Gå til innhold

Madla, September. Både Luft og Sjø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer, går greit med legitimasjon.

 

Eit aldri så lite referat frå mine timar i førstegangstenesta:

 

19:00 samling av alle til fots inn i eit bygg

- Litt info, utdeling av kvite plastposar ein skulle ha oppi alt som var nødvendig dei neste 24 timane, resten av bagasjen får du igjen neste dag.

- Bagasje blir lagt i ein gymsal der det blir utført narkotikasjekk av militærpolitiet

- Inn i kinosalen og ventar på at alle er ferdige med sjekken (kan kjøpe litt mat her)

- Folk som har attest og vil dimme setter seg på rad 1-2, jenter på 3-4, resten bak

- Info frå ein kaptein elns. samt innrykkslaget

- Alle blir registrert og får køy (innkallingskort eller legitimasjon)

- Dei som skal dimme får litt eigen info og eige rom, resten blir satt på rekke og veileda til rommene

 

Neste dag 07:30, dei som skal dimme (eg var ein av dei) står klar for å bli tatt med til registrering. Går rett forbi køen.

- Registrering med legitimasjon og køykort

- Ny registrering og utdeling av ansattnummer

- Reiseregning skrives

- Sendt vidare til lege/psykolog osv.

- Samtale med lege/psykolog osv., blir dimma, utsatt teneste eller sendt til ny tropp

- Litt venting på papirer

 

11:00 - Takk for i dag og ut porten. Eg er nøgd. :)

Lenke til kommentar

Rykket inn på Madla nå.

 

Kaldt, men faktisk moro nå som vi har kommet i gang - I går var vi oppe klokken 0600 og ferdig hos saniteten klokken 11 ca. Dagen var ferdig og vi var i uniform klokken 2200 - sinnsykt lang dag og det føles som vi har vært her i en uke allerede (kom tirsdag klokken 1900), men det er veldig god stemning på kaserna :)

 

Koser meg stort, ønsker alle andre som har rykka inn lykke til også.

Lenke til kommentar

Jeg er på tropp 3.3 viss noen her er inne nå.

Det var tyngre enn jeg trodde det kom til å bli, men det er verdt det bare pga mange nye, kule venner. Skal ut på skytebanen allerede på onsdag. Tror vi er de første som får skyte.

 

Veldig artig her, men jeg er spent på 3000meteren.. Prøverunden var sykt tung.

og vi er første tropp som har hatt gjørmeløpen. Ble vekket kl halv 5 om natten, ta på US-uniformen og ut i skogen, under piggtråd, gjørme og mye drit. Så dusj, frokost og på'n igjen. Lang da :p

 

De første dagene er mye venting og kø. Lurt å ta håret med engang dere kommer, så vokser det litt ut før første perm :p

Lenke til kommentar
Er fast mannskap på Madla. Ligger i FFF bygget ved lille apellplass.

Er bare mening, men utrolig interessant at rekruttene har så stor respekt for meg. (Antakligvis fordi jeg har har fått meg berrett"

Skal jeg en liten tur inn på messa hyler dem "gi plass". :D

Vakt og sikring?

 

Jeg er på tropp 3.3 viss noen her er inne nå.

Det var tyngre enn jeg trodde det kom til å bli, men det er verdt det bare pga mange nye, kule venner. Skal ut på skytebanen allerede på onsdag. Tror vi er de første som får skyte.

 

Veldig artig her, men jeg er spent på 3000meteren.. Prøverunden var sykt tung.

og vi er første tropp som har hatt gjørmeløpen. Ble vekket kl halv 5 om natten, ta på US-uniformen og ut i skogen, under piggtråd, gjørme og mye drit. Så dusj, frokost og på'n igjen. Lang da :p

 

De første dagene er mye venting og kø. Lurt å ta håret med engang dere kommer, så vokser det litt ut før første perm :p

Hvordan behandler befalet deg da?

Lenke til kommentar
Hvordan behandler befalet deg da?

 

Ganske greit. Strenge og dissiplinære, men de skriker ikke til oss.

Merker dog at jo lenger opp i rangstigen man går, jo mindre sure er de.

Fenriken er veldig opptatt av at vi skal ha motivasjon og god stemning i troppen.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

"Hvem er vi? 2. Kompani!"

"Hva er vårt motto?"

"Kjempe, mestre, vinne!"

 

Ah, savner det. :)

Især løytnanten på oppstilling. "helt om"en hans er maagisk.

 

 

Ja, dere fra 2.3 må hilse befalet! Kan dere spørre når den opprinnelige troppsjefen (uten å nevne navn) kommer tilbake fra utlandet?

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...