Gå til innhold

Guide: Hvordan endre telefonspråk på Nokia


Anbefalte innlegg

Jeg mistet mobilen da jeg var på reise i vår og endte opp med å kjøpe en ny på impuls i London. Fant ut i ettertid at det ble et rimelig bra kjøp, fikk en Nokia 5800 for 250£ der borte. Etter hvert har trykket på å få tak i norsk språk for og kunne bruke T9 blitt større og større, noe som gjorde at jeg prøvde et søk på nettet. Fant aldri en norsk guide, så derfor tenkte jeg å dele mine erfaringer med og gjøre dette selv :thumbup:

 

OBS: LAG EN SIKKERHETSKOPI AV INNHOLDET PÅ MOBILEN FØR DU FORTSETTER

 

Prosessen går som så:

 

1. Sørg for å ha siste oppdatering av Nokia PC Suite og driverkabler til din Nokia-telefon.

 

2. ### lenke til piratkopiert programvare fjernet ###

 

3. ### lenke til piratkopiert programvare fjernet ###

 

4. Installer JAF 1.98.62. Ikke overskriv eksisterende Nokia-drivere. I Vista må man trykke seg igjennom masse meldinger da Windows ikke har godkjent bla bla osv.

 

5. Koble til din Nokia og velg modus PC-Suite.

 

6. Pakk ut JAF PKEY Emulator v5.0 og kjør dette programmet. La innstillinger stå som de er og trykk på GO. Det vil nå sprette opp en boks som sier: "Box driver not installed". Klikk så OK og JAF v1.98.62 vil starte av seg selv.

 

7. I JAF-vinduet, velg fanen "BB5". Hak så av "Production Manager". Klikk så på "Service"-knappen og videre på "Read Values"-knappen.

 

8. Her får du opp din mobils versjonnummer og i mitt tilfelle var denne 0559346. Jeg googlet så "Nokia 5800 Product Codes" og fant den norske produktkoden på nokiausers.net. Slengte så inn den norske produktkoden 0578404 og trykte på "Write Values".

 

9. Kjør så Nokia PC-Suite og programmet "Oppdater telefonprogramvaren". Selv om du har den nyeste programvaren på mobilen, så vil du gjerne installere det på nytt. Når programmet er ferdig har du dermed fått installert et nytt språk på mobilen!

 

 

Dette fungerte fint for min del og nå kan jeg endelig skrive med T9 igjen. Jeg har ikke prøvd dette på andre mobiler enn Nokia 5800, men regner med at det kan gjøres på de fleste nyere Nokia med S60 :hmm:

 

Fint å høre om andre har erfaringer på dette temaet! :w00t:

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har prøvd mrpowers oppskrift. Programmene jeg laster ned fra linkene vil ikke virke. Får feilmelding når jeg innst det første programmet.

Har du brukt et program fra en annen link? evt link til programmet hvor de er begge slått sammen?

Jobber med å få norsk språk endelig...

Lenke til kommentar
etter flashingen er svensk språk på telefonen blitt et alternativ på telefonen. Sikker på du ikke bare kan ordne det på selve telefonen hvis den er opprinnelig svensk?

 

 

ja jeg er helt sikker på det... var naturlig nok det første jeg sjekket og prøvde... nokia sier at e 75 kommer i to versjoner i skandinavia... en med norsk... og en uten ;)

 

 

men da kan jeg bare prøve dette jeg da... og få norsk??

Lenke til kommentar

Er mye mer fornøyd med min 5800 etter å ha fått den norsk, spesielt T9 ordlisten. Fargene internt endret seg, men begynner å bli vant med det. Har hatt kontakt med nokia europa som sier jeg kunne levere den til reperatør, og at senere sw oppgraderinger kan gjøre at telefonen går tilbake til sitt orginalspråk. Men da er det vel bare å gjøre det en gang til...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...