Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenner "stygge" mennesker på hverandre?


Anbefalte innlegg

Jeg henger en del med ei mindre vakker jente for tida. Da jeg så henne første gang på treningsstudioet tenkte jeg: Hm, hun var ikke særlig pen. Til og med ansiktet var rimelig stygt.

 

Tiden gikk, og vi trente ofte der samme tid. Hun rødmet hver gang øynene våre møttes, og så søtt ned i gulvet. Likevel snakket vi aldri sammen. Etter en del måneder med samme skit begynte jeg faktisk å bli tiltrukket av henne. Jeg sa "hei", og gav henne et fast håndtrykk. Da vi et par uker senere var på samme bar, endte det opp som det måtte.

 

Hun er ikke særlig bedre naken. Små og rare pupper, litt spesiell rumpe. (Hoftene og visse andre kroppsdeler er dog veldig fine). Hun har fortalt alle venninnene om meg og hvor søt jeg er, mens jeg skammer meg litt når kameratene ser meg med henne. Hun sa: "Hvorfor henger du meg med? Du kan velge og vrake!". Jeg tenkte inni meg: Ja, hvorfor henger jeg med deg egentlig?

 

Likevel har jeg så utrolig lyst på henne. Sniffer puta og dyna etter lukta hennes når hun er borte. Savner å ha henne inntil meg. Nesten som om hun har brukt PUA-triks på meg. Selv om jeg synes hun er relativt stygg, tenner jeg voldsomt på henne.

 

 

(Jeg beklager forresten for holdningene mine, er ikke stolt av å tenke på den måten, men det er sånn jeg er.)

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er stygt og ikke da? Kjæresten min synes jeg er kjempeflott, men mange som antagelig ikke synes det. Ikke at det bryr meg, men hva som er fint og flott for en person, trenger ikke nødvendigvis å være det for en annen. Uansett forandres jo idealet for hva som er flott og fint hele tiden, så det er jo ikke noen fasit her slik jeg ser det. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror TS har et poeng, men det blir veldig generelt og kan vel ikke brukes direkte.

 

Lite eksempel:

 

Gutten, pen

 

Jente 1, "mindre pen" (bruker det istedenfor stygg, høres bedre ut)

Jente 2, jente, pen

Jente 3, jente, modelltypen

 

Hvis man kun skal gå på utseende:

 

Jente 1 vil syntes gutten er fin og være tiltrukket.

Jente 2 vil se på gutten som normalt utseende - men ikke være direkte tiltrukket fordi hun kan få bedre.

Jente 3 vil ikke se på gutten som potensiell partner engang.

 

Realiteten er nok ikke helt sånn, men det er vel flere enn meg som har denne oppfatningen?

Ser på det omtrent sånn jeg også. Jeg vet at jeg er en relativt kjekk gutt, men er absolutt ikke noen modell. Jeg ser på jenter på omtrent samme måten som du beskriver, bortsett fra at jeg sikter på jenter som er penere enn meg. Det er fordi de presser meg til å trene mer og bli penere selv, og de gir meg utfordringer i den form at de er på et "høyere plan" både sosialt og fysisk. De stygge gir jeg ikke en sjanse en gang. Jeg snakker med dem, men mindre pene jenter går rett i venneboksen. Om de prøver seg på meg, så avviser jeg hyggelig og prøver å fortsette vennskapet som før. Vil gjerne være venner med dem, men det er kun kremen som får komme i senga mi =)

 

Jeg henger en del med ei mindre vakker jente for tida. Da jeg så henne første gang på treningsstudioet tenkte jeg: Hm, hun var ikke særlig pen. Til og med ansiktet var rimelig stygt.

 

Tiden gikk, og vi trente ofte der samme tid. Hun rødmet hver gang øynene våre møttes, og så søtt ned i gulvet. Likevel snakket vi aldri sammen. Etter en del måneder med samme skit begynte jeg faktisk å bli tiltrukket av henne. Jeg sa "hei", og gav henne et fast håndtrykk. Da vi et par uker senere var på samme bar, endte det opp som det måtte.

