Gå til innhold

Kjøler til ati hd4890, har jeg plass?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kunne tenkt meg en litt mindre støyete kjøler til mitt ATI HD4890 skjermkort som står på et Asus p6t deluxe v2 hovedkort. Rett under skjermkortet har jeg et lydkort i nederste pci-spor. Standardkjøleren til kortet dekker allerede over det første pci-sporet, og jeg lurer på om det i det hele tatt vil være plass til en kjøler som dette:

 

WEB_ImagePLID112816Dim200x240SMWAbsSMHMinSTrue_Merged_mediumA.jpeg

LINK: Accelero twin turbo

 

Her er det bilde av hovedkortet:

 

PCGH_Asus_P6T_Deluxe_X58.jpg

 

Jeg har skjermkortet i det øverste pci-e 16x sporet og lydkortet i det nederste PCI sporet.

 

Vil det være plass?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Den der var absolutt ikke dum! Da kan jeg jo bare plassere kortet nederst, har jo kun lydkort og skjermkort i, så at ledningen blir liggende i veien for de andre portene gjør ikke noe, tusen hjertelig takk! :D

 

EDIT: God damn! 44 euro i shipping, noen som sender slike ting _litt_ billigere? :)

Endret av ChrisLIXXXX
Lenke til kommentar

Som du ser på bildet har jeg svært lite plass mellom slutten av hovedkortet og "bunnplata" i kabinettet, derfor vil det også bli et problem. Er litt redd for at den pci-riseren også vil bygge såpass mye at det ikke blir plass til vifte. Så ser ut som alternativet er å kvitte seg med lydkortet, noe som ikke er så veldig aktuelt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bump!

 

Har funnet en relativt lav kjøler fra Scythe, ved navn: Scythe SCVMS-1000 Musashi. LINK

 

Standardkjølingen er på 3,3mm, mens denne skal vist ikke bygge mer enn 3,5mm. De 2 ekstra mm har jeg plass til, det eneste er at det blir relativt trangt mellom lydkort og selve kjøleren. Ettersom lydkortet ikke er spesielt stort (se bilde litt lenger opp i tråden) tror jeg ikke det vil være så stort problem med airflow. Noen som har noen meninger om dette? Er det lurt med en kjøler som blir liggende sååå nære lydkortet og vil jeg miste mye effekt?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...