Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, et stort problem.

En fyr i klassen min ,eller lettere sagt en russer. Han kom til norge for en del år siden og han er i dag norsk statsborger. Når han kom til Norge virket han som en hyggelig fyr og vi ble fort kjent. Men etter vært begynte han å mase og skryte noe ekstremt, noe som han gjør enda.

Han prøver å henge sammen med oss "nerde" gutta i klassen ,men ingen liker han. Vi har prøvd å bli kvitt han ,men han henger på oss som ei flue. Det værste er at han skryter av data kunnskapene sine(som ikke eksister)

Jeg trenger hjelp ,hva skal jeg gjøre ,jeg må bli kvitt den dusten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere som har vært bort i lignende situasjoner (jeg, hint hint), men sånne folk er det bare ikke noe å gjøre med for de skjønner det ikke selv engang. En tidliger kompis av oss (flere av oss ja) var også ekstrem til å skryte å lyge (ikke minst) og til og med når vi prøvde å ta han for løgnene hans så prøvde han å bortforklare det!

 

Helt utrolig at slike folk tror de kommer seg igjennom livet slik.

 

"Med løgn kan man enkelt komme seg igjennom livet - men ikke tilbake til det" - Ukjent kommentar, men passer endog ganske bra på slike folk :yes:

Lenke til kommentar

har hatt samme problem faktisk flere ganger. da jeg begynte på ungdomskolen så kom jeg i klasse med en som hadde vært mobbeoffer(han er det fortsatt). jeg MÅTTE :evil: selvfølgelig sitte ved siden av han fra første dagen. han klarer ikke ta hint så han følgte etter meg over alt. han ver utrolig skolenerd og har ikke peiling på data. :evil::evil: Jeg ble kvitt han etterhvert da. 8)

 

Konklusjon: Bli mer å mer avvisende. :woot:

Lenke til kommentar

hehe

kjenner en som er sånn, bare at han her snakker bare om avisen han går med :(

tips:

lat som han er usynlig

ikke svar når han ringer på

ikke snakk til han

se en annen vei når han snakker til deg

overse han totalt uansett hva som skjer

ikke inviter han med på noe

og fortsett sånn

og tilslutt må han da ta hintet

Lenke til kommentar

hehe.. husker en fyr som desperat ville være kompis med meg på ungdomsskolen. fæl fyr, uten sosial iq whatsoever. dukket opp når jeg og et par kamerater hadde lan-party (komplett med koax-kabler, terminatorer og hele sulamitten) og hadde kjøpt snop og hexen shareware til oss. edit: heretic, ikke hexen. :)

 

en gang kom han nedom akkurat når jeg var på vei bort til en lokal datasjappe for å få sjekket en GIGANTISK 420mb-harddisk. jeg syklet, han huffet og puffet og løp etter et par km.. fikk sjekket harddisken, og når han kom dinglende inn døren, var jeg på vei ut igjen. han sprintet etter meg hele veien, og når jeg kom hjem, skulle jeg ut og handle med foreldrene mine. så ikke så mye mer til ham etter det.. :)

Lenke til kommentar
hehe.. husker en fyr som desperat ville være kompis med meg på ungdomsskolen. fæl fyr, uten sosial iq whatsoever. dukket opp når jeg og et par kamerater hadde lan-party (komplett med koax-kabler, terminatorer og hele sulamitten) og hadde kjøpt snop og hexen shareware til oss. edit: heretic, ikke hexen. :)

 

en gang kom han nedom akkurat når jeg var på vei bort til en lokal datasjappe for å få sjekket en GIGANTISK 420mb-harddisk. jeg syklet, han huffet og puffet og løp etter et par km.. fikk sjekket harddisken, og når han kom dinglende inn døren, var jeg på vei ut igjen. han sprintet etter meg hele veien, og når jeg kom hjem, skulle jeg ut og handle med foreldrene mine. så ikke så mye mer til ham etter det.. :)

 

:lol::lol: genialt! :woot:

Lenke til kommentar

Fisk frem en gammel PC, og si til han "dataviteren" at du trenger hjelp med å få den i gang, fordi den skal selges. Du klarer det liksom ikke selv, så han _må_ hjelpe deg. Sørg for at PC-en er litt ødelagt... Klarer han det ikke, så har han bevist at han ikke kan data.

 

Funker ikke det, så er det bare å gjøre som psilocybe sa:

 

du sier "sorry baby, vi er ikke interessert i å tilbringe tid med deg lengre" til ham. brutalt ærlig

 

Genialt :)

Lenke til kommentar
du og dine kompiser tar noen øl, og så drar dere hjem til han, og da går det lett å fortelle hva du syns om han,,,,,,,,,,,,

 

ja for det var iallfall et genialt forslag...