 

Hun er ikke særlig bedre naken. Små og rare pupper, litt spesiell rumpe. (Hoftene og visse andre kroppsdeler er dog veldig fine). Hun har fortalt alle venninnene om meg og hvor søt jeg er, mens jeg skammer meg litt når kameratene ser meg med henne. Hun sa: "Hvorfor henger du meg med? Du kan velge og vrake!". Jeg tenkte inni meg: Ja, hvorfor henger jeg med deg egentlig?

 

Likevel har jeg så utrolig lyst på henne. Sniffer puta og dyna etter lukta hennes når hun er borte. Savner å ha henne inntil meg. Nesten som om hun har brukt PUA-triks på meg. Selv om jeg synes hun er relativt stygg, tenner jeg voldsomt på henne.

 

 

(Jeg beklager forresten for holdningene mine, er ikke stolt av å tenke på den måten, men det er sånn jeg er.)

Interessant. Er du kun tiltrukket av personlighet da? Eller er det utstrålingen hennes? Mindre pene mennesker har ofte en mer seksuell utstråling, ettersom de har ofte har lavere krav til partner, og dermed har lavere terskel for å vise seksuell affeksjon.

 

Hva er stygt og ikke da? Kjæresten min synes jeg er kjempeflott, men mange som antagelig ikke synes det. Ikke at det bryr meg, men hva som er fint og flott for en person, trenger ikke nødvendigvis å være det for en annen. Uansett forandres jo idealet for hva som er flott og fint hele tiden, så det er jo ikke noen fasit her slik jeg ser det. ;)

Vel, han sier at du er pen. Sannheten, derimot ... Neida. Bare tuller med deg =)

 

Men jeg vil si at det er en fasit på hva som er pent og stygt. Ikke på hva én person ser på som pent/stygt, men på hvordan samfunnet ser på saken. Saken er den at gruppepress gjør at mennesker ofte graver ned sine egne meninger, og dermed blir det som sagt ofte en fasit på hva som er pent/stygt. Som nevnt tidligere er det ting som de fleste synes er pent også. F.eks symmetri, riktig størrelse på pannen i forhold til resten av ansiktet, utpregede kinnbein etc. Men det er såklart også de som liker dem med f.eke helt rundt ansikt. Eller de som liker de med avlangt ansikt. Det er alltids noen som synes deler av en person er vakker.

 

For å svare på topic, så kan det jo hende at de "stygge" er flinkere til å se positive kvaliteter i andre "stygge" mennesker? Alle har en eller annen positiv kvalitet, no matter what. De "pene" er som sagt på sin sky over vanlige folk, og har muligens verre for å se det vakre i de "stygge" menneskene.

 

EDIT: Dårlige formuleringer

Endret av vonLime
Lenke til kommentar

Vel, den normen eller idealet for hva som er pent eller ikke forandres jo til stadighet, og ergo vil jeg si at det dermed ikke finnes noen fasit. ;) Uansett, hva moteblader eller mannfolkblader promoterer, trenger ikke nødvendigvis å gjenspeile virkeligheten eller den vanlige mann i gatas idealer, tanker og følelser, men i mange tilfeller gjenspeile den virkelighet og fasit de ønsker å skape. Plutselig er harembukser inn, allikevel kan jeg finne side opp og side ned på diverse fora hvor disse buksene nærmest hetses. Buksene florerer overalt i motemagasinene og kjendisene bruker dem, men er det allikevel samfunnsidealet? Er det motemagasiner/kjendiser som skaper idealet, eller den vanlig mann i gata, og hva med de tilfellene hvor disse kreftene strides?

 

Nå handler ikke dette om bukser sånn sett, men prinsippet blir litt det samme. Så hva blir da samfunnsnormen eller idealet? Folk kan si til meg at Brad Pitt er "dødsheit" eller what not, jeg kan godt være i et mindretall, men jeg klarer bare ikke å synes han er "heit". Betyr det at jeg har mindre riktig, at samfunnet har "fasiten", men ikke jeg? Jeg tror fasiten er ganske så inviduell, det går ikke an å lage en felles fasit for hva som er fint, noen liker rutete møbler, andre elsker minimalisme. Noen liker store pupper, andre små. Er det et ideal i seg selv at alle følger "idealet", hva nå det er?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Nå handler ikke dette om bukser sånn sett, men prinsippet blir litt det samme. Så hva blir da samfunnsnormen eller idealet? Folk kan si til meg at Brad Pitt er "dødsheit" eller what not, jeg kan godt være i et mindretall, men jeg klarer bare ikke å synes han er "heit".

