Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 2009 Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 200HK DSG


Mez

Anbefalte innlegg

Høydepunkter:

  • Motor: 2.0 TSI 200HK
  • DSG (Direct-Shift Gearbox)
  • Farge: Candyhvit
  • Interiør: Sort skinn
  • El. justerbart førersete
  • Adaptivt understell
  • Adaptive bi-xenonlys
  • RNS 510 med Dynaudio 300W
  • Media-in, USB, MP3, iPod
  • Teknikkpakke
  • GT-pakke skinn og 18"
  • Panoramasoltak glass
  • Parkeringssensor

Kan hende denne showcasen blir omgjort til en worklog etterhvert...

 

Planer, ikke prioritert rekkefølge:

  • Senking
  • Chip / tuning
  • Eksos effektanlegg

Legg merke til uttrykket / smilet på bilde nr. 2 :grin:

post-64-1244446799_thumb.jpg

post-64-1244447637_thumb.jpg

Endret av Mez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo ha litt utstyr, ikke sant?

 

Jeg kjører mye i forbindelse med jobb, derfor ville jeg kjøpe en bil som var morsom, behagelig og ikke minst sprek. Sciroccoen innfrir alle disse kravene.

 

Morsom å kjøre på svingete veier, med Sport modus på understellet. Bilen blir fastere og rattet blir hardere, mer motstand og dermed bedre å kjøre når man kjører litt aktivt.

 

Behagelig - i comfort modus på demperne, så "flyr" den frem på motorvei og behagelig i byen og på dumpete småveier.

 

Kommentar til de andre bildene: flott bil, ligner jo litt på min :!: Jeg personlig likte ikke de hvite felgene, men smaken er som baken... syntes også den bilen var litt for mye senket for mitt bruk, så blir nok en mellomting når jeg skal senke min. Syntet også at bilen tar seg fin ut med sølv Volkswagen merke osv. - men jeg er personen som liker ting originalt og ikke for mye fiklet med da så...

 

Sprek, ja.. i alle moduser så er det nok av krefter.

 

Automatkassa, DSG, er genialt! Hadde dette på min forrige bil, så når jeg skulle kjøpe ny så var det en selvfølge at det skulle være DSG. Fant også ut her om dagen at bilen har "Launch control" - det var gøy!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med at denne bilen kostet tett oppunder 500.000 med den utstyrspakka og motoren?

 

Kjørte forresten en Scirocco 1,6 TSI her om dagen, virkelig morsom bil! Var litt hard å kjøre, men det skal vel kanskje være sånn! Digger lyden av både turbo og kompressor! :)

Lenke til kommentar
Regner med at denne bilen kostet tett oppunder 500.000 med den utstyrspakka og motoren?

 

Kjørte forresten en Scirocco 1,6 TSI her om dagen, virkelig morsom bil! Var litt hard å kjøre, men det skal vel kanskje være sånn! Digger lyden av både turbo og kompressor!

 

Ja, ca 500 000 er riktig det.

 

På comfort er den ikke hard å kjøre, var det adaptivt understell på den du prøvde? Hvis man derimot setter den i sport så blir den litt hardere...

Lenke til kommentar
Regner med at denne bilen kostet tett oppunder 500.000 med den utstyrspakka og motoren?

 

Kjørte forresten en Scirocco 1,6 TSI her om dagen, virkelig morsom bil! Var litt hard å kjøre, men det skal vel kanskje være sånn! Digger lyden av både turbo og kompressor!

 

Ja, ca 500 000 er riktig det.

 

På comfort er den ikke hard å kjøre, var det adaptivt understell på den du prøvde? Hvis man derimot setter den i sport så blir den litt hardere...

Jeg tror ikke jeg hadde adaptivt på den jeg prøvde, så da var den vel litt hardere enn din antar jeg.. :) Uansett, konge bil! Digget rattet! :D

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Ser det er etterlysning etter en liten oppdatering her.

 

Bilen er fortsatt helt super, runda akkurat 20000 og jeg smiler fortsatt hver gang jeg setter meg inn - og spesielt hvis jeg tråkker på litt ekstra på morsomme veier.

 

Desverre så var det noen som rygga på meg på parkeringa i påsken, så har en 10cm ripe i lakken i panseret - har forhørt meg litt om pris for å fikse det, de mener opp till 10000 - siden man må lakke hele panseret, kle inn bilen osv. Tipper det finnes billigere steder enn Møller, men har ikke rukket å sjekket ut enda.

 

Tipper det blir litt tuning i sommer, nå har motoren fått kjørt seg godt inn - har ikke noe problemer med girkassa. Vurderer BSR eller Bluefin, har ikke helt bestemt meg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...