Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ha på låsen!

På en gåtur begynte musikken å hoppe stygt. Vi trodde først at vi hadde med en dårlig fungerende antiskip-mekanisme å gjøre, men det viste seg altså at skjortekanten bare kom borti knappene. Under avspilling «i farta» bør man derfor ha på låsemekanismen. Med den nye utgaven er det betydelig lettere å komme borti tastene.

 

For å kunne gå ned i størrelse og vekt har dessverre Apple måttet redusere batterilevetiden fra 10 til 8 timer på én opplading. Det er i snaueste laget, den lange potensielle spilletiden tatt i betrakning. MiniDisc-spillerne varer ti ganger lenger på tur, selv om du vel å merke må ha med deg noen hundre disker for å få samme spilletid.

 

det vil si at bateri tiden på den nye ipoden er 8 timer :cry:

 

men du kan jo kjøpe et ekstra baterisak på apple.no som gir 12- 15 timer ekstra med avspilling på lange fly/bilturer men de bruker vanlige bateri :cry:

Lenke til kommentar
vil jeg ikke måtte betale toll?

 

det er bror min som skal ha den gamle. aner ei hvilken pris jeg ville fått

Nei ingen toll men du må betale et momstillegg på 24% + fortollingsgebyr på minst 100kr.

Dessuten er det ingen tvil hvilken versjon du bør kjøpe: Mest giga=best. Kan aldri få for mye plass, bare for lite..

Vurderer selv å kjøpe en 60GB! Creative Zen...

Lenke til kommentar
Bare for å pirke bittelitt.

 

På enern så er det jo akkurat som man gjør det til selv, mens toern er irrelevant. Batteriet på iPod er av typen LiIon, og takler derfor klattlading. Dette står tilogmed i materialet som medfølger podden.

 

Når dette er sagt; du har fått igjennom ditt syn, Tresprit. Jeg skjønner hva du mener. Måtte bare pirke bittelitt... ;)

 

-KJ

 

Takler ja, men selv med Li+ er det beste å klattlade minst mulig. Også de blir dårligere over tid med mye klattlading.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ka ska du med 60 gb med musikk egentlig spør eg :-?

30 gb er lik ca 7000 sanger

så du har altså 14000 sanger du skal ha på mp3 spilleren :-?

Tvile sterkt på at du har 14000 sanger på pcen din eller så mange cd-er du kan rippe

3500 sanger holder som bare det for meg

Lenke til kommentar
Ka ska du med 60 gb med musikk egentlig spør eg :-?

30 gb er lik ca 7000 sanger

så du har altså 14000 sanger du skal ha på mp3 spilleren :-?

Tvile sterkt på at du har 14000 sanger på pcen din eller så mange cd-er du kan rippe

3500 sanger holder som bare det for meg

 

Desto mere plass desto høyere bitrate/kvalitet kan man ha på mp3'ene.

På 20 gigen som jeg har i dag får jeg nok plass til hele samlingen med en bitrate på 128kbps, men dersom jeg øker til 256 eller 320(som jeg gjerne vil ha gjort) vil jeg overhodet ikke få plass. Dessuten kan jo evt. ledig plass brukes som en bærbar harddisk.

(Vet ikke hvordan dette er på Ipod'en men alle Creative modellene kan lagre data i tillegg til musikk)

Lenke til kommentar

i pod-en kan og brukes som en extern hardisk mener jeg men kan bare spille av wav og mp3 filer men det er jo greit det :D

Du merker ikke så stor forsjell på 128192 kbs og 256320

at du burde kjøpe deg ny mp3 spiller.

Det er i allefall min mening men hvis du er av en annen mening er det opp til deg

Lenke til kommentar
fordi jeg spurte om 2 ting. toll og størrelse bl a.

got it?

 

min feil - dårlig hukommelse .... :oops:

__________

jevel: vil bare si at ALLE batterier opplever "wear & tear".

Batteriet på den originale ipod'en (som sikkert er av samme typen, det er i alle fall LiIon, bare litt større) tåler så vidt jeg husker rundt 360 oppladninger (hvis jeg har forstått det rett: etter 360 oppladninger begynner levetiden til et oppladet batteri å bli mindre...).

 

Bilbatterier må jo byttes ut en gang i blant de også, ikke sant?!?!? Det er jo batterier som hele tiden blir brukt litt, ladet litt, brukt/ladet......>>>>

 

NÅ har jeg fått igjennom MITT syn ;-)

Lenke til kommentar

Nei ingen toll men du må betale et momstillegg på 24% + fortollingsgebyr på minst 100kr.

Dessuten er det ingen tvil hvilken versjon du bør kjøpe: Mest giga=best. Kan aldri få for mye plass, bare for lite..

Vurderer selv å kjøpe en 60GB! Creative Zen...

 

Nei, nei og atter nei!!!

 

apple.no er en norsk nettbutikk som forhandler varer på akkurat samme vilkår som komplett.no

 

Det betyr at pris i nettbutikken = pris du skal betale. Slipper som nevnt over også frakt. Eneste som kommer i tillegg er oppkravsgebyr hvis du handler i oppkrav.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nei ingen toll men du må betale et momstillegg på 24% + fortollingsgebyr på minst 100kr.

Dessuten er det ingen tvil hvilken versjon du bør kjøpe: Mest giga=best. Kan aldri få for mye plass, bare for lite..

Vurderer selv å kjøpe en 60GB! Creative Zen...

 

Nei, nei og atter nei!!!

 

apple.no er en norsk nettbutikk som forhandler varer på akkurat samme vilkår som komplett.no

 

Det betyr at pris i nettbutikken = pris du skal betale. Slipper som nevnt over også frakt. Eneste som kommer i tillegg er oppkravsgebyr hvis du handler i oppkrav.

 

-KJ

Whoops, ja selvfølgelig... Apple.no opererer i Norge med priser inkludert moms. Skal ikke komme noe "skjulte" ekstratillegg der nei.

(Da Ipoden ble introdusert kunne man ikke få de nyeste modellene i Norge med en gang slik at man måtte bestille fra utlandet)

Lenke til kommentar

tror også at apple.no sender fra utlandet. Det er vel den internasjonale shoppen på norsk, elleR?

 

Da jeg bestilte min kom den fra nederland med et selskap og hit med TNT..

(Kuhlen & Nagel tror jeg det het - eller.no)

 

Måtte jo også betale på forhånd da, men det er jo ikke noe problem - du får den jo :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...