Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i to fantastiske jenter


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Kaos_*

Hei, folkens. Jeg har rotet meg opp i et helvetes problem. Jeg har forelsket meg i to jenter. La oss starte med den første. Dette er en jente jeg har vært sammen med en stund nå. En herlig jente, men vi er på mange måter ganske forskjellige. Jeg føler meg trygg med henne, og kan være meg selv. Og sist, men ikke minst; hun bor i nærheten. Jente nr. to har deriomt ikke gleden av å holde hus i umiddelbar nærhet av meg selv. Men hun har alle de kvaliteter som førstnevnte, pluss at vi er en mye bedre match rent interessemessig. Vi har også personligheter som går noe bedre sammen. Så; hva skal man velge? Satse på et forhold man allerede er inne i, men en jente man kan se ofte? Eller satse på noe som kanskje føles mer riktig i øyeblikket, og som er en bedre match, men som man ikke kan pleies like ofte grunnet avstand? Vi har også aspektet "vennskap" med i regnestykket. Jente nr. én er en jente jeg aldri kunne vært nær venn med. Altså; der vil jeg ikke tape et vennskap. Jente nr. to er deriomt en nær venn jeg aldri ville ofret for noe som helst. Der står altså et vennskap på spill om ting skulle gå til helvete. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke om jeg skal ta en sjangs på grunnlag av magefølelsen; eller om jeg skal holde meg til det sikre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å "holde seg til det sikre" er noe jeg tror du kommer til å angre på i lengden. Selv om du kanskje måtte lagt litt ekstra innsats i et evt. forhold med jente nr. 2, høres det ut som en mye bedre match, og det er et pluss at dere har et godt vennskap i tillegg. Ikke tenk på det at dere kan miste vennskapet om det går skeis, noen sjanser må man ta.

 

Magen ligger nærmere hjertet enn hjernen..gå for magefølelsen du =)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Klart det frister å gå for dette man innerst inne vet er en bedre idé, men det er jo så vanskelig! For det første så er det jo ekstremt lettere sagt enn gjort å komme seg ut av et forhold som egentlig går ganske greit.

Lenke til kommentar

Jeg var i den samme problemstillingen du er i nå. Jeg var i et sikkert forhold, men forelsket meg i en annen jente. Jeg tviler jeg har kjangs på denne jenta. Jeg har gjort det slutt med damen, og følger magefølelsen. Livet handler om å ta kjangser, følg magefølelsen :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

 

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Klart det frister å gå for dette man innerst inne vet er en bedre idé, men det er jo så vanskelig! For det første så er det jo ekstremt lettere sagt enn gjort å komme seg ut av et forhold som egentlig går ganske greit.

 

Det meste er enklere sagt en gjort, men når alt kommer til alt er det det beste å bare få det gjort (ikke nødvendigvis fort og gæli). Du vil vel ikke være i et forhold du omtaler som "ganske greit"? Virker som du ikke er helt fornøyd...med andre ord, forholdet kommer ikke til å vare lenge uansett. Det er bedre å ende det når som du har noen andre i kikkerten enn om 1-2 år når denne dama har type og du bare sitter der bitter over at du ikke tok sjansen =)

Lenke til kommentar

Hvor lenge har du vært sammen med din nåværende dame?

Dette høres nesten ut som den klassiske gresset-grønnere-på-andre-siden-problemstillingen.

 

Det du må finne ut av er om det faktisk er det. Sett deg ned og se nøye på det forholdet du er i. Har det daffet av i det siste? Går alt på rutine? For lite spenning?

Er det noe du kan gjøre for å sprite opp forholdet igjen, og finne ut om forholdet faktisk er bedre enn "ganske greit".

For i mine øyne skal et forhold i utgangspunktet være bedre enn "greit". ;)

 

Det er et vanskelig valg dette her, og jeg tror ikke at noen på et forum kan klare å sette seg helt inn i situasjonen og kunne gi det "riktige" rådet.

Så ta tiden til hjelp, analyser begge sider av saken, og finn ut av egne følelser for begge parter. Når det er gjort vil jeg tro du sitter igjen med det riktige valget for din egen del. :)

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Det meste er enklere sagt en gjort, men når alt kommer til alt er det det beste å bare få det gjort (ikke nødvendigvis fort og gæli). Du vil vel ikke være i et forhold du omtaler som "ganske greit"? Virker som du ikke er helt fornøyd...med andre ord, forholdet kommer ikke til å vare lenge uansett. Det er bedre å ende det når som du har noen andre i kikkerten enn om 1-2 år når denne dama har type og du bare sitter der bitter over at du ikke tok sjansen =)

 

"Gankse greit" var noe urettferdig, når jeg tenker meg om. Men jeg ser et noe større potensiale i denne andre. Og jeg ser absolutt det siste poenget ditt. Men det er så pokkers vanskelig!

 

Hvor lenge har du vært sammen med din nåværende dame?

Dette høres nesten ut som den klassiske gresset-grønnere-på-andre-siden-problemstillingen.

 

Det du må finne ut av er om det faktisk er det. Sett deg ned og se nøye på det forholdet du er i. Har det daffet av i det siste? Går alt på rutine? For lite spenning?

Er det noe du kan gjøre for å sprite opp forholdet igjen, og finne ut om forholdet faktisk er bedre enn "ganske greit".

For i mine øyne skal et forhold i utgangspunktet være bedre enn "greit". ;)

 

Det er et vanskelig valg dette her, og jeg tror ikke at noen på et forum kan klare å sette seg helt inn i situasjonen og kunne gi det "riktige" rådet.

Så ta tiden til hjelp, analyser begge sider av saken, og finn ut av egne følelser for begge parter. Når det er gjort vil jeg tro du sitter igjen med det riktige valget for din egen del. :)

 

Vi har vært sammen i et halvt års tid. Og at dette berømte gresset på den andre siden er ekstremt grønt vet jeg alt om. Vi har jo vært veldig nære en god stund nå. Enig i at de svarene jeg får her ikke kan styre avgjørelsen, men det er jo greit med litt rettledning og støtte.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hei.

 

Jeg har faktisk rotet meg oppi samme problemet selv nå. Det hele begynte for noen år siden, da jeg holdt på med en jente en liten stund, begynte å utvikle seg til noe litt mer serriøst. Men så møtte jeg hun jeg er sammen med nå, og vi ble ilag. Ettersom tiden gikk, begynte jeg å tenke veldig mye på den andre jente, og kunne ikke ta tankene vekk ifra henne.

 

Har lenge tenkt på hva jeg ville gjøre, men nå har det kommet frem til at jeg også faktisk bare lever engang, og må satse litt. Så jeg har bestemt meg for å prøve lykken til hun andre, såfremt hun vil ha noe med meg å gjøre. Jeg gidder ikke å være sammen med hun jeg er sammen med nå, men se for meg hun andre, hvis dere skjønner. '

 

Har sendt en del meldinger til hun andre, og fått positive svar, det virker som hun fortsatt er interessert.

 

Så det jeg sier, som det ble nevnt ovenfor her, gå for magefølelsen, ikke bli i noe du ikke kommer til å trives i. Livet er for kort til å tilbringes med noen bare fordi at det er trygt, man må tørre å satse her i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...