Gå til innhold

Videokamera til rølpefilming


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kunne noen hjelpe meg å velge et videokamera jeg og noen kompiser skal bruke til litt rølpefilming? Med det mener jeg bare tullefilming. Litt stunts, skating/snowboarding og andre morsomheter bare for moroskyld...

 

Jeg har litt lyst på et kamera som lagrer filmsnuttene på minnekort eller harddisk, da jeg alltid har syntes dette funker dritbra på digitale fotoapparat. Annet enn dette prioriteres dette,

 

Funksjonalitet: Lite, lett å bruke. Dette er mye viktigere enn bildekvalitet, som etter min erfaring ikke skiller seg nevneverdig mellom forskjellige modeller for vårt bruk.

Lysstyrke/nightvision: Erfaringsmessig blir det alltid mye filming i lite lys, og en skikkelig nightvisionfunksjon er å foretrekke, samtidig som et kamera som klarer å filme klart i dårlig innebelysning.

 

Jeg er som dere skjønner veldig opptatt av kameraet skal være praktisk og enkelt å bruke og overføre filer til pc for redigering. Det hadde jo vært litt stas med HD også.

 

Budsjettet mitt er rundt 5-6000 kr, vil ikke bruke mer enn at jeg kan ødelegge det uten dårlig samvittighet. Videre bor jeg i Australia så blir fort til at jeg bestiller på Ebay (momsfri import under 10k her nede).

 

Håper noen kan hjelpe meg. Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...