Gå til innhold

Melde personskade til polititet


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et ganske kraftig sammenstøt i dag, og har fått skikkelig vondt i ryggen. Skal avlegge det lokale legekontoret et besøk i morgen, men la merke til noe som står i skademeldingen. Alle personskader skal meldes til politiet. De kan da virkelig ikke mene at jeg skal melde mine ryggplager til polititet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde et ganske kraftig sammenstøt i dag, og har fått skikkelig vondt i ryggen. Skal avlegge det lokale legekontoret et besøk i morgen, men la merke til noe som står i skademeldingen. Alle personskader skal meldes til politiet. De kan da virkelig ikke mene at jeg skal melde mine ryggplager til polititet?

 

Jepp det må du. dersom skaden er betydelig skal det meldet så fort som mulig. dersom det er tvil om skaden så må det meldes. vanligvis er det vell med en gang man melder det.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Jeg hadde et ganske kraftig sammenstøt i dag, og har fått skikkelig vondt i ryggen. Skal avlegge det lokale legekontoret et besøk i morgen, men la merke til noe som står i skademeldingen. Alle personskader skal meldes til politiet. De kan da virkelig ikke mene at jeg skal melde mine ryggplager til polititet?

 

Jo, det skal du. Ofte så kommer ikke skader frem før langt senere. krysset dere ikke av for personskade pp skademeldingen?

Lenke til kommentar

Vegtrafikkloven § 12 tredje ledd:

 

Har trafikkuhell medført død eller skade på person og skaden ikke er ubetydelig, skal de som er innblandet i uhellet, sørge for at politiet snarest mulig blir underrettet om uhellet. Før politiet kommer til stede etter slikt uhell, skal de som er innblandet, ikke forlate stedet uten at det er nødvendig eller politiets samtykke er innhentet. Må en som er innblandet i et uhell som nevnt, forlate stedet, skal han snarest underrette politiet om sin befatning med uhellet og om navn og adresse. Har trafikkuhell voldt materiell skade, og det ikke er noen til stede som kan vareta skadelidtes tarv, skal den som har voldt skaden, snarest mulig underrette skadelidte eller politiet om uhellet.

 

Ikke bare skal du underrette politiet (såfremt skaden ikke er ubetydelig), du skal ikke forlate åstedet heller.

Lenke til kommentar
Jo, det skal du. Ofte så kommer ikke skader frem før langt senere. krysset dere ikke av for personskade pp skademeldingen?

 

Jeg stakk innom forikringsselskapet i dag, og der krysset vi av for personskade.

 

Ikke bare skal du underrette politiet (såfremt skaden ikke er ubetydelig), du skal ikke forlate åstedet heller.

 

Men jeg merket jo egentlig ikke så mye der og da. Er mye verre i dag. Skal på røntgen av nakke og rygg. Politiet sa at vi skulle se det an etter dette, for jeg ville få en bot om saken ble meldt. Denne informasjonen ble også ført på skademeldingen etter å ha forhørt meg hos forsikringsselskapet.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...