Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

overtagelse av mc ved privatkjøp


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er vanlig å kjøre en mc hjem etter handel privat. Mcn er registrert allerede og blir kjørt av den som eier den nå. Jeg er litt i tvil om hvordan det er med eierskiftemelding og forsikring, for hvis jeg skal kjøre den hjem må jo forsikringen være gjeldende. Noen som vet hvordan slikt foregår? Når er det jeg må, eller må jeg skaffe min egen forsikring? Eller går det automatisk når eierskiftemeldinga er behandlet?

 

Eieren sa at jeg kunne kjøre mcn hjem på hans forsikring men vil gjerne høre om noen vet noe mer om slike ting.. SKjønner ikke helt hvordan hans forsikring blir sagt opp og jeg får min egen osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Som regel så avtaler dere ca når han sier opp forsikringen sin. Laster du ned kjøpekontrakt fra NAF e.l. så står det dato for når dere blir enige å si den opp.

 

Etter dette regner jeg med at du (ev. han) må sende inn melding om eierskifte og deretter forsikre den på deg.

Lenke til kommentar

Det gikk greit, har ordna forsikring allerede(på mandag).

Har ikke hørt noe fra biltilsynet enda da men han skulle jo levere inn den eierskifte blanketten som er en del av vognkortet. Jeg har vognkortet nå som det står hans navn på.

 

Pleier dette å ta lang tid før biltilsynet sender meg nytt vognkort?

 

Kan jeg kjøre med mcn nå med det "gamle" vognkortet eller må jeg vente til jeg får mitt nye?Jeg har jo ordna forsikring på den så det burde vel være i orden å kjøre med i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...