Gå til innhold

har gamecube bra spill!?


g0b

Anbefalte innlegg

jeg har vært en trofast nintendo kunde de siste årene, jeg skaffet meg nintendo 64 da det slapp ut..

jeg ble først imponert, men nintendo presterte å gi ut 3 (TRE!?) spill på utgivelsen av n64'en.

Uansett brukte jeg en formue på dyre spill og spillene var jo ganske bra, men det tok jo tre år mellom hvert geniale spill.. åja! nintendo skulle jo komme med DD64 men nei.. og spill som jeg leste om i nintendo blader kom jo aldri ut..

 

Jeg må innrømme at Zelda var et spill jeg likte svært godt, men for det meste ble jeg skuffet over all ventingen og de få spillene nintendo gav ut.

Nå er gamecube her og Zelda Wind Walker, jeg må si jeg er meget fristet til å kjøpe begge deler, men har nintendo noe annet å by på? metroid prime fikk god kritikk men jeg har ikke hørt om flere nintendo titler som er verdt og vente på! vel.. er det det da? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva du mener med mange, de bra spella til GC er spredd utover en del sjangre, så det er ikke sikkert alle passer. Og jeg trur ikke de er fler enn at du kan telle de på to hender... og en del av dem har skremmende kort varighet.

 

Det var fler enn 3 til N64, men jeg tar poenget ;)

 

Imo er Metroid Prime absolutt verdt å eie, men utover det så er resten smaksak og du kan risikere å finne lite å velge mellom.

 

Kommenterer på de spella jeg sjøl eier:

 

Luigi's Mansion er moro en gang, men altfor kort. Spellte igjennom orginal Mario spella flere ganger, men blei ikke videre inspirert til det her.

 

Rouge Leader er også underholdene til en har finni alt, men ulikt Lylat Wars (f.eks) der jeg fant hver eneste hemmelighet så gadd jeg ikke det her. Det lever på SW lisensen og grafikken, utover det er ting dårlig variert.

 

Wave Race er akkurat som orginalen (med bedre vann seff), dvs du speller det rundt, og er du ikke fan av Time Trial så er det alt.

 

Eternal Darkness har en sjuk story, som stålsetter deg og holder på deg til du har sett alt, men igjen så blei jeg ikke inspirert til å prøve å spille igjennom alt på nytt for å se de små forskjellene utifra hvem avgjørelse du tar i starten. (ca 15 timer spilletid totalt)

 

Mario Sunshine syns jeg var slapt. Mye moro de første timene og bonusbretta har super retro-musikk, men sjøl så gadd jeg ikke mer når jeg kom til nest siste brettet. ..vet ikke helt hvorfor egentlig.

 

Super Smash Bros Melee er moro som varer ukesvis eller opp til måneder om du har venner å spille med. God variasjon til tross for at det "bare" er beat'em up ;)

 

Resident Evil (remake) er et veldig pent spill og du sitter klistra til alt er sett. Litt vel mye pes rundt puzzle-løsning til at en orker å spille gjennom mer enn 2 ganger på ei stund.

 

Metroid Prime er bygd opp på nesten nøyaktig samme måte som Super Metroid, relativt langt og smart design på hele greia. Bortsett fra at jeg personlig syntes slutten ikke var fullt så stemningsfull som i Super Metroid og derfor litt skuffende, så vil jeg si hele det er blant det beste jeg har spillt. Og jeg blir ikke overaska om det får noen "awards" (...Bacta Award, var det navnet på den britiske greia?)

Lenke til kommentar
Starwars Rouge Commander: Rouge Squadron 2 (eller noe slikt) skal visst være særdeles bra.

 

ZzzZZzzZzZZ...Kjedelig spill...hvorfor trekke fram det?

 

Zelda TWW, Metroid Prime, Mario Sunshine, Super smash bros melee, monkey ball 1 og 2, eternal darkness, Skies of arcadia, Ikaruga. pluss mange kommende fete spill og alle "alle plattofrmer" spill dvs spill som kommer til gc,xbox,ps2...

 

Final fantasy chrystal chronicles, f-zero gc, soul calibur 2, mario kart double dash, mario tennis, burnout 2, pn03, XIII, Wario world osv osv...Det er mye kult i vente!

Lenke til kommentar

Gamecuben har godt utvalg av spill, men hvis det er noen PS2 folk her som sier: "De har jo ingen spill iforhold til PS2!!", så vil jeg svare at Gamecube har kanskje ikke så mange, men de de har er av kvalitet. :yes:

 

Men..her er min liste over gode spill til GC:

 

Zelda - The Wind Waker: bare les anmeldelsene. Superkarakterer overalt. Et must for GC eiere.

 

Metroid Prime: samme her som i Wind Waker.

 

Eternal Darkness: skummelt, bra grafikk, utfordrene osv.

 

Star Wars - Rouge Leader 2: grafikk!

 

Det finnes jo selvfølgelig drøssevis med andre gode titler, men dette er Treblads fire. :wink:

Lenke til kommentar
Hørt om F-zero..,

men jeg lurer på hva som er så spesielt med det?

først og fremst at det er en enkel men likevel engasjerende racingserie... dessuten har det genial musikk, og det er ganske stilig grafikk... F-Zero X var et av de N64-spilla jeg synes var virkelig bra, men som jeg aldri fikk makka meg til å kjøpe...

Lenke til kommentar

Jeg hadde nettopp skrevet et langt innlegg og skulle akkurat til å sende det da jeg på en eller annen måte klarte å lukke feil vindu, fryktelig irriterende.

Gidder ikke skrive på nytt igjen, men følte jeg måtte ha et innlegg likevel.

 

Du spørr etter spill verdt å vente på - Mario Kart!

Spillet er ferdig laget og kommer i løpet av året, jeg gleder meg veldig. Det vil nok ikke skuffe! Bl.a. støtter det opptil 8 player.

Det vil også komme et nytt Mario-spill som er mer "revolusjonerende" enn det Super Mario Sunshine var. Dette spillet har de jobbet med siden før SMS, så det skal nok bli bra. Det kommer vel ikke før til neste år.

Med det samme - likte du Mario 64 så vil du nok like Super Mario Sunshine. I begynnelsen kan det kanskje skuffe litt, men etterhvert blir det skikkelig gøy. Et av de beste spillene til GC!

 

Selvfølgelig - kjøp GameCube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...