forandre refresh rate i NT 4.0


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en gammel, men utrolig viktig maskin på jobben som kjører nt 4.0 workstation fortsatt. Skulle plugge inn en ny lcd skjerm i dag, så klarte jeg å fikle meg inn på 100Hz slik at Out of Range kommer opp hele tiden. Trodde at den skulle resettes tilbake automatisk, men den gang ei. Kommer ingen vei nå. Ikke med den gamle skjermen heller. Har vært inni VGA mode, men det eneste valget under refresh rate der, er default hardware et eller annet. Siden driveren ikke er lastet inn. Hva kan jeg gjøre? Haster å få fikset dette. Er en intel media graphic accelerator. Går det ann å finne driveren til nt 4.0, legge den innpå vga mode og så fikse det? Hvordan sletter man drivere her? er jo ingen device manager. HJELP folkens :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje, du får nesten sjekke boot.ini og se hva som står der allerede.

(jeg er ikke helt sikker siden det er så lenge siden jeg holdt på med sånt, jeg har heller ingen maskin for hånden jeg kan teste på)

 

Du skal da ha en 'add new hardware' i nt4? Se etter skjermkortet ditt der. Hvis du får lagt det inn på nytt bør du kunne få velge oppløsning etc etter en reboot.

 

 

I værste fall så skal det vel gå å bruke en offline registry editor og sette refresh rate der?

 

Jeg fant refresh rate på min vista maskin her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO\{3E864D62-A818-4B7B-BE35-378CE82DA4F9}000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...