 

sorry, syns rett og slett dere er smålig jeg...

Sikker på at han sier han kan masse om data bare fordi han _prøver_ å være venner med dere. Ikke fordi han tror han kan så mye...Oki så prøver han litt vel mye, men det går vel an å gi et hint om det i stedet da!?

 

Guro

Lenke til kommentar

Hvor i pul har det blitt av ærligheten blant folk!? nå må dere **** meg tenke! skal dere bli kvitt en sånn kar så må dere si det rett til han.."hei du, vil ikke være sammen med deg mer" Dere må tydelighvis bare drite i d å la det gå til d ytterste med "offeret". Ser ut som dere forteller at dere har litt av barnehagen/barneskolen enda i hodet. Det er enkelte som ikke tar hint, men da må dere være konkret når dere sier noe. Funker ikke det så annmeld fyren eller ta det opp med lærere/foreldre!

 

Har aldri selv vært noe "offer" for denslags, men jeg har satt med selv i demmes situasjon. Og det var **** ikke noe pent bilde! :x

Lenke til kommentar
Er ikke sikkert alle har samvittighet til å si slikt ikke sant. Sett deg i hans posisjon da, er ikke mye morsomt å få slikt i trynet liksom. Har vært borte i problemet selv, bare jugde for å slippe å være med han.

 

hmm..vil du ikke si at du forskyver problemet da?

er nordlæning så jeg har kanskje lett for å si ting rett fram, og jeg fortrekker at folk gjør det samme mot meg.. :roll:

Lenke til kommentar

OMG for noen svin dere er. Selv har eg en kompis som er meget "rar" og sosial uintelligent men han preiker eg med forsatt. Hender han kommer bort til meg bare for å daffe og sitte foran'n pc'n. Man må jo tenke på at stakkaren ikke har andre venner. At man ofrer noen timer en sjelden gang er vel ikke så gale. Eg sier ting rett ut til han som f.eks det med å skryte på seg ting eller noe. Ikke noa gale i å være ærlig. Eg har mostatt problem da eg holder kjeft om noe eg vet om men hvis eg ikke er 100% sikkert så kommer det ikke ut. anyways

Lenke til kommentar

SnowDOG_: Enda bra at det finnes skikkelige mennesker rundtomkring! [overpatriotisme](Ingen overraskelse at det var en bergenser?)[/overpatriotisme]

 

Helt alvorlig, folk har vel "spleiset" kompiser med damer til en viss grad fra tid til annen, går an å gjøre det med nye venner og. Ikke stikk av/lyg/vær generelt sett j*vlig, det fører intet godt med seg. Og for guds skyld, du som sa "anmeld", er du dum? Kan da ikke anmelde folk for at de prøver å smiske seg innpå deg. Det sier jo bare noe om hvor desperat personen er!

 

Jeg har i min spede barndom vært med på noe lignende, og kan den dag i dag ikke si at jeg er særlig stolt av behandlingen vi ga stakkaren. Og som et siste poeng, dere får _noe_ trøbbel med skoleledelse/foreldre om dere skulle gjøre noe fælt mot en som i alles (ja, da regner jeg med ledelse og foreldre, de kan lukte tapere på mils avstand, så settes omsorgsmekanismer igang) øyne er en taper.

Lenke til kommentar
SnowDOG_: Enda bra at det finnes skikkelige mennesker rundtomkring! [overpatriotisme](Ingen overraskelse at det var en bergenser?)[/overpatriotisme]

 

Helt alvorlig, folk har vel "spleiset" kompiser med damer til en viss grad fra tid til annen, går an å gjøre det med nye venner og. Ikke stikk av/lyg/vær generelt sett j*vlig, det fører intet godt med seg. Og for guds skyld, du som sa "anmeld", er du dum? Kan da ikke anmelde folk for at de prøver å smiske seg innpå deg. Det sier jo bare noe om hvor desperat personen er!

 

Jeg har i min spede barndom vært med på noe lignende, og kan den dag i dag ikke si at jeg er særlig stolt av behandlingen vi ga stakkaren. Og som et siste poeng, dere får _noe_ trøbbel med skoleledelse/foreldre om dere skulle gjøre noe fælt mot en som i alles (ja, da regner jeg med ledelse og foreldre, de kan lukte tapere på mils avstand, så settes omsorgsmekanismer igang) øyne er en taper.

 

Jeg mener at man kan si det til en person med ett snev av fornuft. Jeg er ikke ond men å ligge å kvie på det over lengre tid er bare patetisk.

Jeg sier ting rett ut, ferdig med det!

F0lk her på sørlandet har reagert etter jeg flytta ned hit grunnet min oppriktighet når det gjelder lignende ting. Mener du noe inni deg så få det ut for puls skyld.

 

btw..liker politikken din SnowDog :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...