Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Toyota i Danmark?


Ad

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en ny Toyota Aygo som min første bil. I Norge koster en Aygo+ med 5 dører og MMT-gir ca. 160k. I Danmark koster samme bil 140k, i tillegg til at den har VSC og TRC, og alle avgifter er inkludert. Er det noen her som har erfaring med å importere Toyota fra Danmark? Finnes det noen fallgruver? Den danske forhandleren fant jeg her: www.kbbiler.dk.

Jeg lurer også på om noen vet om vinterdekk er inkludert i den danske prisen eller om man må kjøpe det i tillegg? Får nemlig ikke svar fra den danske forhandleren, og det haster litt ettersom jeg har fått et brukbart tilbud i Norge. Det står heller ikke noe om dette verken under standardutstyr eller ekstrautstyr. Vinterdekk er inkludert i den norske prisen (8-9k), og dersom man må kjøpe dette seperat når man importerer Toyota fra Danmark så er det kanskje ikke all verdens penger å spare likevel. Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet om to som har kjøpt ny Toyota i Danmark og vært fornøyd, men vet også om en som kjøpte et annet merke i Danmark og fikk en bil som manglet setevarme, noe som var standard på norsk bil. Personlig synes jeg setevarme er styggedom, men det endrer ikke det faktum at det kan være ulikt utstyrsnivå på norsk og dansk bil.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fulgt med i denne problematikken de siste årene, men om det fortsatt er som tidligere, så kan det være mer å spare enn du tror på import fra Danmark.

 

I Danmark har de faktisk høyere bilavgifter enn i Norge. Dette medførte, ihvertfall før, at fabrikkene solgte bilene billigere til Danmark enn til Norge.

 

Dette medførte igjen at ved eksport ut av Danmark fjerner man avgiftene, og importer bilen inn til Norge med basispris som er lavere enn her. Og det er denne summen man skal plusse på all faenskapen.

Lenke til kommentar

Jeg har også kikket litt på en ny bil fra Kbbiler.dk, og henger meg på her...

 

Hvordan er det med garanti m.m, vil jeg få sure blikk fra merkeverksted e.l.?

 

Bruktbilverdien...vil den bli negativt påvirket?

 

En selger fortalte meg at nybiler i norge blir klargjort for norske forhold, tatt hensyn til saltete veier med ekstra rustbeskyttelse m.m. Stemmer det, eller var det før i tiden?

 

FC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...