Gå til innhold

[Løst]harvard university, mulig?


loka29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar helt feil her, så trenger du vell SAT tests osv for å i det hele tatt kunne søke? Dette kan bli tatt i Trondheim/Oslo. Trengs nok en helt syk score på dette, pluss det koster vell kanskje en god del slump med penger?

 

*Mine innlegg*

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en gutt på 18 år som har planer...

 

Jeg går allmennfag vg2, realfag Rmatte, Fysikk, kjemi

 

Har veldig gode karakterer, har et snitt på 5,8 og har veeeeldig lyst å studere på harvard i statene. Jeg har drømt om dette siden ungdomskolen, jeg har mest lyst å søke meg inn på "harvard business school" men jeg vet det er veeeldig begrenset og vet ikke helt hvordan sjangesene mine er der. Men et annet alternativ er å studere matte, og fysikk, er veldig interessert i tall, har også gode karakterer i fagene (6)

 

Jeg vet at det stilles sinnsyke krav for å komme inn, men hva mener folk om mine sjangser her?

Hva får du egentlig i faget norsk? Rettskrivingen din er horribel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en gutt på 18 år som har planer...

 

Jeg går allmennfag vg2, realfag Rmatte, Fysikk, kjemi

 

Har veldig gode karakterer, har et snitt på 5,8 og har veeeeldig lyst å studere på harvard i statene. Jeg har drømt om dette siden ungdomskolen, jeg har mest lyst å søke meg inn på "harvard business school" men jeg vet det er veeeldig begrenset og vet ikke helt hvordan sjangesene mine er der. Men et annet alternativ er å studere matte, og fysikk, er veldig interessert i tall, har også gode karakterer i fagene (6)

 

Jeg vet at det stilles sinnsyke krav for å komme inn, men hva mener folk om mine sjangser her?

Hva får du egentlig i faget norsk? Rettskrivingen din er horribel...

 

Har 5 i Norsk, som sagt tall er min sterke side.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil her, så trenger du vell SAT tests osv for å i det hele tatt kunne søke? Dette kan bli tatt i Trondheim/Oslo. Trengs nok en helt syk score på dette, pluss det koster vell kanskje en god del slump med penger?

 

*Mine innlegg*

 

Penger er ikke et problem.

 

fant en stor info tråd på et collage forum, men takk for svar uansett!

Lenke til kommentar

Generelt sett, hvis du vil komme inn på harvard trenger du.

- En drøss med AP fag og du får 5 av 5 i de flest av dem

- Veldig gode SAT-resultater og ACT-resultater.

- Masse ECs og de trenger å være gode også, f.eks. at du hjelper til etter Katrina og at du er leder i noen organisasjoner, sykt god i en idrett eller at du vinner noen akademiske konkuranser.

- Snittet ditt må naturligvis være enormt bra, men de forventer langt mer og de forventer gode anbefalinger fra flere hold og personal statementen din må være veldig bra.

 

Hvis du har dette er det mulig for deg å komme inn på harvard, men langt ifra sikkert. Det er en grunn til at den eneste nordmannen som går på Harvard (undergrad) har ikke gått på norsk videregående.

 

Her kan du se hva du konkurerer med og de sier at han vil ha problemer med å komme inn.

http://talk.collegeconfidential.com/what-m...zy-schools.html

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en gutt på 18 år som har planer...

 

Jeg går allmennfag vg2, realfag Rmatte, Fysikk, kjemi

 

Har veldig gode karakterer, har et snitt på 5,8 og har veeeeldig lyst å studere på harvard i statene. Jeg har drømt om dette siden ungdomskolen, jeg har mest lyst å søke meg inn på "harvard business school" men jeg vet det er veeeldig begrenset og vet ikke helt hvordan sjangesene mine er der. Men et annet alternativ er å studere matte, og fysikk, er veldig interessert i tall, har også gode karakterer i fagene (6)

 

Jeg vet at det stilles sinnsyke krav for å komme inn, men hva mener folk om mine sjangser her?

