Gå til innhold

vil øke i muskler, mulig med litt hjelp?


Anbefalte innlegg

hei er en ung kar og er 18 år. har trent i 3 år er cqa 1.86 høy og veier 105kg. når jeg starta med treingen var ikke den som var veldig muskle løs jeg var vel mer feit. men gikk veldig ned i vekt, og fikk bygget ut mye muskler. jeg brukte ikke ofte protein tilskudd, det var kanskje noen ganger etter veldig harde treinger har heller spist veldig mye fisk og grønnsaker. og noen ganger rødt kjøtt, er veldig glad for å ha familie fra kysten ;). men i det siste året har jeg ikke økt så mye som jeg har ønsket jeg greier nå 80kg i benken, men jeg ønsker å komme opp på 100kg. derfor har jeg tenkt på å kjøpe protein publer og annet fra http://www.proteinfabrikken.no men siden denne er første gang så hadde det vært fint med litt info

 

hvis jeg har tenkt til å starte med det hvordan mye på jeg ta sånn ca vær eller treing, det står jo at man må ta det 3 ganger om dagen. men blir ikke da proteinen du tar om morgen bil til fett siden du får ikke utnyttet det før du er ferding med skolen?

 

trenger jeg noe mer enn bare protein?

 

har tenkt på å bil kvitt det fettet også

 

hvor fort jeg jeg mekre at det vil hjelpe?

 

og hvor lenge skal jeg holde på med dette?

 

jeg må vel også legge opp kostholdet også?

 

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger jeg noe mer enn bare protein?

Jeg ville prioritert raske karbohydrater rett etter trening, faktisk prioritere dette mere enn proteinene. Og da gjennom maltodextrin.

 

har tenkt på å bil kvitt det fettet også

 

hvor fort jeg jeg mekre at det vil hjelpe?

Har du trent 3 år med for lite proteingrunnlag, så tror jeg du vil se fremgang ganske raskt.

og hvor lenge skal jeg holde på med dette?

Hvor lenge vil du trene?

jeg må vel også legge opp kostholdet også?

Korrekt.

 

Personlig synes jeg det er litt pussig at du ikke tar mer enn 80 kg benk med en kroppsmasse på 105 kg og 3 års trening. Da velger jeg å tro at teknikken er langt ifra perfekt, og du mest sannsynlig har en del kg å hente her.

 

Få orden på kostholdet før du prioriterer tilskudd, det er ikke bol eller en mirakelkur, det er mat.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Du har ikkje trent i 3 år hvis du tar 80kg i benk, du har slacka i 3 år.

Ta ein tur inn på Veiledning til nybegynnere i styrketreningsforumet og jobb deg gjennom stoffet der.

Kosttilskudd er ikkje magisk pulver, teknikk, viljestyrke og eit sundt godt kosthold er viktigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...