Gå til innhold

Høgskolen i Gjøvik - Samletråd


Anbefalte innlegg

Noen på dette forumet som starter/har studert/studerer på Ingeniør - Data på Høgskolen i gjøvik? Starter selv der til høsten.

 

Kan bruke denne tråden til å dele erfaringer, hjelp til obliger og andre praktiske ting om Høgskolen og byen generellt :)

 

Noen linker:

Endret av Tobias.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei! Jeg slutta, gikk dog på HiO. Jeg syntes java programmering og HTML-koding var sinnsykt kjedelig. Jeg elsker å sitte foran PC‘en, men programmering fant jeg håpløst. Vil sterkt anbefale deg å begynne å lese java så tidlig som mulig, ikke så dumt å ta fatt i boka allerede nå. Java, eller programmering, er ganske vanskelig. Synes jeg hvertfall. Vi hadde boka JAVA HOW TO PROGRAM, Deitel Deitel, Seventh Edition. Den er på om lag 1500 sider, høres gøy ut?

Hvis du i tillegg skal ta 3.termins ordning tror jeg du skal slite, mann! Spesielt hvis du ikke kan så mye matte.

Lenke til kommentar

Bolig eller skole?

 

Svaret angående skole får jeg ikke vite før om en stundt. Har ikke ettersendt vitnemål fra i år pga vi ikke har fått dem enda.

 

Angående bolig sende jeg søknaden i april.

 

edit~ var vist 14.03.2009 den første gangen jeg søkte

Endret av supernoob
Lenke til kommentar
Bolig ja. Det er boligmangel pga. renovering av Nordbyen, og når SOPP kun har boliger til rundt 20% av alle studentene som går på HiG og HiL, må man være tidlig ute.

 

 

Sukk, dama på HIG sin bod i utdanningsmessa i lillestrøm skrøt så meget over boliggarantien. Hvordan er det med jobb i gjøvik? på det meste har jeg sett 11 ledige stillinger i hele oppland, og de fleste av dem passet ikke til studenter.

Lenke til kommentar

Du kjenner vel ingen som skal studere der da? Selv har jeg og 2 andre kompiser fått en 70 kvm leilighet midt i sentrum til en grei penge. Det finnes annonser på finn.no hvor privatpersoner leier ut kjellere, sokkelleiligheter og rom til en litt dyrere pris enn det SOPP kan tilby. Håper det ordner seg med bolig for deg også :)

Lenke til kommentar
Du kjenner vel ingen som skal studere der da? Selv har jeg og 2 andre kompiser fått en 70 kvm leilighet midt i sentrum til en grei penge. Det finnes annonser på finn.no hvor privatpersoner leier ut kjellere, sokkelleiligheter og rom til en litt dyrere pris enn det SOPP kan tilby. Håper det ordner seg med bolig for deg også :)

 

 

Tja, kjenner vel 1 eller 2 som skal kanskje studere der men som har allerede fått tildelt kontrakt på kallerud. Om jeg må leie privat så blir det veldig trangt med penger om jeg ikke får jobb.

 

Får vudere et friår eller annen skole om alt går til helvete. Forhåpentlig ordner ting seg så blir det ikke like tomt på data ingenør linjen som vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg satser på å komme inn på HiG sitt informasjonssikkerhet studiet til høsten :) Har ikke noen kunnskaper om programmering, annet enn interesse for hvordan ting fungerer, linux og mattekunnskaper. Det bør vel holde hvis du er en flittig arbeider, og liker å lære? Jeg har heller ikke skaffet meg en plass å bo, men satser på at jeg finner noe privat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...