Kan skjønne deg godt, Brad Pitt sleit faktisk med å få seg damer i LA før han ble kjent.

Lenke til kommentar

VELDIG interessant topic. Har lurt på dette selv, om opplagt mindre pene mennesker faktisk blir tiltrukket av sin opplagt mindre pene partner, eller om de bare er sammen pga de "ikke har noe valg".

 

Kan jo komme med et innspill av personlig erfaring. Min forrige kjæreste synes ikke jeg var noe pen før vi ble sammen, synes faktisk hun var mindre pen. Var noe rart liksom.

 

Og så begynte vi å være med hverandre da, pga vi var i samme gjeng på en måte. Så begynte vi å snakke sammen, flørte litt og slikt. Og plutselig så fant jeg ut at jeg hadde forelsket meg i personligheten hennes, og kor tid etterpå synes jeg hun var den deiligste jenten på hele skolen. Så på en måte fulgte utseendet etter personligheten da.

 

Så slo hun opp med meg, jeg kom til å hate personligheten hennes. Men jeg ville ha henne tilbake, fordi jeg synes hun var så deilig.. Så er på en måte litt tragikomisk på en ironisk måte.

__

 

Dette kan altså kanskje bevise at en person kan bli sammen med en annen som h*n ikke egentlig synes er pen i utgangspunktet. Kjærlighet kommer innenfra :)

Lenke til kommentar
Vel, den normen eller idealet for hva som er pent eller ikke forandres jo til stadighet, og ergo vil jeg si at det dermed ikke finnes noen fasit. ;) Uansett, hva moteblader eller mannfolkblader promoterer, trenger ikke nødvendigvis å gjenspeile virkeligheten eller den vanlige mann i gatas idealer, tanker og følelser, men i mange tilfeller gjenspeile den virkelighet og fasit de ønsker å skape. Plutselig er harembukser inn, allikevel kan jeg finne side opp og side ned på diverse fora hvor disse buksene nærmest hetses. Buksene florerer overalt i motemagasinene og kjendisene bruker dem, men er det allikevel samfunnsidealet? Er det motemagasiner/kjendiser som skaper idealet, eller den vanlig mann i gata, og hva med de tilfellene hvor disse kreftene strides?

 

Nå handler ikke dette om bukser sånn sett, men prinsippet blir litt det samme. Så hva blir da samfunnsnormen eller idealet? Folk kan si til meg at Brad Pitt er "dødsheit" eller what not, jeg kan godt være i et mindretall, men jeg klarer bare ikke å synes han er "heit". Betyr det at jeg har mindre riktig, at samfunnet har "fasiten", men ikke jeg? Jeg tror fasiten er ganske så inviduell, det går ikke an å lage en felles fasit for hva som er fint, noen liker rutete møbler, andre elsker minimalisme. Noen liker store pupper, andre små. Er det et ideal i seg selv at alle følger "idealet", hva nå det er?

Jeg tenner på ingen måte på de jentene som blir presentert i f.eks vi menn. Null hofte, enorme, skeive silikonpupper og digre fleskerumper gjør ikke akkurat at det rykker i underbuksene mine. Allikevel veit jeg om mange gutter som ser på dette som den perfekte jenta. Jeg mener dog fortsatt at det er "allmennkunnskap" hva som er pent eller stygt. Jeg snakker ikke om at jeg liker små neser og kompisen min liker store, men at hvis en satt opp f.eks ti jenter med veldig forskjellige trekk, og lot 100 gutter se på individuelt, så ville vi få et ganske likt svar om vi spurte dem om hvor på 1-3 skalaen de ville plassert jenta(pulbar, kanskje pulbar, ikke pulbar). Jeg ser poenget ditt med at media prøver å styre hva vi skal like, men jeg tror allikevel at mennesker generelt er enige i hva som er pent/stygt.

 

Nå handler jo faktisk denne tråden om hvorvidt stygge mennesker tenner på andre stygge mennesker, og jeg vil si nei til det. Jeg mener at det er slik at folk flest har relativt like preferanser på hva de liker, men at stygge mennesker har så lav selvtillit at de ser de positive tingene i alle, og tar til takke med dem. Det er såklart små variasjoner, men generelt sett er vi nok enige i hva som er pent eller ikke.

