Gå til innhold

Tunfisk bra for trening?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du spiser tunfisk bare etter trening? Det er kjempebra å spise et godt sammensatt måltid etter trening! Men det er ikke en fordel å bare dytte i seg proteiner. Skal prøve å forklare etter beste evne:

 

Det er ikke sånn at du må slenge i deg masse proteiner rett etter trening for å få noe ut av det. Husk at kroppen bruker 24-48 timer på å restituere seg etter en hard trening, det er derfor viktig at kroppen for ekstra proteiner under denne tiden.

 

Det jeg skal fram til er at du ikke behøver å spise masse tunfisk rett etter trening, men å spise det jevnlig, også på dager hvor du ikke trener.

 

Hvis jeg misforstod hva du egentlig lurte på får du utforme spørsmålet ditt mer, så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

Lenke til kommentar

Du bør få i deg protiener 30 min etter treningen (har jeg lest).. Du må også tenke på at tunfisk er nesten akkratt som et måltid.. Joda , jeg spiser et sikkelige måltid etter treningen. Skole - Trening - Middag.

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Du bør få i deg protiener 30 min etter treningen (har jeg lest).. Du må også tenke på at tunfisk er nesten akkratt som et måltid.. Joda , jeg spiser et sikkelige måltid etter treningen. Skole - Trening - Middag.

 

Hvis du spiser middag rett etter treninga er det jo greit, tok ikke det som en selvfølge, hørtes ut som om du BARE skulle ha i deg proteiner.

 

Du sier at tunfisk er nesten akkurat som et måltid.. Tror du misforstod meg der, det jeg skulle fram til er at du må få i deg karbohydrater etter treninga også. Husk at tunfisk inneholder bare fett (mest flerumetta som er sunt) og proteiner. Det er forresten en myte at du må få i deg raske karbohydrater etter treninga, du får minst like god, hvis ikke bedre effekt av å spise lange karbohydrater.

 

Det med proteiner 30 min etter trening er det ikke noe fasitsvar på, men det stemmer at det er best å spise mye etter trening og da ikke bare proteiner. Det som gjelder er å få i seg nok av sunt fett, karbohydrater og proteiner hver dag, og det er en utfordring.

Lenke til kommentar

Jeg får imeg en god del karbohydrater etter trening , spiser 1 banan og 45g rosiner.

vel , ikke akkuratt mye men jeg er karbo junkie :p

 

men btw , å kjøre heim tar vel en time. Spiser det mora mi lager , masse salat og annet godt.

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Pass på og få protein, fett og karbohydrater slengt sammen litt etter trening. Etter trening er det raske karbohydrater som gjelder, samt før.

 

 

EDI(formuleringsfeil): En stund etter trening er Egg, kaviar og brødskive perfect match.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...