Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg trenger hjelp med muntlig matte eksamen :O


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter nå på en skolepc. Jeg fikk akkurat vite at jeg kommer opp i matematikk i muntlig. Har ingen anelse på hvordan jeg skal starte. Dette blir ganske så vanskelig for meg, da jeg bare har svak 3 i matte.

Jeg er ny her i dette forumet, og så et lignende emne, og tenkte at dere kansje kunne ha hjelpt meg litt ogkk?

Jeg går i 10 klasse på ungdomskolen.

Temaet er: Sunnmørs Cup I fotball

 

Stikkordsliste:

 

-Utstyr

-Kampoppsett

-Statistikk

-Veg/fart/tid

-Arrangement

-Reise

-Kostnader

-Geometri

 

Håper virkelig dere kan hjelpe meg.

På forrhond takk:)

Endret av fr33dy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stress oppgave da :p

 

Innen statistikk så kan du vel ha med hvor stor sjanse det er for at lag A (deres lag) vinner..

Du kan regne ut hvor lang tid det tar å komme seg til banen hvis dere er for eksempel 2 timer unna banen og gjennomsnittsfarten er 60 km i timen..

Ut ifra hvor langt dere skal kjøre så kan du finne ut hvor mye reisen skal koste, ha med bensinpris .. da må du regne per liter osv.. Kan også ha med mat som blir kjøpt..

Geometri, da kan du vel konstruere en fotballbane og scanne det inn på pcn, ta det på en powerpoint slide og forklare ut ifra det hvordan du finner areal/lengde/omkrets av forskjellige figurer..

 

Vet ikke akuratt om dette hjalp, men Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Stress oppgave da :p

 

Innen statistikk så kan du vel ha med hvor stor sjanse det er for at lag A (deres lag) vinner..

Du kan regne ut hvor lang tid det tar å komme seg til banen hvis dere er for eksempel 2 timer unna banen og gjennomsnittsfarten er 60 km i timen..

Ut ifra hvor langt dere skal kjøre så kan du finne ut hvor mye reisen skal koste, ha med bensinpris .. da må du regne per liter osv.. Kan også ha med mat som blir kjøpt..

Geometri, da kan du vel konstruere en fotballbane og scanne det inn på pcn, ta det på en powerpoint slide og forklare ut ifra det hvordan du finner areal/lengde/omkrets av forskjellige figurer..

 

Vet ikke akuratt om dette hjalp, men Lykke til ;)

 

 

Takker :D

 

 

det var mye intressangt der.

en tin som er litt annerledes er at jeg har valg å gjøre oppgaven som om at det er jeg som skal arrangere cupen.

har komt litt i gang nå, men sliter fortsatt litt.

tusen takk for ideene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...