Lenke til kommentar

"Stygge" mennesker vil også ha en kjæreste, noen å være glad i og dele ting med. Jeg tror ikke de nødvendigvis tente på kjærestens utseende til å begynne med, men de synes kanskje at han/hun var søt og sjarmerende, i kombinasjon med personligheten.

 

Etter hvert som man blir mer glad i personen blir også personen penere. Rart, men sånn er det.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Men jeg tror at folk som vet at de er mindre pen enn "motparten", f.eks. en de møter på byn, i mange tilfeller automatisk stiller seg "mindreverdig" enn den personen som har et generelt bedre utseendet. Altså at den mindre pene skal være glad til om den pene personen vil ha noen med den mindre pene personen å gjøre.

 

Det er jo ikke sånn i det hele tatt i realititen, det er ikke slik at "stygge" mennesker er desperate og tar alt de får, men jeg tror de har en lavare terskel for utseendet og bryr seg liksom mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Det er jo ikke sånn i det hele tatt i realititen, det er ikke slik at "stygge" mennesker er desperate og tar alt de får, men jeg tror de har en lavare terskel for utseendet og bryr seg liksom mindre.

 

Ergo ser de mer av den vakre personligheten til mange mennesker... Dermed er det ikke sagt at samtlige "mindre pene" mennesker har så vakker personlighet. De kan være minst like store rasshøl som de "pene".. og kontra.

Lenke til kommentar

Tror heller ikke at de mindre pene blir tiltrekkt av andre mindre pene mennesker. Av kompissene mine er det ingen som syntes svære 100kg+ jenter er digge, eller de med merkelige ansiktstrekk. Så det ligger nok der at de ikke har sjangs på "bedre" (penere er ikke alltid bedre:)), og åpner seg opp for alle. På denne måten blir de kjent med personene også, og blir forelska. Litt off-topic men, jeg syntes det er festligst når de "mindre pene" skal rakke ned på de som var litt heldigere i det genetiske lotteriet og sier at personlighetene er dårlig og at 2 pene kun er i sammen fordi at de er pene.

Lenke til kommentar
Virker som utseendet har mer å si ved hook ups enn det pua-geeksa sier hvertfall.

Man kan si at det er en samfunnskonstruert greie, men jeg mener det er helt naturlig.

Husker når jeg var i min beste form rent fysisk, hadde ikke no særlig bra personlighet men

du verden så mye fittemuligheter som dukket opp.

 

Har du sett video av mystery på jimmy kemmel eller hva det heter, se på hatten hans og alt den andre rare tingene han går rundt med, hadde damene dømt han etter utseende hadde de heller valgt en annen.

 

Utseende har ikke like mye å si som personlighet osv.

 

en prettyboy utlending har ikke sjangs mot en god pua i sjekking :p

 

såklart har du problemer med å gå pga ølmagen din er det noe annet.

Endret av wallawalla
Lenke til kommentar

Prettyboys er sjelden pene. Utlendinger er heller ikke det som står høyest på ønskelisten til jenter i Norge. Spørsmået til TS er jo heller ikke om hva som betyr mest av utseendet vs personlighet, men om mindre pene blir tiltrekt av andre mindre pene. Jeg ser f.eks daglig jenter jeg aldri i mitt liv kunne blitt sammen med, pult osv - som allerede har kjærest. Sånn er det vell med alle?

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes den jevne (mannlige) utlendingen er betraktelig kjekkere enn den jevne nordmannen.

 

Utlendingene har en bedre brunfarge, penere ansikt og hår, kraftigere øyebryn, sjelden oppstopper/pottitnese (selv om noen folkeslag ikke slår oss der, og noen oppstopperneser er pene) og er mer eksotiske. I tillegg er det færre tilfeller av Norwegian Inherited Stiffness Syndrome blant dem.

 

Etter min mening svinger nordmennene mellom litt stygge og veldig pene, mens enkelte andre folkeslag ligger stabilt på "litt pene", uten for mange topp- og bunnpunkt.

 

Off-topic, men synes det er interessant, og lurer på om andre tenker likt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva med svensker, dansker, finner, islendinger, ukrainere, rumenere, engelskmenn og så videre?

 

Edit:

Er ikke de utlendinger også, kanskje?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...