Gå til innhold

Smart bæresystem for speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten lås ville jeg vært redd for at kamera skal hoppe ut av festet når jeg bumper borti ting. Med lås, blir det for tungvindt.

 

The Spider's unique locking mechanism lets you choose:

Lower Position - a quick-release lock that latches automatically when the camera is placed in the holster. The lock keeps your camera firmly in place but gives the camera freedom of movement, so it rides on your hip, even with heavy glass. Release the lock with a touch of a finger.

 

Upper Position - for free camera motion to get your DSLR from hip to hands in a flash

Lenke til kommentar

Kortids avlastning ved små gjøremål som man trenger begge henda fri så er denne glimrende sett noe lignenede til et anet produkt i verktøy samenheng da folk som går hele dagen med håndverktøy i arbeids setinger bruker noe lignenede meget praktisk.

Håndverktøy er da prat om driller og skrumaskiner med vekt opp mot 2 kg

Lenke til kommentar
Black rapid bæres jo utenpå jakka, så det er ikke noe problem. :thumbup:
Ja du gjør vel oftest det. Men ser for meg at kamera lett vil henge seg opp da.

 

Kan den funke når du bruker ryggsekk, mon tro? :hmm:

 

Jeg har ikke opplevd at kameraet henger seg opp, men man kan jo selvsagt ikke bare løpe rundt og la det henge der og slenge. Jeg går oftest med en hånd på kameraet for å stabilisere dette når jeg er ute og går. Det er ikke noe problem med en fotosekk på ryggen.

Når det gjelder større ryggsekker, så tror jeg det kan gå helt fint.

Dersom jeg skal ut og gå med stor sekk, tror jeg uansett at jeg kommer til å ha kameraet i en slingshot, slik at jeg er sikker på å ikke ta knekken på det ved evt fall.

Lenke til kommentar
Uten lås ville jeg vært redd for at kamera skal hoppe ut av festet når jeg bumper borti ting. Med lås, blir det for tungvindt.

Release the lock with a touch of a finger.

Touch of a finger, my ars ;)

Skepisk.

 

EDIT: Før dette tar av. Kan godt hende jeg tar feil. Ville faktisk vært hyggelig om jeg gjorde det.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Gå inn å se bæresystemer for hånverkere så finner dere mye av det samme og masse av det ytstyret dem bærer veier også opp mot 5 kg å skall ikke mistes i bakken eller mistes i det hele tatt.

og på mye der er det hurtiglås husker en kar som hang fast i et slik system på en stilasje han prisa sin skaper for at ikke ramla ned 2 etg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen tro på at dette er noen god ide om man tenker å vandre litt. Men folk med trua må jo selvfølgelig teste det ut og gi oss tvilere en rapport.. om det er noen som har tro på slikt. Men som kameraholder mens man står stille kan kanskje saken være litt brukbar, kanskje spes om man har to hus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...