 

 

Mener og ha lest at de har en internasjonal student kvote eller noe, om du driver flittig research finner du nok ut av det. Men da trenger man nødvendigvis ikke ha hjulpet til etter katrina, de har nok en viss forståelse for at du er 18 og bor på andre siden av jorda.

 

Lånekassen gir forresten ut tilleggsstipend til de som går på Harvard bla. fordi det er en eksepsjonellt dyr skole.

 

Neste TOEFL test avholes i trondheim i august om jeg ikke tar feil, de holdes med et seriøst langt opphold mellom hver gang, så du bør ikke misse den sjangsen om du er seriøs ang. ambisjonene.

 

Om ikke, er jo ihvertfall andre universiteter som Princeton, Yale og Berkeley også relativt åpne for internasjonale studenter.

 

 

Leo

Lenke til kommentar

Han asiateren fra linken er et godt eksempel på hvordan folk du er up mot. Du stiller rett og slett dårlig. Den andre delen av folk som kommer inn er enten kjente eller veldig rike, eller har de recommendations fra kjente folk.

 

For nordmenn er det sykt lettere og billigere og søke seg inn underveis som utvekslingstudent eller på master. Jeg planlegger å søke Harvard om noen år for jus master. Er en grunn for at det som sagt ikke eksisterer noen som har gått fra norsk skole til undergrad på Harvard, Yale, Stanford eller Princton.

 

Når vi snakker om master og utveksling er derimot det mer normalt...

 

sorry for dårlig rettskrivning. Er ødelagt etter en relativt fuktig bytur...

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en gutt på 18 år som har planer...

 

Jeg går allmennfag vg2, realfag Rmatte, Fysikk, kjemi

 

Har veldig gode karakterer, har et snitt på 5,8 og har veeeeldig lyst å studere på harvard i statene. Jeg har drømt om dette siden ungdomskolen, jeg har mest lyst å søke meg inn på "harvard business school" men jeg vet det er veeeldig begrenset og vet ikke helt hvordan sjangesene mine er der. Men et annet alternativ er å studere matte, og fysikk, er veldig interessert i tall, har også gode karakterer i fagene (6)

 

Jeg vet at det stilles sinnsyke krav for å komme inn, men hva mener folk om mine sjangser her?

 

 

Mener og ha lest at de har en internasjonal student kvote eller noe, om du driver flittig research finner du nok ut av det. Men da trenger man nødvendigvis ikke ha hjulpet til etter katrina, de har nok en viss forståelse for at du er 18 og bor på andre siden av jorda.

 

Lånekassen gir forresten ut tilleggsstipend til de som går på Harvard bla. fordi det er en eksepsjonellt dyr skole.

 

Neste TOEFL test avholes i trondheim i august om jeg ikke tar feil, de holdes med et seriøst langt opphold mellom hver gang, så du bør ikke misse den sjangsen om du er seriøs ang. ambisjonene.

 

Om ikke, er jo ihvertfall andre universiteter som Princeton, Yale og Berkeley også relativt åpne for internasjonale studenter.

 

 

Leo

Det jeg mente med katarina, var ikke at man måtte gjøre akkuratt det, men et eller annet som får deg til å stå ut. F.eks. at du var med og hjalp etter jordskjelvet i den indiske hav, eller har gjort et eller annet. At du bor på andre siden av jorda, gir deg ingen unnskyldning for å ikke ha deltatt i noen slike opplegg.

 

Det er heller ikke sånn at internasjonale studenter generelt kommer lettere inn i USA, men nordmenn kommer lettere inn, fordi det er svært få nordmenn som søker og de fleste som søker har langt ifra kvalifikasjonene de trenger. Allikavel, de tar ikke en norsk elev om den norske eleven er langt dårligere enn en asiatisk elev. Princeton, Yale og Berkeley er lettere, men ikke lette. De er meget vansklige å komme inn på de også.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...