Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

useriøst fag- klage på karakter?


Anbefalte innlegg

På skolen jeg går på kan du velge mellom tysk (må begynne i 8 klasse) og norsk (før engelsk) i valgfag. Da jeg valgde i 8. valgde jeg engelsk. men da jeg begynte i 10. klasse var den byttet ut med norsk. Og vi skulle sette opp en revy :thumbdown:

 

Desse timene har hovudsaklig blitt brukt som studietime pga mange elever (ca 30) og lite jobb. Etter jul begynte 8. klassingene med alternative løsninger (film, tur...) Etter prosjektet startet har vi 1 av 4 lærere som har vert med hele tiden. (Resten er sykemelt)

 

Nå som oppvisningen nærmer seg har vi begynt å jobbe, men lærerene har ikke jobb til mer enn 5-6 personer per time. Og til disse jobbene velges de elevene som er best egnet (altså lærerens favoritt). Vi andre spør nesten hver time om jobb, men de har nesten aldri noe. Når de ikke har noe sier de at vi skal se etter noe vi kan bruke i revyen på internett, noe som ikke fører til stort.

 

Nå de siste ukene har jeg tatt på meg en del ansvar slik at jeg kan få en god karakter. Men fikk bare 4. Siden jeg er med i økonomigruppen (6 i matte) og har skrive noen innslag (5 i norsk) og skal sitte bak scenen å se i manus i tilfelle noen glømmer noe.. Synes jeg burde få bedre karakter. (eller ingen i det hele) Kan ikke se hva lærerene har vurdert. Er dette en situasjon jeg kan klage på?

Endret av mill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du burde klage, da det virker meget merkelig at skolen bytter ut det tredje valgfaget til tross for eksisterende elever som har hatt engelsk i to år. Teknisk sett har du da ikke fått undervisning i 8. og 9. klasse pensum for norsk fordypning, men blitt kastet inn i 10. klasse pensum ufrivillig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...