Gå til innhold

Hjelp til ny sykkel. Trenger svart fort


Anbefalte innlegg

Skal ha ny sykkel. Er 1.93 høy, ca 70-75 kg. Skal jeg et sted og har lyst til å f.eks. skjære rett gjennom ett skogparti istedenfor å sykle rundt så skal jeg kunne gjøre det. Derfor ser jeg etter en vanlig terrengsykkel (MTB?)

 

Har fått tilbud på Scott Aspect 45 til 5000kr på den lokale sykkelbutikken(normalt 6500), men jeg ser jo at den koster 5000kr normalpris på XXL. (bor i porsgrunn, 2 timer unna XXL.)

Den andre jeg vurderer er en DBS MTB Prove til 4000kr på intersport. Tilbudet på scott-sykkelen står bare noen få dager, til den er solgt.

 

Scott Aspect 45: 5000,-

Gaffel: Suntour XCR, lockout, 100mm.

Gir bak/forran: Deore/alivio

Bremser: Shimano Hydraulisk Skivebrems

 

DBS MTV Prove: 4000,-

Gaffel: Suntour SF7-XCT-V2-MLO

Gir bak/fram: Deore/Acera

Bremser: Shimano mekanisk skivebrems.

 

vurderer alle sykler og merker, så jeg tar gjerne imot tips til sykler av andre merker og, som Diamant/nakamura, merida, hard rocx, etc. (f.eks. har oslo sportslager aspect 20 '08 til 5000kr)

Vet jo at inter-og g-sport gir mye utstyr for pengene med diamant/nakamura.

 

Et viktig poeng er at det er viktig for meg at sykkelen er solid, ikke av typen ekstremsport-solid, men av typen den-bare-virker-solid.

 

Hvilken sykkel vil være den som gir mest for pengene til mitt bruk?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greie ut de. Hvordan ville du si at de er i forhold til Scott'en og DBS'en? Ser jo at de har sram giring. Det er kanskje ett fett hva man velger av sram og shimano?

Er ingen proffsyklist så det viktigste er at ting ikke går i stykker så lett og virker som det skal.(skal holde det ved like det jeg klarer)

Endret av kristianfredrik
Lenke til kommentar

Dbsen er den første vi skal glemme for den har mekaniske skivebremser noe som er dårligere enn v-bremser.

 

Scott sykkelen er helt fin men veldig dårlig gir foran, har kanskje ikke mye å si for mange men jeg syns ihvertfall det, den har også mindre gir og lengre gaffelvandring.

 

Nakamuras har fler gir, er ikke sikker hvordan sram 5 er i forhold til deore, liker ikke skifterne på sram gira. Den har mindre gaffelvandring, skal se til til å se hva jeg finner ut :)

 

Lykke til med sykkelvalg! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...