Gå til innhold

Trenger hjelp til oppgradering av Scaleo L!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, han gjør jo klart ikke det, men... Uansett, fordelen (for min del) HX620 har over TX650 er jo modulariteten, siden jeg selv foretrekker modulære strømforsyninger. Så TX650n ble etterhvert solgt til en arbeidskollega av meg. Kjører nå faktisk ikke HX620'n heller for tiden, men en Seasonic M12-II 500W som jeg kjøpte på tilbud tidligere i år. (Den er faktisk også stillere enn HX620en, hehe, men da bare på belastninger rundt eller noe over 200W, noe maskinen jeg bruker den i maks trekker). Men samme hva trådstarter velger, så blir han nok ikke døv på støyen, siden den er lav nok uansett.

Lenke til kommentar
Corsair HX750/850 eller MIST 800W kanskje. Alle nyeste modeller, og holder finfint til framtidige oppgraderinger så lenge man ikke prøver å kjøre Quad-SLI, blodklokket quad core, tonnevis med harddisker og vannkjøling i øst og vest.

Blir nok en av de du nevnte, ja. Men vi får se, det er så mye rart jeg kunne tenke meg å kjøpe ;)

Lenke til kommentar

Jeg kommer kanskje til å skaffe ny prosessor etterhvert også siden, og dere har jo sagt at Intel Core 2 Quad Q9550 kan være et godt alternativ, men det er fint om dere forklarer litt nærmere hva som gjør det til et godt valg.

 

Om jeg etterhvert kjøper ny prosessor, må jeg vel kanskje skaffe meg en god prosessorkjøler/vifte også? Jeg har sett på Cooler Master V10 fordi jeg liker utseende veldig godt, og den passer nok fint til Thermaltake V9. Jeg regner med at den ikke er det beste valget, og at jeg ikke egentlig trenger å bruke så mye penger på prosessorvifte om jeg ikke skal overklokke. Jeg vet ikke hva som egner seg, men det er fint om dere vet om noen som kan være gode og billigere alternativer.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

post-169569-1250202540_thumb.jpg

(Noen småfeil i bakgrunnsfargen noen stader menmen :p)

Oppsettet blir kanskje noe lignende dette, muligens andre RAM-brikker og billigere HD 4890-kort.

 

Om det funker vil jeg bruke mine nåværende RAM-brikker sammen med et 4GB-sett. Harddisken på bilde er noe lignende den jeg har fra før, en WD 500GB.

 

(Jeg tok ikke med prosessorkjøler enda)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

For en god stund siden fikk jeg et ødelagt V9 i posten, og etter mye tenking rundt valg av nytt (mer solid) kabinett, har jeg nå bestilt Corsair Obsidian 800D, og håper det innfrir forventningene litt bedre enn der V9 gjorde...

 

Gleder meg som en unge til det kommer! :thumbs:

 

Takk for alle svar! Beklager at jeg ikke har skrevet noe her på en stund, jeg hadde rett og slett glemt av tråden :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...