Gå til innhold

Sony KDL40W5500 Bra kjøp:)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte meg denne tven idag og den er soleklart det beste jeg har vært borti fra en prisklasse mellom 8-15 tusen. kjørt på med blu-ray og litt ps3/xbox360 gaming, og det er helt knall! sylskarpt bilde med litt fix fix :)

 

den er på "salg" hos elnor.net(som ligger 20 meter fra colluseum kino i oslo) Men det er få igjen etter hva jeg fikk høre idag! Prisen er 8999(den ligger som regel på alt fra nærmere 10 tusen til oppover mot 13-15.

 

 

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/ (test av tven)

 

 

her er det bare løp og kjøp for de som er på utsjikk etter en 40" dette er mye for pengene!

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en annen ting er prisgapet forskjellige steder som viser hvor råtten bransjen kan være!

 

var på elkjøp og kikket på tver, der solgte de fjorårets 42" px81 for 9700 kr, den har kostet 5000 kr andre steder når den var på lager. Årets tver var ikke utstilt på elkjop.

 

Elkjøp er sleipe når det kommer til slikt.

 

For ikke så lenge siden solgte de en 4 - 5 år gammel Philips modell til rundt 8000 kroner. De hadde til og med satt førpris på den... På Carl Berner er det et virrvarr av utgåtte modeller så det er lett å bli lurt.

 

På Elkjøp Stormarked i Oslo selger de Pioneer LCD som kuppvare(utstillingsmodell), men den dyreste av dem var priset 1000 kroner over listeprisen for en ny tv. Om de har satt dem ytteligere ned vet jeg ikke, men det burde de.

Lenke til kommentar
en annen ting er prisgapet forskjellige steder som viser hvor råtten bransjen kan være!

 

var på elkjøp og kikket på tver, der solgte de fjorårets 42" px81 for 9700 kr, den har kostet 5000 kr andre steder når den var på lager. Årets tver var ikke utstilt på elkjop.

 

 

Kan være pga de har hatt de inne og kjøpte de inn til høyere pris. elkjøp handler av panasonic norge,. netshop og slike nettbutikker handler med gråinport fra utlandet! der har du grunnen.

 

de kunne gått ned 700 mer men de tjener ikke 4 tusen på tven.

 

 

Jobber selv i elbutikk og vet det gått.

Lenke til kommentar

Nettopp vært hos elkjøp nå, og prisene der er vel mer fair enn andre steder! La merke til at de solge Panasonic PX8EA til 5900kr, fortsatt dyrt når man får PX80\81 og PX10E til 5995kr!

 

Expert var værstingen! LG 42" PQ6000 skulle de ha 9000kr for, netshop har den til 6300kr eller 6400kr!

Lenke til kommentar
Nettopp vært hos elkjøp nå, og prisene der er vel mer fair enn andre steder! La merke til at de solge Panasonic PX8EA til 5900kr, fortsatt dyrt når man får PX80\81 og PX10E til 5995kr!

 

Expert var værstingen! LG 42" PQ6000 skulle de ha 9000kr for, netshop har den til 6300kr eller 6400kr!

 

PQ serien til LG er nye så da handler det nok om hvordan tv-ene er importert...

De flakkende prisene på fjorårets modeller er forvirrende. Eksempelvis kostet nylig 37" versjonen av Pioneers LCD serie 17000 kroner på Expert mot 12500 på Elkjøp og Soundgarden.

 

En annen ting som kan være verd å merke seg er at tv-ene faller veldig fort i pris slik at det faktisk kan lønne seg stort å ikke kjøpe med en gang varen kommer i butikken. Da jeg kjøpte min PX80 for under et år siden kostet den 10000. Hadde jeg kjøpt noen få måneder senere så hadde jeg betalt halvparten.

Lenke til kommentar
en annen ting er prisgapet forskjellige steder som viser hvor råtten bransjen kan være!

 

var på elkjøp og kikket på tver, der solgte de fjorårets 42" px81 for 9700 kr, den har kostet 5000 kr andre steder når den var på lager. Årets tver var ikke utstilt på elkjop.

 

 

Kan være pga de har hatt de inne og kjøpte de inn til høyere pris. elkjøp handler av panasonic norge,. netshop og slike nettbutikker handler med gråinport fra utlandet! der har du grunnen.

 

 

Jobber selv i elbutikk og vet det gått.

Nei, det gjør de ikke, og nei, det gjør du ikke.

Lenke til kommentar

ingen av tvene har CA modulen innebygget. de har rikstv innebygd. du får inn nrk kanalene da;) for å få inn resten må du kjøpe CA modulen

 

en annen ting er prisgapet forskjellige steder som viser hvor råtten bransjen kan være!

 

var på elkjøp og kikket på tver, der solgte de fjorårets 42" px81 for 9700 kr, den har kostet 5000 kr andre steder når den var på lager. Årets tver var ikke utstilt på elkjop.

 

 

Kan være pga de har hatt de inne og kjøpte de inn til høyere pris. elkjøp handler av panasonic norge,. netshop og slike nettbutikker handler med gråinport fra utlandet! der har du grunnen.

 

 

Jobber selv i elbutikk og vet det gått.

Nei, det gjør de ikke, og nei, det gjør du ikke.

 

Jo det gjør jeg:)

Lenke til kommentar

Takk for svar snikendechris.

 

Det ble faktisk til at jeg kjøpte en KDL40W5500 på onsdag. Litt spontant etter å ha sett kampanjen til amentio.no

9000,- for denne TV'n anser jeg å være et bra kjøp.

 

Har ikke fått testet så veldig mye ennå, men kan se antydning til litt clouding i hjørnene, men ikke noe ekstremt.

Bildet er forøvrig veldig bra, og HD-signalene via Canal Digital kabel ser fantastiske ut.

 

Mener å ha lest et eller annet sted om en som hadde clouding på sin skjerm (usikker på merket), men som skrudde litt på skruene i bakkant av TV'n, og dermed ble den bra.

Det høres jo heller ikke usannsynlig ut at det er mulig å forbedre cloudingen på denne måten. Noen sier at cloudingen blir værre når TV'n blir varm, noe som kan skyldes at materialet i tv'n utvider seg, og dermed at det slippes mer lys gjennom. Om man prøver å justere litt på skruene i ramma når tv'n er varm, bør man raskt kunne se om dette har noen effekt.

 

Fint om noen poster her om de har prøvd dette.

Skal prøve dette selv når jeg kommer tilbake fra ferie til neste helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...