Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste i utlandet, jeg hadde sex med en venninne


Gjest utro-20

Anbefalte innlegg

Gjest utro-20

Hei..

 

Er en student på 20. Jeg ble sammen med kjæresten min i starten av 2008 (siste året på VGS) og vi hadde en helt super russetid sammen. Hun hadde bestemt seg for å gå på skole i ett år i England allerede før vi ble sammen, og det ble til at hun dro dit til høsten. Jeg har besøkt henne 2 ganger og hun har kommet hit en gang (til jul). Siste gang jeg så henne var i mars. Nå er det bare to uker til hun kommer hjem og både jeg og hun gleder oss. Vi snakker veldig ofte sammen på Skype og Facebook osv, men det er jo aldri det samme som å være med henne.

 

Ja, to uker til hun kommer hjem. Og i helga som var hadde jeg sex med en venninne jeg går på skole sammen med. Gidder ikke gå i detaljer, det bare skjedde (festing og alkohol var inne i bildet, men begge ville det). Jeg var jo ikke helt ved mine fulle fem og kan vel si såpass som at jeg ikke ville ha gjort det om jeg hadde vært edru. De kjenner ikke hverandre, men vet hvem den andre er osv. Jeg er veldig god venn med hun og vi har gjort ting sammen flere ganger, bare vi to, vært på Tusenfryd, kino osv. Dette har jeg fortalt til kjæresten min og det syntes hun bare er koselig. Jeg liker henne ikke som en kjæreste, men hun er veldig attraktiv og jeg liker å være med henne, for vi har det veldig moro sammen.

 

Jeg har ikke fortalt kjæresten min dette, og vil jo helst spole tilbake tiden og ikke gjøre det jeg gjorde. Jeg tenker bare faen, faen, faen. I dag møtte jeg hun jeg hadde sex med på skolen og vi pratet sammen, ikke om det som skjedde, men slik som vi pleier å prate. Hun så tydeligvis på det som en engangsgreie, og det gjør jeg også. Hun vet om at jeg har kjæreste.

 

Akkurat nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner jo at det ikke går an å la være å fortelle det, for det har jeg ikke samvittighet til. Jeg elsker kjæresten min og jeg gleder meg til hun kommer hjem. Vi skal jo på ferie sammen i sommer og greier.

 

Hvordan skal jeg fortelle henne det? Har noen vært i samme situasjon? Var det galt av meg å gjøre dette?

 

Dette suger..

 

Takk for at du tok deg til til å lese innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med det var forholdet deres over og ut. Fra mitt ståsted fortjener mennesker som er utro et nakkeskudd. Men det er litt "Kina" for å være 2009. Uansett, fortell hva du har gjort. Gjør det face-to-face. Det kommer fram på det punkt uansett. Jeg ser ikke noe poeng i å være i et forhold vist det ikke har mulighet for å vare lenge (som resten av livet). Utsiktene for deres forhold fra nå av er... tja. Bruk fantasien. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Er det et seriøst spørsmål? Selvfølgelig var det galt..

 

Hvorfor er det en selvfølge at det er galt? Er du dommeren over alle moralske spørsmål?

 

Om det var rett eller galt er opp til enhver selv å bestemme. Kan du leve med valget ditt selv var det riktig, kan du ikke det så var det galt.

Lenke til kommentar
Om det var rett eller galt er opp til enhver selv å bestemme. Kan du leve med valget ditt selv var det riktig, kan du ikke det så var det galt.

 

Jeg ville nølt med å bruke dette som en ordbokdefinisjon på hva som er rett og galt, du gitt. Mye rart folk kan leve med selv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unhappy_*
Er det et seriøst spørsmål? Selvfølgelig var det galt..

 

Hvorfor er det en selvfølge at det er galt? Er du dommeren over alle moralske spørsmål?

 

Om det var rett eller galt er opp til enhver selv å bestemme. Kan du leve med valget ditt selv var det riktig, kan du ikke det så var det galt.

 

Det gjør det ikke riktig om du kan leve med valget ditt! For og ta et grovt eksempel, en person dreper et menneske, men sier det ikke til en sjel, h*n velger å "leve med det", betyr det da at handlingen var riktig?

Lenke til kommentar
Det gjør det ikke riktig om du kan leve med valget ditt! For og ta et grovt eksempel, en person dreper et menneske, men sier det ikke til en sjel, h*n velger å "leve med det", betyr det da at handlingen var riktig?

 

Det er ikke opp til meg og dømme. Kan man rettferdiggjøre handlinge for seg selv så er det jo forsåvidt "riktig".

Lenke til kommentar
Det gjør det ikke riktig om du kan leve med valget ditt! For og ta et grovt eksempel, en person dreper et menneske, men sier det ikke til en sjel, h*n velger å "leve med det", betyr det da at handlingen var riktig?

 

Det er ikke opp til meg og dømme. Kan man rettferdiggjøre handlinge for seg selv så er det jo forsåvidt "riktig".

Dette er en sak som ikke bare berører TS, så du kan ikke se på det så enkelt som det. Det er galt å være utro, skjønner ikke engang at du kan kverulere på det.

Lenke til kommentar
Dette er en sak som ikke bare berører TS, så du kan ikke se på det så enkelt som det. Det er galt å være utro, skjønner ikke engang at du kan kverulere på det.

 

Forsåvidt så berører det bare TS fordi kjæresten ikke vet noe, og derfor ikke tar noen skade av dette. Du mener det er galt å være utro, men det gjør det ikke til en universell sannhet. Om TS kan leve med sitt valg og handling hvilken skadde har skjedd?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unhappy_*
Dette er en sak som ikke bare berører TS, så du kan ikke se på det så enkelt som det. Det er galt å være utro, skjønner ikke engang at du kan kverulere på det.

 

Forsåvidt så berører det bare TS fordi kjæresten ikke vet noe, og derfor ikke tar noen skade av dette. Du mener det er galt å være utro, men det gjør det ikke til en universell sannhet. Om TS kan leve med sitt valg og handling hvilken skadde har skjedd?

 

Eksen min valgte å leve med at han hadde vært utro mot meg, men jeg fikk likevel vite det! Verden er liten, husk det, så ikke vær så sikker. Skaden kommer nesten alltid fram tilslutt!

Lenke til kommentar
Dette er en sak som ikke bare berører TS, så du kan ikke se på det så enkelt som det. Det er galt å være utro, skjønner ikke engang at du kan kverulere på det.

 

Forsåvidt så berører det bare TS fordi kjæresten ikke vet noe, og derfor ikke tar noen skade av dette. Du mener det er galt å være utro, men det gjør det ikke til en universell sannhet. Om TS kan leve med sitt valg og handling hvilken skadde har skjedd?

 

Eksen min valgte å leve med at han hadde vært utro mot meg, men jeg fikk likevel vite det! Verden er liten, husk det, så ikke vær så sikker. Skaden kommer nesten alltid fram tilslutt!

Nettopp. Hvertfall når kjæresten og "venninnen" vet om hverandre og går på samme skole. Hun forteller det til en venninne, som igjenn sier det videre osv.. Folk så dere kansje rote på festen, er stor sannsynlighet for at slike ting kommer fram når det er snakk om folk i nærmiljøet. Kan tenke meg det sårer enda mer om hun får vite det på den måten.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...